Страница 1 от 2
дискове и чистачки
Публикувано на: 24 Сеп 2013 07:19
от t k d4d
Някой знае ли каква е разликата на дадена марка диск,на корола комби 90к. ,произведена в япония,турция,англия или европа?Онлайн търгашите така са написали в описанието,а размерите на диска същите,с изключение произхода на колата. И по голямата чистачка не е ли от към пътника,а по описание,голямата я дават от към водача?Освен ако не става дума за обратен волан,ама инфото е от бг сайтове
Re: дискове и чистачки
Публикувано на: 24 Сеп 2013 07:31
от t k d4d
И още нещо дебелината я дават 25 на 23 минимална.Колата ми е на220х от италия най вероятно с оригиналните дискове и 3 пъти на струг са зачиствани,а в момента са 24мм. Как неразбирам ще намалеят с 1мм. ?
Re: дискове и чистачки
Публикувано на: 24 Сеп 2013 13:02
от Оги
Износват се от триенето на накладките в тях.
Re: дискове и чистачки
Публикувано на: 24 Сеп 2013 13:07
от biro
t k d4d написа: И по голямата чистачка не е ли от към пътника,а по описание,голямата я дават от към водача?
Никога не съм виждал автомобил с по-голямата чистачка от страната на пътника

Re: дискове и чистачки
Публикувано на: 24 Сеп 2013 19:18
от t k d4d
biro написа:t k d4d написа: И по голямата чистачка не е ли от към пътника,а по описание,голямата я дават от към водача?
Никога не съм виждал автомобил с по-голямата чистачка от страната на пътника

Ела да видиш моята ,на водача 48мм.пътника 55мм.Ако ги завъртя 55-те се качват върху уплатнението,а 48 чистят така от страна на пътника,че остава голяма площ неизчистена.А до другия колега явно не ме е разбрал нещо,моля само разбиращи да пишат.
Re: дискове и чистачки
Публикувано на: 24 Сеп 2013 19:30
от t k d4d
220 000 + 3 ЗАЧИСТВАНИЯ НА СТРУГ,ами много ясно че накладките трият,ама не е ли малко изтрит тоз диск или излизат от завода по-дебели от 25мм.А и стругаря не отговаря с колко ги е изчеластрел.
Re: дискове и чистачки
Публикувано на: 24 Сеп 2013 20:28
от TATI
Всичко зависи от накладките. Ако са с меко феродо, ще сменяш накладки през 20 или 30к км и диска ти няма да се износва бързо. Ама има накладки, които ти изтъняват диска и за 10к км, а те не са мръднали. Та, явно си имал читави накладки. Освен това, стругарите обикновено вземат само ръбовете, като част от ръба е леко набъбнала ръжда.
Re: дискове и чистачки
Публикувано на: 24 Сеп 2013 20:38
от zi_zi_top
Лява чистачка 60 см, дясна чистачка 40 см. Казвам ти го, защото и моите са същите!

Re: дискове и чистачки
Публикувано на: 25 Сеп 2013 07:32
от t k d4d
Благодаря ви за отговорите.
Re: дискове и чистачки
Публикувано на: 25 Сеп 2013 09:43
от biro
t k d4d написа:biro написа:t k d4d написа: И по голямата чистачка не е ли от към пътника,а по описание,голямата я дават от към водача?
Никога не съм виждал автомобил с по-голямата чистачка от страната на пътника

