Страница 1 от 1

E11 - Проблем и решение

Публикувано на: 16 Окт 2013 19:25
от agogo
Здравейте, колеги !

Имам проблем с Toyota Corolla 1997 4F-EF!
Появи се теч на антифриз от тръба, която излиза от главата на двигателя. На тази тръба има малко метално разклонение, към което е свързан тънък маркуч, който отвежда вода към инжекцията. Та това разклонение е изгнило и от там капе, направо тече вода. То вече е неизползваемо, а на останалата част от тръбата няма друго такова. Има ли някакво водно разклонение, което могам да използвам? Опасно ли е да прескоча това разклонение, като свържа директно големия маркуч към главата без отвеждам вода към моно-инжекцията?

Благодаря, предварително!

Re: E11 - Проблем и решение

Публикувано на: 17 Окт 2013 22:48
от agogo
Ето и решението!

Ходих на сервиз. Сервизният техник отразя тръбичката малко след въпросното разклонение. Приближи дебелия маркуч към блока, а малкото маркуче затапи и остави да виси! На въпроса ми дали така не е опасно за инжекцията, понеже вече вода няма да отива към нея, каза че много коли били така(нямаше предвид въпросния модел) и не би трябвало да има проблем. Ще разберем в последствие, дано да няма!

Може би проблемът е бил в антифриза, който е разял метала на тръбата и е започнала да гние. Сега сложихме G12+, дали ще спре корозията ще се види нататък!

Обаче трябва да сменям акумулатор и масло. Бихте ли ми дали някакви препоръки?

Благодаря предварително!

Re: E11 - Проблем и решение

Публикувано на: 17 Окт 2013 23:20
от TATI
Това не може да бъде решение, а просто сте отложили проблема, който ще се задълбочи във времето.
Иначе, изгниването по-скоро е причинено от факта, че някога колата е била само с вода в системата. И този Г12 си е най-обикновен антифриз, просто наименование на ВАГ групата.

Re: E11 - Проблем и решение

Публикувано на: 18 Окт 2013 08:57
от saho
Оригиналния антифриз концентрат в ТМ струва 13-14 лв. литъра. Аз си купих за доливане, а и смяната на целия не е кой знае какъв разход, че да слагам някое менте с възможност вътре да има акумулаторна киселина. Доста коли останаха без мотори от моя град...
Като препоръка за масло, бягай от най-известните марки и от тези оРгинАлни внос от Германия, по възможност от официален вносител...

Re: E11 - Проблем и решение

Публикувано на: 18 Окт 2013 11:30
от Оги
Антифризите са по-агресивни към металните части и от водата. Затова съдържат антикорозионни добавки. Последните обаче стареят. Много колеги наесен си тестват антифризите за издръжливост на ниски температури но антикорозионните добавки няма как да се тестват. Затова антифризите се сменят периодично и всеки антифриз има определена годност при работа. Ако не става това- ето го резултата отвътре- гниене. Г12 след 5 г. също е за смяна.
За запушения маркуч- може би ще разбереш през зимата - ако студения мотор при ниски температури не работи адекватно, а като се стопли се оправя и разхода на гориво е повишен- явно това тяло на инжекциона или колектор, каквото е там ще трябва да се отоплява от затапения маркуч.