Страница 5 от 6

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 22 Окт 2013 22:59
от diesel_power
TATI написа:Компресор = Турбо
Смени диагностика. Грешка от рода "голям теч" няма, т.е. има, но една компютърна диагностика няма как да го знае. Нещо те е пуснал по пързалката.
P0093 FUEL SYSTEM DETECTED -LARGE LEAK

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 22 Окт 2013 23:11
от JapCar
Airfan написа: Няма нищо сложно и страшно. Би ли ми дал някакъв оригинален номер на твоите дюзи?
От сайта http://www.toyodiy.com намирам парт номера за дюзите за двг. 1AD-FTV
23670 INJECTOR ASSY
23670-09180
Но все си мисля, че има огромна разлика м/у Бош и Денсо... и вероятно тя е, че първите са по-евтини/ремонтопригодни, а вторите са по-скъпи/неремонто пригодни. И калибровка задължително се налага.

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 22 Окт 2013 23:25
от Airfan
Прочетох за ремонта на Денсо дюзите, има pdf-и в нета и верно иска тестване, но същия вид тестване го има и за дюзите на Бош, но до сега съм сменил на 3 коли разпръсквачите и сачмите и знам за още 2 със сменени разпръсквачи без да минават на стенд после. Всички работят безпроблемно. Въпросът е дали някой ще рискува дюза или просто ще си купи една рециклирана за 85 паунда.

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 22 Окт 2013 23:43
от JapCar
Scott написа: Ето две графики (извинявай по памет съм цитирал, всъщност момента е 150Nm, но това не променя много нещата - 21 к.с.)
Аз мислех, че имаш и за бензиновия, да ги сравня...
От тези виждам, че 2.2 (2AD) двигателя е доста по-читав от 1AD. При 1000об. на втория върт. момент е 200Nm и е добър от 1800 до 3000об, а на първия е 150Nm и добър от 1800 до 2500об. За 1000об няма графика за изх. мощност,но по сметки наистина е 21к.с.
Не мога да преценя, но все си мисля, че и 21к.с. трябва да движат колата по баира, макар и бавно...

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 23 Окт 2013 09:45
от stankros
diesel_power написа:
TATI написа:Компресор = Турбо
Смени диагностика. Грешка от рода "голям теч" няма, т.е. има, но една компютърна диагностика няма как да го знае. Нещо те е пуснал по пързалката.
P0093 FUEL SYSTEM DETECTED -LARGE LEAK
Да, видях го с очите си на екрана на лап топ-а, написано на български даже. Диагностика го обясни с проблемна дюза.
Писах по -горе, за ремонт/рециклиране (не знам какво предполага това) искат по 300 лв на свалена дюза Денсо и не дават гаранция. Затова искам да потърся в нета дюзи, но не знам как да разбера какви точно ми трябват. Не знам мотора какво обозначение има 1AD- FTV ли е? Освен това, в сервиза ми казаха, че тези дюзи били като на Мондео и ми дадоха пример с човек, който сам си сменил "клапанчетата", като си поръчал такива от e-bay за по 50 евро и колата "стана като нова".

А това за профилактика на турбо не съм чувал. На кого да се доверя, е ще го направи - сервиз нещо, имате ли впечатления?

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 23 Окт 2013 12:46
от JapCar
stankros написа: Затова искам да потърся в нета дюзи, но не знам как да разбера какви точно ми трябват. Не знам мотора какво обозначение има 1AD- FTV ли е? Освен това, в сервиза ми казаха, че тези дюзи били като на Мондео и ми дадоха пример с човек, който сам си сменил "клапанчетата", като си поръчал такива от e-bay за по 50 евро и колата "стана като нова".
Сранно ми е, че са ти показали "голям теч", а не са показали коя дюза, колко...
Не знам дали са като на Мондео, но използвай този сайт да видиш какъв ти е двг. дюзите и кавото и да е... http://www.toyodiy.com/parts/q.html
Използвай една от двете опции- въведи VIN или по -долу Europe...и накрая ще стигнеш до твоята кола.
А ако знаех, че може да се сменят калпанчетата (не знам кое наричат така), щях да го направя, но нещо не ми се вярва...все някъде щеше да е описано точно за този вид дюзи, а не по принцип.

