Lakokara4a написа:Колеги, понеже това е първата дизелова кола, която карам в живота си да ви питам. Нормално ли е със застудяването на времето сутрин двигателя да е малко по-шумен при работа?
Със същия въпрос започнах и аз преди година...но нещата нямат особено развитие. Мислех, че е само на 1AD двигателите, но твоя очевидно е 1CD...
За общо по-шумния двг. зимно време -наистина зависи от околната температура (не дали е загрял). Това е шума на инжекторите и знаещите казаха, че като се стопли ще намалее шума и така стана, но никой не обясни защо не зависи от темп. на двг., а от околната температура. Аз още не знам, а и не е толкова важно, но вече имам предположение. Гледайки живите данни с Techstreama видях, че впръскването не е еднократно (Main Injection), а има още две предвпръсквания и две след впръсквания. Предполагам, че в зависимост от температурата, продължителността и времето на тези впръсквания се променят (а някои изчезват) и от там разлика в шума.
Но...това беше за шума на инжекторите с който се свиква. Твоят (и моят) по важен въпрос беше за другото гадно детонационно чукане при ниски обороти и натоварване на двигателя(при мен 1000-1400 об). В много теми съм го споменавал, но адекватен отговор до сега няма. В повечето случаи се казваше - и аз го имах това чукане и като смених 1,2 или всички инжектори и изчезна...
До сега съм правил всякаква възможна профилактика:
-сменени всички филтри
-изчистени EGR, MAF и SCV
-само за проба запушвах EGR-а
Промяна нямаше. Сега съм заредил от най-скъпото гориво, сложил съм почистваща добавка и няколко пъти правих "италиански тунинг". Може би сега да е с една идея по-добре, но пак го има от време на време.
Мисля, че дюзите и да имат принос за това чукане (никой не може да обясни защо и как), не са само те. Вероятно още 1-2 неща са близо до гранични стойности(без да ги надвишават и не палят чек лампата) и когато се сумират дават това кратко причукване. Имам предвид датчици за температура, положението на педала на газта и какви ли не ...
Смятам, че не са инжекторите основна причина, защото измерванията ми показват, че са далече от граничните стойности, когато са за смяна/ремонт. Четвъртата винаги е в минус (-0.4 до -0.7)другите се колебаят около +/- 0.2.Подобни са стойностите на 2-3 коли с такъв двг. които съм мерил и те нямат този проблем.
Освен всичко, подозирам, че и други го имат, но не обръщат внимание или без да искат го избягват от стила си на каране- тръгване/превключване на скорости при по-високи обороти. Ако си поставя за цел и форсирам малко мога да го избегна и аз. Не ми пречи и така да си карам, не се случва постоянно, но ме дразни...и за това търся решение.
Колега, аз пиша толкова обширно, за да е полезно след време и за други, а ако не разбираш всичко за което писах , намери теми в които съм писал и ще се ориентираш(търси с търсачката по името ми).
Все пак споделяй в тая тема как се развиват нещата при теб, а ако отидеш на диагностика, сподели стойностите на дюзите да ги сравним.