Страница 34 от 41

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 06 Юли 2021 09:43
от slowtraveler
Georgy написа: 05 Юли 2021 22:44 Гледам клипове че температурата когато не е в регенерация дпф е 150-180 гр.

Това е само при празен ход.... Натовариш ли двигателя - температурата на газове скача...
При магистралата - още повече - двигателя е доста натоварен... При мен регенерацията бе около 600С ако не се лъжа... А ако е близо до регенерация, но излезеш на магистрала, филтъра се самопочиства.... Познай защо? :) Да, просто температурите стават близки до тези на принудителната регенерация и затова ДПФ се самопочиства...

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 06 Юли 2021 18:48
от Georgy
Много ми се искаше някой колега с мотор 2AD, който е поглеждал с дианостиката да каже стойностите за температурата на дпф, когато не е в ренерация.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 24 Юли 2021 20:13
от Niki Ruse
Здравейте, имам проблем с задръстен DPF на Тойота Авенсис 177 кс. 2008 г. . Колата влезе в сервизен режим. Изчетох почти целия форум и оставам с впечатление че почти всички махат филтъра с емулации и т.нт. Това обаче мен не ме интересува!
Не видях някой да е обяснил след сервизно почистване например колко изкарва. Тойота Русе предлагат това срещу 600 лв към външна фирма,но не дават гаранция!
Мен специално ме интересува дали някой е сменял филтъра с нов с този https://www.bmcatalysts.co.uk/catalogue ... 5H/355152/ на BM Catalysts артикула е BM11025H. Цената му е малко над 600 лв. Върши ли работа, колко изкарва, колата покрива ли еко нормите с него

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 25 Юли 2021 07:59
от biro
Промиване на DPF съм чувал, че правят в комплекс Харис питай за цена и там.
Купих на скоро катализатор на BM и работи, но съм минал не повече от 400км след смяната.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 25 Юли 2021 23:00
от WoLF
Лично нямам впечатления за миене, но когато се интересувах покрай Маздата достигнах до извода, че са временни решения... Все пак филтъра се задръства при неправилна употреба на автомобила или неправилна работа на нещо преди филтъра bash.gif При мен се оказаха дюзите, а филтъра го отнесе без вина sad.gif

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 26 Авг 2021 11:35
от geniya
Чудя се, ако ДПФ е изкормен и се включи принудителна регенерация ще има ли някакъв проблем? Почнах да се съмнявам, че джамбазина го е изкормил малко преди да я купя, защото имам снимка от ауспуха като я взех, няма общо със сега след 1,5година и 15 000км! Вече е почернял , а преди беше като никелиран отвътре. Смених преди време 5000км ламбда сонда с оригинална ДЕНСО поради грешка и светнал чек, като новата ламбда работеше перфектно, все пак беше чисто нова. Сега след 5000км започна да ми повишава разхода, ауспуха отвътре почерня доста и като я закачих на техстрийма се оказа, че ламбдата е забила и не отчита нищо. Относно това дали ДПФ е изкормен, би трябвало да има заваръчен шеф, който няма как да не видя, нали? Ако се окаже така, би трябвало и софтуера е барнат, тогава дали принудителната регенерация ще прочисти ламбдата, или ще я скапе тотално?
П.П. Забравих, става въпрос за РАВ4 2008 2,2 136кс.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 27 Авг 2021 18:52
от AlexBe
nikolov87, в кой сервиз я откара и ти отстраниха проблема. Аз вече незнам какво да правя с авенсис d-cat 177, дпф е премахнат софтуерно и хардуерно, егр също, колата ди върви и не пуши толко, но когато я карам на дълго на постоянна газ( не много) забива сякаш няма турбина и ако е на авто пилот го изключва. Майсторът при които бях е много читав, преправи софтуера сложил е някакви липсващи карти за горивото и сега колата харчи много по малко в сравнение с преди 8-9/100 , но проблема си е налице. Каза ми да сменя мап сензора и регулатора на горивото.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 01 Окт 2021 09:53
от dng
Здравейте . Обмислям смяната на DPF филтъра с BM CATALYSTS BM11025H . Ако може колегата biro да сподели дали още е доволен . Все пак е минал сигурно повече км. Благодаря предварително .