Ела да видиш моята ,на водача 48мм.пътника 55мм.Ако ги завъртя 55-те се качват върху уплатнението,а 48 чистят така от страна на пътника,че остава голяма площ неизчистена.А до другия колега явно не ме е разбрал нещо,моля само разбиращи да пишат.
Как 48мм и 55мм ? Няма такива чистачки biggrin.gif
В каква посока се задвижват като ги включиш, от долу-дясно към горе-ляво ли?
Re: дискове и чистачки
Публикувано на: 25 Сеп 2013 11:35
от slowtraveler
По принцип шофьорската винаги е по-дългата чистачка (понякога има вариации при кръстосващите се чистачки, но и там предимно шофьорската е по-дългата)...
Обаче захвата на някои чистачки е асиметричен. И ако се вземе неправилната чистачка, е възможно да се качва на уплътнението, дори и да е по-малка от оригиналната.
Затова е най-добре чистачката да се насложи на оригиналната и да се види дали и шарнира/захвата съвпада, а не само да се гледа общата дължина...
На времето в сервиза на Мазда ми предлагаха за смяна чистачки АС Делко - бяха по-къси от оригиналните с 1см, и въпреки това пасажерската се качваше на уплътнението точно поради тази причина...
Re: дискове и чистачки
Публикувано на: 26 Сеп 2013 07:07
от t k d4d
slowtraveler написа:По принцип шофьорската винаги е по-дългата чистачка (понякога има вариации при кръстосващите се чистачки, но и там предимно шофьорската е по-дългата)...
Обаче захвата на някои чистачки е асиметричен. И ако се вземе неправилната чистачка, е възможно да се качва на уплътнението, дори и да е по-малка от оригиналната.
Затова е най-добре чистачката да се насложи на оригиналната и да се види дали и шарнира/захвата съвпада, а не само да се гледа общата дължина...
На времето в сервиза на Мазда ми предлагаха за смяна чистачки АС Делко - бяха по-къси от оригиналните с 1см, и въпреки това пасажерската се качваше на уплътнението точно поради тази причина...
Как по малка ще се качва,то стъклото е трапец,нагоре се стеснява,би трябвало колкото е по дълга повече да се качва.Ако наистина голямата 55см. е към водача,сигурно е местена с една шлица нагоре.Но 48 към водача покрива идеално,а към пътника трябва да е 60 че, и нагоре.Абе кой както му харесва,така да ги слага,пуснах темата щото купих колата с шампиони 48 водач 55 пътник,и ме интересува какви са оригиналните размери за моя модел.
Re: дискове и чистачки
Публикувано на: 26 Сеп 2013 07:22
от t k d4d
бира сантиметри не мм.Близко е до ума,че съм сгрешил.
Re: дискове и чистачки
Публикувано на: 26 Сеп 2013 07:40
от slowtraveler
t k d4d написа:....Как по малка ще се качва,то стъклото е трапец,нагоре се стеснява,би трябвало колкото е по дълга повече да се качва....
Явно не съм обяснил правилно...
Взимаме нормално прибрано в ляво положение на чистачките. При оригиналните чистачки 'пантата' се захващаше например на средата - разстоянието от пантата до десния край на чистачката е равно на това до левия.
А общия радиус на обхвата на чистачката = дължината на рамото + разстоянието от края на рамото (пантата) до десния край на чистачката.
При конкретния модел чистачки, който ми предложиха, пантата на чистачката бе по-близо до левия край, и затова разстоянието от пантата до десния край (който е близо до края на стъклото) бе по-голямо.
Формата на каркаса на чистачката не позволяваше да се обърне пантата...
И съответно общия радиус стана по-голям, а чистачката излизаше извън стъклото...
Re: дискове и чистачки
Публикувано на: 26 Сеп 2013 19:31
от t k d4d
Това е друго,мериш от захвата към дългия край умножаваш х 2 и чистачката става по голяма от оригинала горе а по малка доло.В моя случай лява чистачка погледнато отпред е възможно най ниско долу,а дясна на водача не може да е изместена с една шлица нагоре,защото разстоянието в прибрано положение е максимум 10 мм.между двете.Ако върна назад сигурно ще са една върху друга качени . максимума която може да стане без настъпване на уплътнението е 52см.,а пътника до 65см.Има друга вероятност но не ми се бъзика.Може да е мръднато лостчето,което движи двете рамена,понякога прави проблеми ,но не вярвам да е от това,той логично погледнато е 90 градуса нагоре после 90 надолоу и т.н.А и не вярвам на моята корола погледнато отпред задвижването където се хващат рамената да са изместени и двете със по 5-6 см надясно(заводски кусур) или да са по къси раменете.Друго обяснение няма . С чистачка 48см.към пътника може да вижда човек не по висок от метър и 20.