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 23 Окт 2013 14:05
от stankros
Програмата за диагностика беше Delphi (май така се пише) и не е прецизна. Изписа на чист български "голям теч", както писах по-горе. Човека ми каза, че това касае дюзи, според него, но той работи с немски марки автомобили и си призна, че не е пипал Тойота, дори не ми взе пари. Затова и не се задълбочи в диагностиката. Той ми разказа за негов познат, който сам си ремонтирал Мондео-то в неговия сервиз и пред него е сменил нещо (той каза клапан) на дюзата, хванал я в менгеме и я развил после завил новата част. Може и за разпръсквачи да става въпрос, но той би трябвало да прави разлика. Но помня, че каза "разви с ключ".

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 23 Окт 2013 14:38
от JapCar
stankros написа:Човека ми каза, че това касае дюзи, според него, но той работи с немски марки автомобили и си призна, че не е пипал Тойота, дори не ми взе пари. Затова и не се задълбочи в диагностиката.
Е, щом не е пипал Тойота, не може да ти каже нищо конкратно, говори по принцип и не трябва да взимаш акъл от него...
На такъв скъп елемент като дюзата, не се скапва цялата а се износва само иглата/леглото в разпръсквача и вероятно някои това наричат клапанче.Логично е производителя да направи така, че да се сменя само то (както вероятно при Мондео), но твърде вероятно е Денсо да са решили да не правят резервни части, а да си осигурят оборот на целите дюзи и оборот на специализираните сервизи...
Та, според мен намери някой с Techstream или друга сериозна програма да ти направи диагностика със стойности и тогава да се правят изводи.

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 23 Окт 2013 15:20
от lederman
Ето един клип по въпроса:
http://www.youtube.com/watch?v=ROUoAt4Rpq4

и още 2 biggrin.gif :
http://www.youtube.com/watch?v=O_Y3dM8ZApo -част 1
http://www.youtube.com/watch?v=u_D9kCSL3M0 -част 2

и още 1:
как се прави калибровка:
http://www.youtube.com/watch?v=AYCp4nQ0Xmg

и още нещо полезно по темата :
http://www.dieseldistributors.co.nz/Fil ... IDE_V4.pdf

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 23 Окт 2013 16:21
от Scott
JapCar написа:...Аз мислех, че имаш и за бензиновия, да ги сравня... все си мисля, че и 21к.с. трябва да движат колата по баира, макар и бавно...
Имам, но за модела 2008г., т.е. 1ZR-FAE, 2ZR-FAE и 3ZR-FAE. Нямам за 7A-FE.
Прав си че 21 к.с. ще движат колата бавно, но проблема (и разликата с бензиновия) двигател идва като настъпиш газта да ускориш рязко. Дизеловия двигател има по-голяма вероятност да угасне заради турболага и прекалено обогатената смес, докато бензиновия ще 'поеме', защото е атмосферен и най-вече състава на сместа се коригира по-прецизно.

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 23 Окт 2013 21:41
от Airfan
lederman написа:Ето един клип по въпроса:
http://www.youtube.com/watch?v=ROUoAt4Rpq4

и още 2 biggrin.gif :
http://www.youtube.com/watch?v=O_Y3dM8ZApo -част 1
http://www.youtube.com/watch?v=u_D9kCSL3M0 -част 2

и още 1:
как се прави калибровка:
http://www.youtube.com/watch?v=AYCp4nQ0Xmg

и още нещо полезно по темата :
http://www.dieseldistributors.co.nz/Fil ... IDE_V4.pdf
Идеално. Само да ви споделя, че не е необходимо да се разкоси толкова дюзата, за да се смени разпръсквача. Той е под капачката на върха на дюзата и вече ви го показах по-горе в темата. На английски термина е nozzle. Съответно от вас се иска да си откриете оригиналния номер на дюзата и да се търси разпръсквач на Денсо за съответния номер или някакъв заместител. За пример - разпръсквач на Бош струваше около 120 лв за брой, а на заместител от италианската марка Фирад беше към 30 лв. Аз смених с италиански и нямах никакви проблеми.

