Страница 1 от 2
акъл за вадене на масления филтър на РАВ4 - 1 - само верига
Публикувано на: 18 Фев 2007 06:10
от gradimir
6 часа,3 човека се мъчихме да изкараме масления филтър. Да, на пръв поглед работа за 3 мин,най-много.Да,ама не.Тъпанаринът,който го беше стегнал явно не е прочел,че на филтъра ясно пише, че се стяга на ръка.
Имайки предвид много ограниченото място за достъп и работа,можете да си представите,как си изпочупихме ръцете,а филтъра от цилиндър заприлича на конус.Накрая взехме от комшията,едно присособление(верига от велосипед,малко по дълга от обиколката на филтъра на която минава шестограм) Слага се около филтъра и 4рез въртене на шестограма то така се натяга и се впива в ламарината,че го махнахме за 5мин.
Да,за някои може да сме тъпи,ама като няма опит човек, така е

Публикувано на: 18 Фев 2007 10:36
от ALTEZZA
tova koeto az polzvam za tezi filtri e tozi instrument + dalag extention + trastchotka

do sega ne sam imal problem, nezavisimo kolko e zategnat filtara
Публикувано на: 18 Фев 2007 10:59
от slowtraveler
При липса на такова приспособление можеш да ползваш и груба сила biggrin.gif
С някоя по-здрава и дълга отвертка пробиваш корпуса на филтъра и ползвайки отвертката за лост го развиваш

Обаче винаги си е по-добре да си имаш инструмент - нервите са по-малко.
Немците са казали - добрия инструмент е вече половина свършена работа...
Публикувано на: 18 Фев 2007 12:37
от jamie
Градимире, използвали сте точния инструмент. Има го и във вариант с ремък. Така или инак стария филтър е за боклука - важното е да го свалите без много разправии - няма значение че го повреждате.
Публикувано на: 18 Фев 2007 13:10
от gradimir
море аз,ако имах повече място от това да си пъхна ръката,такива чукове щях да му изплющя на тоя филтър накрая,но не.Мястото е много ограни4ено. Преди съм имал рено туинго и там дори имаше повече място.Тука са сложили мотор на Камри в пространство за ярис сигурно

Публикувано на: 18 Фев 2007 15:10
от ugabuga
a be budali. Vzemete edna dulga otvertka i ia zabuchete vav filtara. triabva ti da go zavartish kolkoto da trugne. posle na ruka
pravil sam. estestveno e hubavo da imash instrument (ima i edni deto prilichat na gramadni kleshti), no tova sushto stava.
Публикувано на: 18 Фев 2007 15:20
от gradimir
знам,че изглеждам като будала,но който има рав4- 1 ,ще разбере какво говоря.Мястото е колкото да си пъхнеш дланта и то събрана.Ни отверка,ни дявол влиза там.1000 идеи ми ми дойдоха и на мене,но без инструмент не ляга,аааа не става исках да кажа biggrin.gif
Публикувано на: 18 Фев 2007 15:27
от gradimir
Jammie, и аз така мисля,макар 4е и това ,което предлага Алтеза също си е подходящо мисля.пробвахме и едно самоделно с ремък,но без успех.
Надявам се,че поне опитът ми ще е от полза за други

Публикувано на: 18 Фев 2007 20:07
от ugabuga
znam az, nali imam honda. ako znaesh kade e zabutan filtera ....

Публикувано на: 18 Фев 2007 20:32
от ALTEZZA
opstanbovkata pri Civic-a e savsem razlichna ot na pri Rav4. pri Rav4 e lesno da zabiesh otverka, no ot gornata mu straza. za da go zavartish obache ti triabva da ia zabiesh otstrani, koeto pri Rav4 e malko nevazmojno, prosto niama fizichesko prostransvo tam da ima otverka. prosto si predstavi okolo okrajnosta na filtara da imash po 5cm raztoianie, kva otverka she zabiesh tam?
Публикувано на: 18 Фев 2007 21:46
от KORD
Mi zimash edna shina po shiroka zaostriash q i q zabivash otdolo posle zimash edin traben klu4 i vartish ...... nqkoi pat samo kato go probiesh i se otvarta ... ( ne sam vijdal na rav4 ama shtom nqma mqsto otsrani bi trqbalo da ima odgore ili ot dolo tam kakto se pada)
Публикувано на: 18 Фев 2007 21:52
от ugabuga
be spored mene triabva da povikat iakoi s mnogo iaka hvatka ... kato nAKETA, az gledah edno filmche deto KANU beshe snimal v garaja kat pomaga na Sando i KANU vikashe che Mitaka imal ruce kleshti, guz mengeme, taiche shte stane :-P
Публикувано на: 18 Фев 2007 22:43
от KORD
Abre i s izpolzvan remak moje da stane
Публикувано на: 18 Фев 2007 23:13
от agent dust
щом може да се забие отвертката а не може да се върти - да се използва секач - удря се по пръстена в основата на филтъра под лек ъгъл и така се развива. а по принцип си има оригинален ключ за маслен филтър - многостен с място за тресчотка, с който се развива лесно. на един голф 4 брахме много ядове - филтъра му е само елемент, отгоре има пластмасова капачка, с огромен шестостен, много е голяма. беше зверски затегната и я развихме с два тръбни ключа - под тях подложихме здраво кече да не счупим капачката
Публикувано на: 19 Фев 2007 00:06
от ugabuga
maggkrabar написа:щом може да се забие отвертката а не може да се върти - да се използва секач - удря се по пръстена в основата на филтъра под лек ъгъл и така се развива. а по принцип си има оригинален ключ за маслен филтър - многостен с място за тресчотка, с който се развива лесно. на един голф 4 брахме много ядове - филтъра му е само елемент, отгоре има пластмасова капачка, с огромен шестостен, много е голяма. беше зверски затегната и я развихме с два тръбни ключа - под тях подложихме здраво кече да не счупим капачката
da i tva stava, pravil sam go s otverkata pak

triabva bubrek da se izpolzva za taia rabota :-P