Страница 36 от 41

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 02 Май 2022 14:34
от Mitky89
Здравейте имам Рав4 2008 2.2 136к.с
На два пъти ми се включва светлините грешки Check VSC System / Check 4x4 system / Check engine system ? Някои знае ли как се чисти дпф ? Ходих на диагностика и ми показаха грешката е p2002p

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 02 Май 2022 19:48
от WoLF
Покарай 20-30мин на постоянни около 2200-3000 оборота за да си направи регенерация ако е решило, че има нужда. Иначе се иска проверка със софтуер какво е положението...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 03 Май 2022 01:24
от memorex
ЕГРа е .

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 10 Май 2022 08:18
от Jivkov24
Искам да попитам защо от време на време започва да пуши доста бяло отзад ( главно по светофарите ) за няколко минути и после изведнъж спира да пуши. Дали има нещо общо 5тата дюза и ДПФ? Питам, защото скоро си купих колата и не разбирам още някои работи, благодаря! Колата да уточня е Lexus IS220d 177кс.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 10 Май 2022 09:26
от WoLF
Има вероятност, да... Може да се опитва да прави регенерация и да не достига температура от накъсното градско каране. Изкарай я тази кола малко на постоянни обороти извънградско :thumbsup:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Яну 2023 14:35
от angelsl
Здравейте. Имам Авенсис 2.2 D-cat. Независимо от разстоянието и времето на каране, често повече и от 2ч по магистрала или извън градско шофиране, загрее ли малко и почва да пуши здраво. При обороти по-големи от 2000, ако се поддържат почва да тресе, усещането е че двигателя прекъсва и се оправя, подобно на абс, тресе леко. При подаване на газ, няма проблем, върви добре. Незнам дали има дюза към dpf или не. Имам усещането че постоянно има някакво гориво което се възпламенява и от там пушека. Моля за съвет. Благодаря.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Яну 2023 15:29
от Ивайло Димов
Ако пушека е бял си е горяща нафта в изпускателния тракт .Закачете я на диагностика и ще си покаже къде е проблема

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Яну 2023 15:33
от slowtraveler
Белият пушек обикновено си е вода/пара (особено при издухана гарнитура съм правил бяла завеса - като след Ф1 :) )... Изгорялата нафта не е напълно бял пушек - сивее..

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Яну 2023 16:16
от angelsl
Повече бял отколкото сив е пушека. Мирише отвратително, все едно горя парцали. Не пипа масло и антифриз. И разхода скочи на 11-12 +, извънградско. А и се кара основно извън града, на по дълги дистанции. Та се чудя дали има такава дюза( или там каквото е) и къде се намира.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Яну 2023 16:35
от Ивайло Димов
Бяло пуши когато гори нафта .Не сиво-бяло .Колега или имаш пикаеща дюза или вече задръстен ДПФ ,а щом и разхода е скочил е ясна работата.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Яну 2023 16:57
от angelsl
Ти ми кажи къде е (кое е)дюзата, пък аз ще се разправя с нея. Благодаря.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Яну 2023 18:01
от edi-koi-si
Здравейте, след като изчетох тази тема и още няколко от край до край реших да си направя регистрация.
Виждам че форума има невероятно много полезна информация и хора, които помагат със ценни решения и съвети.

Баща ми наскоро си закупи Toyota Rav 4 XA30 2.2D-4D D-CAT 177к.с 2005 Model:ALA30 EngineType: 2ADFHV, както повечето хора от автоморга, някой ги наричат автокъщи. Колата е внос от Италия, уж на 174 000км, запазена на вид с изимити двигател и всичкото му там. Този екземпляр се е видяло ще го реставрираме. По време на огледа сканирах колата със китайско obd2 и някаква андроид програма излезе грешка: P0093 Large Fuel Leak Detected - Large Leak, намерих тема за този проблем във форума и там ще пиша. Колата сутрин като се запали дими бяло/сивкаво бяло и мирише на изгорели парцали, както се е изразил колегат по-горе. Дали е пара, конденз или dpf предстои да се разбера. В тази тема вече има и други хора, които се оплакват, че колата е като спъната и не върви. Имам повече от 10 години Мерцедес w203 2.2 дизел с трубо и знам как набира и принципно как работи дизела. Свалих си Techstream 16 и с J2435 се вързах към компютара за да видя, какво се случва. Рав 4-ката наистина ми се видя муден доста, след изчитане на тази тема реших да изчистя МАФ сензора и ЕГР-а. След процедурата по изчистване в този труп на Рав4 всякъш се върна душа, набира доста по-добре в ниските обороти. Вече колата не гасне на втора без подаване на газ, както преди това. Във високите обороти май намирам много разлика върви по същият начин, както и преди чистенето. Прикачвам няколко снимки на работа на инжекторите и другите неща преди и след изчистването.
predi_chistene_EGR_TS_test.jpg
predi_chistene_EGR_TS_test.jpg (215.71 KiB) Преглеждано 4486 пъти
EGR_vhod_kum_dvigatel.jpg
EGR_vhod_kum_dvigatel.jpg (273.94 KiB) Преглеждано 4486 пъти
Снимки преди да изчистя ЕГР-а и тръби с спрез за почистване на карборатор, а дупките към двигателя и с прахосмукачка.
EGR_nezatvarq_napulno.jpg
EGR_nezatvarq_napulno.jpg (160.38 KiB) Преглеждано 4486 пъти
sled_pochistvane_na_EGR_TS.jpg
sled_pochistvane_na_EGR_TS.jpg (462.49 KiB) Преглеждано 4486 пъти
След изчистване TechStream-a показва това:
Прикачения файл sled_pochistvane_na_EGR_TS.jpg вече е недостъпен
Имам следните въпроси, ако някой може да даде отговор спрямо горе предоставената информация.

1. Дюзите струват ли ви се добре, като за кон на 18 години? Възможно ли е, когато колата пали тази 3та дюза да е студена и да пикае или да не пръска? От там да идва бяло/сивкаво бяло с миризмата.
2. ЕГР клапана преди почистване не можеше да затвори напълно, вижда се на четвъртата снимка, това по принцип проблем ли е било?
3. Някакви други съвети, какво мога да изчета на живи или умрели данни от TechStreama? Тези 5 дена по 2 часа си играх и долу-горе му свикнах.

Не съм правил още четене на живи данни преди първо палене за да видя какво се случва. Ще го направя в най-скоро време, ако е от значение разбира се.

Към всички колеги, които на скоро са си закупили дизеолв автомобил от автоморга, тоест автокъща, задължително си изчистете ЕГР клапана.
Във форума има повече от нужната информация как става чистенето и къде се намира ЕГР-а.
:cheers:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Яну 2023 18:18
от edi-koi-si
Защо форума така нареди прикачените снимки? Форматирах ги да са хронологично, а излизат разбъркано. Мога да дам скрииншот на администратора да погледне, ако е от значение?

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Яну 2023 18:33
от slowtraveler
Вероятно си добавял 'линковете' преди да качиш всички файлове, и от там са се 'разместили' номерата им, а не имената... Сега ОК ли е?

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Яну 2023 18:37
от veso_hds
Този автомобил със сигурност не е на 174 км., а и този измит двигател....Иначе дюзите не са зле и не би трябвало да възникват проблеми от тях.