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 23 Окт 2013 23:22
от JapCar
Airfan написа: Идеално. Само да ви споделя, че не е необходимо да се разкоси толкова дюзата, за да се смени разпръсквача. Той е под капачката на върха на дюзата и вече ви го показах по-горе в темата. На английски термина е nozzle. Съответно от вас се иска да си откриете оригиналния номер на дюзата и да се търси разпръсквач на Денсо за съответния номер или някакъв заместител. За пример - разпръсквач на Бош струваше около 120 лв за брой, а на заместител от италианската марка Фирад беше към 30 лв. Аз смених с италиански и нямах никакви проблеми.
Пак казвам, че на някои се сменят, но на други вероятно не или не се намират. Ако търся общо nozzle в eBay излизат по £13-20 някакви Denso (вижте и цената на нова дюза), но са за други дюзи...имат някакви номера, но кой да каже за какви са...
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... o&_sacat=0
В сайта http://www.toyodiy.com/ виждам, че за 2.0,1AD двг. има парт номер само за цяла дюза 23670 INJECTOR ASSY 23670-09180, няма номер за части на дюзата.
От къде си ги намирал тези разпръсквачи, които споменаваш?

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 23 Окт 2013 23:38
от lederman
Ето още един интересен документ за любознателните :)
В каталога на Тойота има номер само на дюзата като цел елемент защото производителя е Денсо. Ето например какво излиза за дюзите на моя двигател :
Injector Manufacturers Part Number(s):
095000-7610
095000-7250
095000-5610
095000-6110
095000-6900
Vehicle Manufacturers Alternative Part Number(s):
23670-0R010
23670-09260
23670-09130 номера според http://www.toyodiy.com/
23670-0R160
2367009200
236700R060
236700R110
Engine Code(s):
2AD-FTV
Production Date: 2005 - Present.

Ако се потърсиш резервни части по номера на Денсо (Injector Manufacturers Part Number), предполагам че ще излязат части, а вероятно и ремонтни комплекти.
Цялата работа по ремонт на дюза в домашни условия обаче си е чист хазарт. Всичко да подмениш в инжектора, как ще го калибрираш, или по точно как ще му генерираш QR код? Този въпрос е много добре описан в ръководството което прикачих по-горе. Дори и фирмата която е писала ръководството има затруднения с това. Трябват стендове, OEM информация (която се оказва недостъпна) или много проби грешки ...
Загубена кауза ми изглежда това, освен ако не се разчита на късмет ...

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 24 Окт 2013 00:05
от Airfan
@JapCar - разпръсквачите купих от Италия - http://www.firad.com/, но незнам дали ще имат части за Денсо
@lederman - да, иска четене, но не е невъзможно ако човек си навие на пръста, нали?

И аз гледах с някакво страхопочитание в тези дюзи, но един ден един колега купи една дюза втора употреба и се упражнихме върху нея в разглобяване и сглобяване. Подменихме на няколко коли разпръсквачите и сачмите с малко проблеми в някои от случаите - единия път се скъса шпилка, върху която се навива гайката за пристягане на дюзата, а във втория сачмата не беше поставена правилно и дюзата не затваряше, но и в двата случая след съответните повторни манипулации всичко влезе в норми без нуждата от изпитване на стенд.
Според мен, за да се стигне до износване на други детайли, след износването на разпръсквачите, то колата трябва да е на много много километри. От друга страна, разпръсквачите са най-силно натоварената част и когато и да ги смените след покупка на стар автомобил само добро ще си направите.
За кодовете не съм чел достатъчно, но определено иска четене, а като гледам документация има доста из нета. Само време и мерак да има човек.
Колкото до резервните части - и при дюзите на Бош те идват с един номер по Бош, но реално всеки детайл вътре в дюзата си има отделен номер по Бош. Същото ще е и с дюзите на Денсо, само трябва да се потърси каталог на Денсо за инжектори и там ще излезе всяка една част на дюзата. Гарантирам ви, че разпръсквачите се сменят и си имат отделен номер!

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 24 Окт 2013 00:12
от JapCar
lederman написа: Цялата работа по ремонт на дюза в домашни условия обаче си е чист хазарт. Всичко да подмениш в инжектора, как ще го калибрираш, или по точно как ще му генерираш QR код? Този въпрос е много добре описан в ръководството което прикачих по-горе. Дори и фирмата която е писала ръководството има затруднения с това. Трябват стендове, OEM информация (която се оказва недостъпна) или много проби грешки ...
Загубена кауза ми изглежда това, освен ако не се разчита на късмет ...
И на мен ми се струва сложно/невъзможно калибрирането без апаратура, иначе механичната смяна не е проблем. Вероятно за това на колегата са му казали рециклиране без гаранция, т.е. сменят,пробват и случайно може да съвпаднат нещата, ако не-сори пич, не стана.