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 01 Окт 2021 17:58
от Kiki
AlexBe, ЕГР почистен ли е?
geniya написа: 26 Авг 2021 11:35 Чудя се, ако ДПФ е изкормен и се включи принудителна регенерация ще има ли някакъв проблем?
Ако новият софтуер е читав, не може да се включи регенерация. Кабелът на петата дюза също трябва да е изключен.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 01 Окт 2021 22:04
от biro
dng написа: 01 Окт 2021 09:53 Здравейте . Обмислям смяната на DPF филтъра с BM CATALYSTS BM11025H . Ако може колегата biro да сподели дали още е доволен . Все пак е минал сигурно повече км. Благодаря предварително .
1200км е минала градската хонда джаз и катализатора на BM закупен от аутодок са 215лв е все така добър. Все пак са малко км-те за някакво сериозно мнение, но за тия никакви пари все тая.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 01 Окт 2021 23:00
от AlexBe
Kiki написа: 01 Окт 2021 17:58 AlexBe, ЕГР почистен ли е?

Затапен е механично и изолиран софтуерно

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 23 Окт 2021 09:53
от FoXBoY
Здравейте колеги

Собсвеник съм на Toyota Avensis T27 2009г. 2.2 D-cat
От около година започна да ми прави проблем с много сериозно пушене.

Когато тръгна сутрин температурата на двигателя достигне около 90 и развия 60-65 км започва едно страшно пушене-сив дим с ужасна миризма в продължение на около минута. След това карането продължава с много редки и леки припушвания.

Преди време ми смениха датчика който съм снимал пожене на диагностика не показваше никакви стойности. Сега на диагностика ми казват че всичко по изпускателната система показва, че е в норма НО пушенето си е всеки ден.

По таблото нищо не ми свети като грешки и на диагностиката няма нищо записано.

Следващата стъпка която ми каза монтьора е почистане на ЕГР и пускане на принудителна регенерация.

Моля за съвет ако някой от вас се е сблъсквал с такъв проблем и дали е намерил решение освен премахване на DPF?.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 04 Яну 2022 09:30
от ice_box
Здравейте, вчера забелязах по магистралата че когато карам със около 120 и подам повечко газ колата изпушва дооста бяло, но не всеки път. Докато се движех също така ми изписа oil maintenance require, прибрах се маслото си е на макс, сега говорих с един сервиз и ми казаха че това е някакъв интервал и нямало общо с пушенето.. А за самото пушене че най вероятно е приключил ДПФ, но няма да мине без диагностика. Човека ми каза че ако е ДПФ трябва да го махна и да не се подлъгвам със заместители. Честно казано си помислих че може да е ДПФ и погледнах че има такива на цена 8-900 лв. Та имаме ли колега от форума, който кара с такъв заместител да даде отзиви дали има проблеми?

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 05 Яну 2022 10:45
от Hursa
Някаква друга индикация има ли, че имате проблем с ДПФ? Направете диагностика. "Бяло" може да пуши евентуално, ако се е стартирала принудителната регенерация. Ако е "забит" при рязко ускорение и високи обороти - би пропушило "черно".

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 05 Яну 2022 13:19
от ice_box
Hursa написа: 05 Яну 2022 10:45 Някаква друга индикация има ли, че имате проблем с ДПФ? Направете диагностика. "Бяло" може да пуши евентуално, ако се е стартирала принудителната регенерация. Ако е "забит" при рязко ускорение и високи обороти - би пропушило "черно".
Благодаря за отговора! Ами други индикации няма, реално само при висока скорост 120 при кик-даун, при изпреварване по магистралата се появяваше това силно пушене, колата главно я карам извънградско 90-10% съотношение обаче сега около празниците имах и по кратки движения в града. Започнах да се замислям дали не е от горивото уж от скъпия дизел на Авия + добавка бардал бдц бях, но знам ли преди това сипвх на ромпетрол и беше голяма мъка от към динамика, макар че беше с добавка колата определено се чувстваше по мудна. Вчера директно смених маслото + маслен филтър и купих една добавка на бардал за почистване на дпф, доста скъпа беше около 140 лева и директно излязох на магистралата за продухване, та грам не изпуши карах до Пловдив и обратно до София с малко по високи скорости и обороти (малко тип AutoTopNL) да видя дали ще има нещо, но не. От сервиза ми препоръчаха да я покарам градско и да и правя кик-даун и да наблюдавам дали изпушва и преди да сменя маслото правих тези експерименти на не толкова загрял мотор и вече на загрял, но нищо не се случи. А за индикацията на маслото, аз си бях виновен, тъй като като взех колата я бях настройл на 5000 мили да ме подсети, но просто не се усетих и вчера когато рестартирах "maintenance" от trip-a беше на +34 километра от това което бях задал ... Но в паниката просто не се усетих, дори не повярвах на човека от сервиза и отидох да ми сменят маслото на друго място :D А ако се е пуснала принудителна регенерация, дали има някакви идикации по таблото?