Страница 35 от 41

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 05 Яну 2022 18:22
от Hursa
До колкото знам - няма индикация, кога протича принудителната регенерация (и май няма при никоя марка). Но има индикация, на таблото, кога филтъра е с повишено съпротивление - за да ви подкани да създадете условия за пасивна или активна регенерация.
Доколкото разбирам - можете косвено да разберете, кога е запусната принудителната - по повишения моментен разход (повишава се и температурата на двигателя, дори на маслото). (Желателно процеса веднъж запуснат да протече изцяло, затова още по-необяснимо е защо няма индикация на таблото, кога протича.)
► Виж съдържание

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 06 Яну 2022 16:13
от ice_box
Много благодаря за подробното обяснение, Hursa! worthy.gif Изглежда точно това се е случило при мен - принудителна регенерация. Предната ми кола, от друга марка беше с премахнат дпф и не ми се беше случвало и доста се стреснах, ако трябва да съм честен. Изглеждаше бял пушек, като пара, както е обяснено, разхода може би беше една идея нагоре и като се замисля двигателя беше една идея по муден в този момент, като не през цялото време се виждаше този пушек, а само при по силно натискане на газта. Предполагам регенерацията е преминала през това време. :cheers:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 06 Яну 2022 17:49
от GunGod
AlexBe написа: 27 Авг 2021 18:52 Майсторът при които бях е много читав, преправи софтуера сложил е някакви липсващи карти за горивото ....... Каза ми да сменя мап сензора и регулатора на горивото...
Липсващи карти някой друг път. Това че е читав не значи че е свършил всичко правилно а това че ти забива и изключва автопилота го доказва. Направили са ти куц ремап.
Според мен не сменявай нито мап нито регулатор, преди докато пушеше не ги е правило тези неща нали ?
Я сподели кой е майстора за да не се обърка някой да отиде там.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Мар 2022 12:37
от Congo
Не съм чел цялата тема и не знам коментиран ли е вариантът с разпробиване на DPF. Хората, занимаващи се с махане на DPF не обичат да коментират тоя вариант, защото им подбива бизнеса. Идеята е, че се пробиват няколко дупки в "питата" с определен диаметър. Дупките помагат да минават газовете като в същото време системата не отчита липса на филтър и не дава грешка. Така става трайно отпушване без да се препрограмира нищо. "Недостатъкът" е, че е по-евтино. Знам че се практикува с DPF/FAP на VW и Пежо. Предполагам и с Тойота не е по-различно положението.

PS: Сега видях на снимка ДПФ на Тойота. Изглежда по-сложно пробиването предвид кривите дупки и в двата края. На Пежо примерно има ДПФ отдолу на тръбите за ауспуха - хоризонтално, лесно достъпно.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Мар 2022 16:48
от Kiki
Congo написа: 21 Мар 2022 12:37 Така става трайно отпушване без да се препрограмира нищо. "Недостатъкът" е, че е по-евтино.
Да, ама петата дюза ако продължава да пръска нафта и да се извършва регенерация, какво става?

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Мар 2022 18:18
от Congo
Регенерацията какво го бърка? Регенерира се. Все едно почти нямаш ДПФ като преграда, визуално го има и откъм софтуер нищо не се разбутва. Някой ден ако случайно решиш да си купиш нов (евтин) ДПФ, монтираш и работи.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Мар 2022 18:27
от max-2
За да се регенерира трябва да се промени диференциалното налягане, т е да се запуши. Кога ще се запуши пробития дпф? Какъв е алгоитъма ако не се запуши между 250 и 1000 километра? Много въпросителни станаха.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 21 Мар 2022 22:31
от Congo
Ако налягането е ниско, за какво му е да се регенерира? Нали идеята е да нямаш ДПФ, но да не пипаш нищо по софтуера.
Не съм сигурен регенерация дали не тръгва и след някакъв пробег независимо от налягането. Въпросителни може да има, но казвам, че хората го правят и то не от вчера. Аз само предавам каквото знам.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Мар 2022 09:07
от Kiki
Congo написа: 21 Мар 2022 22:31 Ако налягането е ниско, за какво му е да се регенерира? Нали идеята е да нямаш ДПФ, но да не пипаш нищо по софтуера.
Ако ставаше така, щяха да издънват ДПФ-а без да пипат сафтуера. Явно, че не става.
Когато ДПФ филтъра се премахне от автомобила хардуерно е задължително да се изключи и софтуерно, защото управляващия мотора компютър следи състоянието на ДПФ филтъра за твърди частици посредством датчиците монтирани на него, След като него вече го няма, сензорите дават информация извън необходимите граници, компютъра влиза в авариен режим в който автомобила е или с намалена мощност или в процес на регенерация поради което автомобила започва да пуши много,както и да пълни двигателното масло с гориво което от своя страна е вредно за двигателя. За да може всичко това да изчезне и колата да си работи нормално все едно е излязла от завода без ДПФ филтър се налага софтуерното му премахване!

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Мар 2022 10:10
от slowtraveler
Kiki съвсем точно е обяснил нещата :thumbsup:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Мар 2022 11:35
от Congo
Kiki написа: 22 Мар 2022 09:07
Congo написа: 21 Мар 2022 22:31 Ако налягането е ниско, за какво му е да се регенерира? Нали идеята е да нямаш ДПФ, но да не пипаш нищо по софтуера.
Ако ставаше така, щяха да издънват ДПФ-а без да пипат сафтуера. Явно, че не става.
Нали точно затова се пробиват само няколко дупки с 8мм свредло, а не кой както прецени. Целта е проходимостта да е подобна на мрежата в чисто състояние.

И приказки като "ако ставаше така" не знам как да ги коментирам. Казвам, че стотици коли го ползват този метод от доста години. Нито съм го измислял аз, нито си въобразявам теоретично. Питам само покрай цялата дискусия никой ли не знае за този вариант. Ясно е, че всеки който взема пари от махане на ДПФ ще твърди как не може и не става.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Мар 2022 13:31
от WoLF
С този метод се заобикалят и гърнета и общо взето имаш по шумна и по-димяща(изпод себе си) кола. Може би затова не е толкова известен, срам ги е хората tooth.gif

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 22 Мар 2022 16:11
от Kiki
Congo написа: 22 Мар 2022 11:35 И приказки като "ако ставаше така" не знам как да ги коментирам. Казвам, че стотици коли го ползват този метод от доста години. Нито съм го измислял аз, нито си въобразявам теоретично.
Тогава защо искаш мнение от колегите във форума. Щом искаш и стотици коли го ползват, пробивай и ти.
Аз не взимам пари и нямам друг интерес, освен да дам съвет и да обясня това, което съм чел и знам, а ти прави каквото си искаш.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 23 Мар 2022 17:13
от Congo
Не искам мнение, а питам известно ли е. Ако на Тойота ДПФ-ите са с нещо принципно по-различни, може и да не става. Ти в случая защо не се поинтересуваш малко повече по въпроса, а решаваш да се направиш на знаещ всичко.

Набързо пробвах да потърся. Ето някакъв пример от 2014. За Алфа става дума, но въпросът е принципен за невярващите и нечувалите:
https://www.alfaowner.com/threads/dpf-d ... st-8641161

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 23 Мар 2022 17:38
от memorex
Става ,става.През крив макарон гледал ли си?
Ако нямате под ръка криво свредло се реже ,разпробива и заварява отново .Риска да се разруши е доволно голям