Страница 29 от 41

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 30 Авг 2019 22:39
от ccvetan
Sevak написа: 30 Авг 2019 18:42 Купил Тойота королла 2.2 д-кат пушиииии много бял пушек.срам да го карам в града.колата влизал в авариен режим. Сега искам да махам тоз дпф софтуерно и физически само че незнам какво ще стани после дали няма да имам по големи главоболии после. Моля ако можи някой да ми посаветва.
Можи и ша ти посаветвам. Махай го тоз дпф. Нищо ще стани.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 07 Ное 2019 18:27
от docenta
Здравейте колеги. Имам тойота авенсис 2.2 177к д-кат. Та на въпроса ще ми препоръчате ли майстор от Пловдив който да премахне ЕГР, ДПФ и вихрови клапи

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 07 Ное 2019 19:01
от biro
Това д а не ти е Опел?

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 18 Ное 2019 15:41
от romul25
Здравейте, колеги. Експлоатирам RAV4 III 177 к.с. D-CAT от 3 години. Какво ли не съм пипнал по джипа. Имах проблем с DPF - премахнах го 208 к.с. 480 Nm. Имах проблем с дюзи - смених две докато разбера какво да направя за да не се задръстват и да не запичат. На всеки 20 000 30 000 хил. км. вадя всички дюзи и им сменям дифтунгите, О-пръстените, почистване на леглата и мазане със силикон всичко в сервиз както си му е реда. След време направих почистване на EGR и колектор след което, веднага Емулатор на EGR и затапване/150лв./ + смяна на масло и филтри. Джипът не влиза в авариен режим, не пуши въобще и не задръства дюзи, а ускорението е супер.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 18 Ное 2019 19:01
от Kiki
romul25 написа: 18 Ное 2019 15:41 208 к.с. 480 Nm
Това не го разбрах?!

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 18 Ное 2019 21:10
от Двигателист
romul25 написа: 18 Ное 2019 15:41 ....На всеки 20 000 30 000 хил. км. вадя всички дюзи и им сменям дифтунгите, О-пръстените, ...
Колега, защо толкова често сменяш дихтунги? По мое мнение оригинални в чисто легло не създават проблем (в смисъл не пропускат) поне 150 000 км.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 18 Ное 2019 23:47
от romul25
Максимален въртящ момент 480 нютон метра. За смяната на дифтунгите .... така ми препоръчаха, защото се образувал нагар около тях и се запичат. При мен имаше дюза, която изпускаше и беше като заварена. Извадиха я много трудно, като при смяната на дифтунгите и при останалите 3 имаше сериозен нагар. След смяната, се промени разхода и работата ма мотора.
-------------------
Трябваше да допълня, че е с чип тунинг на 208 конски сили.
-------------------
Все пак 120лв. за смяна на дюза.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 19 Ное 2019 08:38
от romul25
Вземам си забележка!

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 28 Ное 2019 12:55
от StaKo
През 90-те имах Пежо 405 с прословутия дизел 1.9 70 коня. Колата я взех втора ръка карах я до към 400к км и я продадох. Нито дюзи нито помпа бях правил или центровал. Как тая кола, без филтри и катализатори никога не ми изпуши през ауспуха. Вярно че редовно сипвах някаква добавка на кастрол, но нищо друго. Явно е, че турбо моторите са по-склонни към изпушване.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 28 Ное 2019 20:43
от WoLF
Изпушването идва от недобра смес(богата), т.е. компа е отчел прекалено голямо количество на въздуха, което после не пристига реално в двигателя, а нафтата е сметната за него или дюзите пускат повече нафта от необходимото. Често причина е именно турбото, което не работи правилно и не вкарва необходимия въздух. Има и други причини(нарочни), но основно турбо, сензор за въздух, дюзи правят проблема tooth.gif

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 29 Ное 2019 15:29
от StaKo
За мен една от благотворните причините за задръстването на ДПФ при градско каране е ЕГР. Този клапан като работи, работи точно до 2000 оборота и бълва сажди във всмукателния колектор и в цилиндрите, а като не работи може да блокира и да бълва сажди във всички обороти.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 29 Ное 2019 18:03
от mfandakov
Да обаче като блокира записва грешка,и се отразява на мотора.Е ...зависи разбира се и коя година е колата. :thumbsup:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 03 Дек 2019 11:32
от StaKo
Някой беше писал, назад в темата, за качествата на горивата в България, вчера заредих от ОМВ макс моушън, но помолих и малко да ми капнат в една тубичка. След това прелях по 300 грама в две малки шишета от минерална вода. Едното пренощува в къщи, а другото в камерата на хладилника при -8. Това което беше в къщи на 22 градуса си остана супер течливо, е не като бензин. Другото от камерата беше станало като гъсто масло за скоростна кутия, а все пак е от хубавата нафта и не е било в камера за дълбоко замразяване на -16.
И още нещо, лятото, на два пъти, пълних резервуара с нафта от Австрия, разликата беше осезаема, много по-мека работа на двигателя и по-еластична работа.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 03 Дек 2019 14:53
от slowtraveler
StaKo написа: 03 Дек 2019 11:32 Другото от камерата беше станало като гъсто масло за скоростна кутия, а все пак е от хубавата нафта и не е било в камера за дълбоко замразяване на -16.
В темата за горивата е обсъждано... Наблюдаваният от теб ефект съвсем не означава, че нафтата е лоша.. И в допълнение - напълно логично е 'лятната' нафта да се изчерпи доста по-бързо в евтиният си вариант, отколкото при скъпото гориво... Т.е. в този период вероятността да попаднеш на 'лятна нафта' е по-голяма при премиум горивата, отколкото при евтините, просто защото евтиният резервоар сигурно ще свърши доста по-бързо и вече ще е зареден със 'зимна' по-нискотемпературна нафта... Затова в преходният период си зареждах от най-обикновената нафта. Премиум съм зареждал когато се появи 'зимната - Алпин'.. Но това бе първата година. През последващите години си карах само с евтината без проблем зимата (вярно, колата си имаше подгрев на филтрите)...
И още нещо - 'зимната нафта' има по-добра течливост при ниски температури, но това съвсем не означава, че е 'по-добра нафта' от лятната...
Дори напротив - в доста книжки пише зимната нафта (особено нафтата за по-екстремните температури) да не се ползва освен когато това наистина е наложително...
За 'по-меката работа' и т.н. - с това трудно се спори, защото е чисто субективно усещане - може наистина така да си го усетил :) Аз такъв ефект не съм усещал досега - дизелът все си мъркаше, независимо каква нафта съм му налял.

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувано на: 03 Дек 2019 15:28
от StaKo
Аз също не карам с премиум. Понякога доливам по 10 литра към 10те в резервуара. Предимно зареждам на еко, ромпетрол, омв или газпром от обикновенната. Двигателя на едната кола е специфичен, митсубиши 4N13 150 коня, японски двигател, и всичко е кошмарно скъпо по него, инжектори, помпа за високо налягане и турбото с променлива геометрия.
Имам и авенсис 2.0 Д4Д 110 коня старичък и на много километри. Обикновенно от нафтата на ромпетрол съм много доволен, но последния път сипах зимна и ламБата светна.
Винаги си сипвам и бардал БДЦ.