Страница 1 от 1

Регулиране клапани на Рав 4 95г.

Публикувано на: 19 Ное 2013 23:16
от bat_petjo
Здравейте Колеги,
от скоро съм собственик на Тойота Рав 4 95г. бензин. Колата е с газово у-во. Искам да регулирам клапаните. От дилъра "Спекта Ауто" в Бургас ми казаха, че всичко й било наред, а аз мисля, че ги чувам или поне така ми се струва. Дори и да е наред, чел съм по форумите, че на колите на газ трябва да се регулират клапани на всеки, примерно, 40 хил. км. иначе горят леглата на клапаните.
За това ще бъда благодарен ако някой ме упъти в Бургас къде мога да отида за регулиране на клапани, освен в Спекта Ауто, за които останах с впечатление, че не им се занимава с такава стара кола. Въпреки, че ги питах за цена, те ми казаха и аз се съгласих, после, ми казаха, че трябва да доплащам още и за регулиращите пластини и цифрата набъбна чувствително за една 18 годишна кола. Интересува ме още от къде биха могли да се поръчат тези регулиращи пластини.
Благодаря предварително.

Re: Регулиране клапани на Рав 4 95г.

Публикувано на: 20 Ное 2013 11:59
от desotodorov
Здравей колега,
двигателя 3S-FE при мен кара вече 110к км на метан - не се чува нищо от клапаните, хлабините са в норма и колата си върви нормално - т.е. - нямат нужда от регулиране и напасване. Аз също мислех да правя процедурата по регулирането, но ме разубедиха. Нашите ДВГ са с пулове за регулиране на хлабината, съответно - за да се направи регулировката трябва да си набавиш пулове, или пък тези дето ще го правят - да имат такива...за предпочитане е обаче да са оригинални, защото не се знае, тези които ще получиш наготово каква стока ще са и дали няма да се износят незаслужено бързо, защото самото регулиране си е пипкава и не евтина работа и съответно - такъв ремонт ще е хубаво да не ти се налга повторно. Лошата работа е че дори и цял комплект пулове да си вземеш - може да се окаже че не са достатъчни - т.е. някой рамери няма да се използват, а някой няма да стигнат. Така че - моя съвет е първо да се провери хлабината на клапаните, и ако се налага - да действаш, защото сумата с работата и пуловете + нова гарнитура за главата + уплътнения на клапаните си отива към едни 400-500лв. Иначе - да за повечето двигатели, при които регулировката става лесно е хубаво на 40-50к да се прави, ама нашите не са такива, но пък и за това не се разцентроват лесно :thumbsup:
Хубаво да си направиш настройка на газовата ако е с ГИ - да работи с по-богата смес - тогава не би трябвало да има и проблем с изгаряне на клапаните.
И ... от дилърите на Тойота според мен не очаквай да пипат нещо повече по колата ти освен масло и консумативи - никой не иска да се занимава с настройка на стари ДВГ излезли от производство, виж из форума за добър сервиз в Бургас, където правят глави и по-сериозни ремонти...пулове можеш да си поръчаш от колегата Toyota Forever, не помня цената, ама хич не бяха евтини.
Между другото - аз съм на темата РАВ 4 в момента...мисля да се сдобивам с 1 бройка...ама кога ще стане...не знам wink.gif

Re: Регулиране клапани на Рав 4 95г.

Публикувано на: 20 Ное 2013 20:40
от alalexll
[quote="bat_petjo"]Здравейте Колеги,
от скоро съм собственик на Тойота Рав 4 95г. бензин. Колата е с газово у-во. Искам да регулирам клапаните. От дилъра "Спекта Ауто" в Бургас ми казаха, че всичко й било наред, а аз мисля, че ги чувам или поне така ми се струва. Дори и да е наред, чел съм по форумите, че на колите на газ трябва да се регулират клапани на всеки, примерно, 40 хил. км. иначе горят леглата на клапаните.
За това ще бъда благодарен ако някой ме упъти в Бургас къде мога да отида за регулиране на клапани, освен в Спекта Ауто, за които останах с впечатление, че не им се занимава с такава стара кола. Въпреки, че ги питах за цена, те ми казаха и аз се съгласих, после, ми казаха, че трябва да доплащам още и за регулиращите пластини и цифрата набъбна чувствително за една 18 годишна кола. Интересува ме още от къде биха могли да се поръчат тези регулиращи пластини.
Благодаря предварително.[/quo
Тук в София 400лв е в Тмауто,на друго мяста е от 100-200лв само за труд,пуловете отделно зависи колко ще се подменят.Сръткавоста идва от това че първо трябва да провериш хлабините и да записваш всяка една хлабина.После трябва със спецялен инструмент да извадиш пуловете и тях да измериш с микрометар който не всеки има подръка в къщи освен ако не е сервиз и му трябва постоянно,после по формула да определиш кой по размер пул да сложиш.И тук идва вече проблема откъде да намериш пула ако нямаш под ръка.Оригинални в тойота няма да можеш да купиш веднага щото там нямат нищо на склад, трябва поръчка и чакаш 1 седмица.От друго място също трудно, ако не и невъзможно да намериш щото кой държи пулове на склад за този двигател.И излиза че колата ти е блокирана за 1 седмица поне докато дойдат пуловете.

