Страница 57 от 80

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 04 Апр 2019 13:04
от Toshiro
Това масло капе там, където никога не е било предвиждано смазване, и освен да стане нагар, не виждам какво друго.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 05 Апр 2019 10:00
от skydiver
Едно време се добавяше оловен тетраетил заради старата технология на изработка на леглата.
По-новото поколение двигатели са разработвани да работят с безоловни бензини.
Влезе ли ГИ под предния капак - въпрос на време е да заминат леглата/клапаните.
Слоу е прав - коректната смес предпазва леглата, но просто забавя неизбежното. И нека не си мислим, че ако караме на бензин, леглата ще останат вечно здрави.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 05 Апр 2019 11:19
от IvoKrastev
skydiver написа: 05 Апр 2019 10:00 Влезе ли ГИ под предния капак - въпрос на време е да заминат леглата/клапаните.
Слоу е прав - коректната смес предпазва леглата, но просто забавя неизбежното. И нека не си мислим, че ако караме на бензин, леглата ще останат вечно здрави.
От написаното оставам с впечетление, че има ли ГИ се скъсява живота на двигателя. Това че горивото не е течно си има и плюсове. Не е много ясно дали правилно работещ ГИ не удължава живота на мотора, точно както не е ясно дали на бензин ще изкара повече.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 05 Апр 2019 12:13
от dracunculus
По отношение на АГУ съм лаик. Самият аз си имам съображения, къде напълно обосновани, къде сигурно напълно необосновани, поради които АГУ няма да влезе в моята кола никога. НО, интересно би ми било да чуя дали едно твърдение на много механици тука в ДЕ по отношение на АГУ при Валвматик моторите е вярно..... Твърдят, че клапаните при Валвматиците са с по-тънки стремена и прегаряли по-лесно на газ, щото тя горяла при по-висока температура.... Някакви идеи?

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 05 Апр 2019 16:39
от mgrigorov
Със или без газ все някога се разваля. Имам съсед с Авенсис но е без газова. Онзи ден му сваляха главата за смяна на гарнитура. Двигателя е с четирите сонди. Ремонта е към 1500лв. За 10-15К км се избива газовата, за 10-15К км се избива ремонта. И другите хиляди километри се возиш.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 12 Апр 2019 12:15
от icoboca
от всичко изчетено до сега само остана да намеря читав газаджия за София.Колегата Bass_Man като доста запознат с материята дали може да сподели
на кого мога да се доверя да ми монтира ГИ
на Тойота авенсис 1.6ввти 110кс 2002 го.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 04 Май 2019 04:38
от Bard
dracunculus написа: 05 Апр 2019 12:13 По отношение на АГУ съм лаик. Самият аз си имам съображения, къде напълно обосновани, къде сигурно напълно необосновани, поради които АГУ няма да влезе в моята кола никога. НО, интересно би ми било да чуя дали едно твърдение на много механици тука в ДЕ по отношение на АГУ при Валвматик моторите е вярно..... Твърдят, че клапаните при Валвматиците са с по-тънки стремена и прегаряли по-лесно на газ, щото тя горяла при по-висока температура.... Някакви идеи?
Здравейте, от скоро съм собственик на Тойота Версо 2012 с такъв мотор 1.8 valvematic, като също имам намерение да сложа ГИ. Имам също така Фокус мк1 1.6, който го карам вече 140 000км. с Фобос и без омаслител на клапаните. Преди около месец реших да му регулирам клапаните профилактично. Човека беше изненадан, че за тези километри почти не е бил нужен реглаж. Това е на база собствен опит.
Според мен, много е важно да се настрои прецизно сместа на ГИ и като цяло монтажа. Също така и да се подбере правилната комбинация на софтуер и другите механични компоненти.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 05 Май 2019 16:19
от dracunculus
Както и да е... явно колкото специалисти, толкова и мнения в това отношение. Питах от чист интерес, АГУ аз самият няма да сложа никога. cool.gif

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 06 Май 2019 01:37
от Двигателист
dracunculus написа: 05 Май 2019 16:19 Както и да е... явно колкото специалисти, толкова и мнения в това отношение. Питах от чист интерес, АГУ аз самият няма да сложа никога. cool.gif
Винаги ми е било безкрайно интересно, когато човек употребява думата „никога” cool.gif
Иначе по темата - стеблото на клапана на валвматика (zr) е точно толкова тънко, колкото и на предното поколение двигатели (zz) на тойота от този тип - ввти. Демек 5.5 мм. Което пък е само 0.5 мм по-малко от още по-старата генерация мотори (a, s...) , водеща началото си от 80-те години на миналия век.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 06 Май 2019 10:05
от batececo
А на Рено са по спомен около 8 мм. На японките са по-тънки. Газта изгаря по-бавно (повече време) и с по-висока температура. Така на изходящите клапани им става по-некомфортно спрямо бензина smile.gif

