Страница 2 от 2

Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Публикувано на: 21 Ное 2013 17:39
от JapCar
jim_beam написа:значи там трябва да започне да отделя!

ще го преведа грубо,най-важното>
------------
Ще погледна моя в какво състояние е, но вероятно ск. кутии на RAV и авенсис не са еднакви...
А защо тази настройка е по-вярна от фабричната и нима Тойота не знае, че е проблем?
Някой път като се видим, ще си приказваме по-подробно... wink.gif

Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Публикувано на: 21 Ное 2013 17:49
от Japanese_fever
До колкото знам хидравличен съединител не е нужно да се регулира, защото той сам си се калибрира, ако мога така да кажа. И аз след като смених съединител питах из форумите как да си го регулирам и ми казаха, че щом е хидравличен няма нужда. Просто си доливаш до резката Мах. или, ако има съмнения се обезвъздушава. Нямам никаква регулировка.

Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Публикувано на: 21 Ное 2013 22:31
от Scott
Japanese_fever написа:До колкото знам хидравличен съединител не е нужно да се регулира....
Джапи, това е регулировка на педала, а не на самия съединител.

Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Публикувано на: 21 Ное 2013 22:41
от zi_zi_top
Простете техническата ми малограмотност, но няма ли опасност при такова пререгулиране на педала да се прецака горната помпа, а може би и долната. Предполагам, че хидравличния цилиндър е проектиран за определен ход и превишаването му може да доведе до повреди - само си разсъждавам, а не че знам нещо. ermm.gif

Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Публикувано на: 23 Ное 2013 18:33
от мехаННика
Какво е написал германецът за регулировките на съединителя не съм и опитвал да видя защото ползвам английски. Първо педала се регулира по височина спрямо спирачката, да е малко по-висок, след което с дължината на тласкача се регулира къде да отделя, 1/3 до 1/2 от целия ход от долу нагоре.При това се получава свободен ход 1-2 см. На мен лично по нисък ми е по удобно. След това други периодични регулировки не се налагат. Саморегулирането с износването става чрез работния цилиндър или долна помпа както му казват.

Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Публикувано на: 22 Дек 2019 18:34
от ico_x
diyankolev написа: 12 Ное 2013 07:50 Здравейте колеги, в неделя ми се случи следната случка. Карам си по магистралата към Варна и реших да излюча от скорост (бях на 6-та скорост). Още при изключването се чу едно изхъркване, което силно ме протесни. Изчаках малко и реших да включа отново на 6-та. Чу се страхотхо "хъркане", скоростния лост влезе на позиция , но се чуваше "хъркането" и колата ненабираше. Това разбира се стана много бързо и не съм си правил експерименти. Включих на 5-та скорост и се прибрах. Всички останали скорости(+задната) си влизат/ зацепват. При включване и изключване на скорост обаче се чува едно леко " прихъркване". Аз си мисля, че проблема е в скоростната кутия.
Моля за съвети и мнения какво е станало и най-вече към кой сервиз във Варна да се обърна.
Благодаря ви предварително!
Та последно - реши ли се проблема, как какво и колко? Че на мен днес ми се случи съвсем същата случка, а преди Коледа едва ли ще седна да тормозя МехаННика, пък и да седна едва ли ще има време за това. Морално и психически да се подготвя cool.gif

Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Публикувано на: 30 Яну 2020 22:45
от jim_beam
Колега ico_x докъде докара нещата? Наскоро пътувах едни 250км аутобан и ми направи впечатление, че на 6-та при 110-120 при вкл. темпомат се усеща една вибрация, като резонанс. Включа ли на 5-та няма такава. Като че ли има връзка с оборотите, при 2100-2200 става. Май само моя Рав още държи като гледам тук проблема с кутиите. Ако излезе, че е програмиран от поляците, дялали тия части, кофти работа. Но пък съм сменял маслото на всеки 50к, та си викам а дано не съм следващия, ама вече 215к станаха... boxed.gif
И още един въпрос възниква, преди доста време някой техн. много грамотен колега беше писал, че евентуалната смяна на зъбно колело ли, вал ли, можело да стане без изобщо да се отмонтира кутията. Само не се сещам дали ставаше въпрос за XA20 или XA30. Идеята ми е дали не може само да се провери на какво дередже са опасните карантии вътре, по някакъв лесен начин. Скоро мисля пак да сменям маслото, та затова си задавам тоя въпрос. :whistle:

Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Публикувано на: 30 Яну 2020 22:53
от veso_hds
Джим,при втора генерация ремонта на 5-та е лесен.Не се сваля кутията,защото 5-а е накрая на кутията и се сваля само капака.Но при теб как е ,не знам.
Най-добре ще ти отговори мехаННика.Драсни му едно ЛС.

Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Публикувано на: 01 Авг 2021 02:14
от jim_beam
Japanese_fever написа: 18 Ное 2013 19:22 Това често срещан дефект ли е или е карано с грешното масло, или пък не е сменяно сума ти му и време?
Искам да добавя, че въпреки смяна на маслото само в Тойота сервиз на всеки 50к, шумът който описах се увеличи. Ту се появява ту изчезва, но само на 6-та. Поради тая причина реших да не я включвам повече, оказа се, че на 5-та дори падна разхода с литър. :D
Та отговорът е много прост-полската работа е по-бетер и от нашата, дефектът явно е сериен.
Надявам се да избутам така още някой км, дори се замислям да сложа адитив в ск. кутия, има един на Mathy уж много помагал. Не ми се вярва, но все пак са едни 100лв белким удължат агонията...

ПС: Между другото на посл. техн. преглед установиха омасляване на ск. кутия, явно семерината на избирача или както там се нарича. Ще се търси друга кола май, нищо не е вечно. happy.gif