Re: Регулиране клапани на Рав 4 95г.

Публикувано на: 21 Ное 2013 23:08
от bat_petjo
Благодаря Ви, колеги, ще видя какво мога да направя. А как да намеря колегата Toyota Forever?

Re: Регулиране клапани на Рав 4 95г.

Публикувано на: 22 Ное 2013 16:21
от desotodorov
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597
Ей го тук колегата, ама - както писах по-горе - провери първо хлабините на клапаните - после поръчай каквото и да било...а до колегата писал преди това - в ТМ Ауто според мен изобщо няма да се навият да ти оправят 20 годишната кола :)

Re: Регулиране клапани на Рав 4 95г.

Публикувано на: 04 Дек 2013 15:43
от alalexll
desotodorov написа:http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597
Ей го тук колегата, ама - както писах по-горе - провери първо хлабините на клапаните - после поръчай каквото и да било...а до колегата писал преди това - в ТМ Ауто според мен изобщо няма да се навият да ти оправят 20 годишната кола :)
Правят всичко стига да имаш пари.

Re: Регулиране клапани на Рав 4 95г.

Публикувано на: 04 Дек 2013 18:13
от ceko26
На газ колата работи при по-висока температура по-добре да има малко повече луфт от оригиналния. Внимавай за раздвиженото зъбното колело на единия разпределителен вал.Смени си и гумичките.

Re: Регулиране клапани на Рав 4 95г.

Публикувано на: 18 Яну 2014 19:00
от bat_petjo
ceko26 написа:На газ колата работи при по-висока температура по-добре да има малко повече луфт от оригиналния. Внимавай за раздвиженото зъбното колело на единия разпределителен вал.Смени си и гумичките.
Ходих, междувременно, на Елкон и човека каза същото като теб, че тези двигатели са си шумни и е по-добре клапаните да са по-свободни отколкото стегнати. Каза, че колата е добре откъм двигател и иска само каране. И той не можа да чуе при работа от место тракането на клапаните. Чудна работа, в движение ми прави впечатление някакъв паразитен шум, който го свързвам с тракане на клапани, а на место не мога да го чуя. Даже аз после я карах 50 км. и не го чувах, а на бензин и си го чувах при загряла кола. После някак си престанах да се вслушвам, дано не изям някоя "хурка".
Понеже прочетох в един от форумите, дали не беше този, че при работа на газ на ниски обороти се давало по-голямо предварение на запалването, а на високи – по-малко, специално помолих майстора да я настрои така, ама той каза, че не е така. Защото след първоначалното регулиране РС-то на колата само си регулирало запалването и оборотите. В моя случай предварението е било достатъчно голямо 10 от 21 и не се налагало да се пипа повече.
Какво е това "раздвижено зъбно колело на единия разпределителен вал", не мога да разбера"

Re: Регулиране клапани на Рав 4 95г.

Публикувано на: 21 Яну 2014 17:04
от desotodorov
Шумни казваш били двигателите :)
според мен никак не са шумни...моя на ниски обороти почти не се чува и редовно като спра някъде после "запалвам" повторно. На високи обороти - да чува се, ама аз не знам за безшумен двигател при форсиране.
Предварението на запалването, можеш лесно да го коригираш, ако си с ГИ и си сложиш аванс процесор, аз съм на метан и ползвам Puma някакъв модел беше, може да се настройва да дава от 3 до 9 градуса предварение (при мен естествено е на 9 :), повече от зададеното от делко и компютър.
А ти това тракане как хем го чуваш - хем не го чуваш - трака ли клапан/и се чува отчетлив метален звук...почукай две съчми една в друга силно - нещо такова е - метал в метал, и не изчезва с промяна на оборотите, само честотата му се променя.
А за това че трябва да се оставят по-големи хлабини при работа на гаС не съм много съгласен. Разликата в температурите на изгаряне на бензин, пропан-бутан и метан не са фрапиращи доколкото си спомням --> топлинните разширения на клапаните едва ли "мърдат" с повече от няколко стотни от мм, което е в рамките на грешката при регулирането.