Дали това е фатално за наполовина по-тънките клапани може да каже само някой, който е карал 100-200 хиляди км на газ с такъв двигател и след това са му регулирали клапаните или са сваляли главата след такъв пробег на газ, мерено е и т.н. Другото е лаф-мохабет smile.gif

Иначе на Реното след 50 000 км на газ сваляха глава (духна гарнитурата на Пазарджик) и майстора каза, че мотора е много запазен, нямаше никакви следи от вкопани или износени/прегорели клапани, но там са почти два пъти по-дебели. Отделно не гореше масло от смяна до смяна.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 06 Май 2019 10:06
от dracunculus
Защо няма да си сложа АГУ съм споменавал многократно и няма смисъл да пълня темата. И да, аз за себе си спокойно мога да кажа в това отношение "никога" :whistle: За клапаните.... явно е някакъв мит, ясно. Просто ми стана интересно. Мерси :thumbsup:

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 06 Май 2019 12:13
от skydiver
Всичко е много относително (справка - А. Айнщайн).
Встрани от останалите специфики при работа на газ, производството (не само на клапаните) се групира на партиди и качеството за всяка партида се следи да попада в определени стойности. Ако една партида е в горните гранцици на стойностите и при работа на газ не се забелязват особености , то в долните стойности може и да не е така.
Както обичаме да се шегуваме с понеделнишките коли....

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 06 Май 2019 12:40
от Двигателист
batececo написа: 06 Май 2019 10:05 А на Рено са по спомен около 8 мм. На японките са по-тънки. Газта изгаря по-бавно (повече време) и с по-висока температура. Така на изходящите клапани им става по-некомфортно спрямо бензина smile.gif

Дали това е фатално за наполовина по-тънките клапани може да каже само някой, който е карал 100-200 хиляди км на газ с такъв двигател и след това са му регулирали клапаните или са сваляли главата след такъв пробег на газ, мерено е и т.н. Другото е лаф-мохабет smile.gif

Иначе на Реното след 50 000 км на газ сваляха глава (духна гарнитурата на Пазарджик) и майстора каза, че мотора е много запазен, нямаше никакви следи от вкопани или износени/прегорели клапани, но там са почти два пъти по-дебели. Отделно не гореше масло от смяна до смяна.
Трудно ще срещнеш днес 8мм клапан, ако говорим за двигатели до около 2 литра. Рено отдавна (почти 20 години) използват 5.5-6 мм. Рядко има 7мм (Мерцедес). Изобщо дебелите клапани изчезнаха със спирането на двигателите с 2 клапана на цилиндър. Липса на място в главата. Отделно, че по-малката глава на клапан не и трябва дебело стебло. Да, термично са по-натоварени, което се решава с подходящ материал, но пък излишните разходи в автомобилната индустрия не са желателни и се правят известни компромиси. Пък и навремето 8 мм стебло можеше да се напълни с натрий и клапана издържа на доста тормоз (принудително пълнене), докато при 5-6мм не знам дали е технологично изпълнимо. Пък и в случаите с клапани, не бива да се пренебрегва и леглото, защото и то играе важна роля, демек важна си е двойката клапан-седло.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 06 Май 2019 12:53
от batececo
Сега проверих, 7мм е било "стеблото" на Реното. Двигателят ми беше прословутия 8 клапанов 1.6 литров "К7М" известен с пукане на маслена магистрала при некомпетентно пренатягане на болтове на главата. На 16 клапановите (К4М) са 6 мм.
Идеята на поста ми беше, че като цяло японските двигатели са с по-тънки стебла, но пък аз газ не мисля да слагам, освен ако не взема равка.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 11 Май 2019 20:21
от richard96
Привет колеги, обмислям покупката на Авенсис 2005, 2.0, Д4 бензин, автомат и се чудя дали е удачно да се сложи ГИ? Препоръчаха ми STAG400 като система. Чух се с хората и те казаха, че са правили няколко такива тойоти без никакви грижи. Цената беше около 1400-1600. Колата ще се кара предимно градско, което ще увеличи разхода. Предполагам при бензин ще е над 10, затова искам газ. Някой който е с такъв автомобил с газ би ли споделил своя опит? Мерси.