Страница 3 от 6

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 16 Окт 2013 10:18
от stankros
Ще пиша разбира се, но искам да питам нещо. Имам разпечатка от ТМ Ауто с показанията на дюзите. Някой знае ли дали това се прави като диагностика с компютър или механично на стенд или нещо подобно. Чувал съм за някакви "колбички", които се слагали на маркуча за обратната нафта на дюзата и замервали дебита.

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 16 Окт 2013 12:42
от JapCar
stankros написа:Ще пиша разбира се, но искам да питам нещо. Имам разпечатка от ТМ Ауто с показанията на дюзите. Някой знае ли дали това се прави като диагностика с компютър или механично на стенд или нещо подобно. Чувал съм за някакви "колбички", които се слагали на маркуча за обратната нафта на дюзата и замервали дебита.
Разпечатката ти е най-вероятно от диагностична програма.За стенд дюзите се свалят, но не съм наясно... Предполагам, че помпа създава стандартно налягане на входа, пръска в буркан, а изхода (връщаща) в колбичка, което измерват за определено време...
Това което си чувал за колбичките е за по-дърти дизели, където изходите на дюзите са изведени над капака на клапаните и са достъпни всяка по отделно за мерене с колбички. При нас е невъзможно защото изходите се събират вътре и навън излиза обща връщаща тръба.
Диагностичната програма показва компенсацията, която прави управлението за всяка дюза- ако пръска много компенсира в минус и обратно. Предполагам, че компенсацията става с промяна в +/- на времето за впръскване на всяка спрямо зададеното според режима. Не съм сигурен, само предположение, защото пък компенсациите се дават не във време, а в куб. мм гориво. Както и да е компенсация може да стане всякак, не мога да си отговоря по какво управлението познава как да компенсира всяка поотделно?

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 16 Окт 2013 13:25
от stankros
Показанията в разпечатката са в куб. мм с +/- отпред. По спомен: -0,3; +0,3; -3; +3

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 16 Окт 2013 13:34
от memorex
[quote="stankros"]Ще пиша разбира се, но искам да питам нещо. Имам разпечатка от ТМ Ауто с показанията на дюзите. Някой знае ли дали това се прави като диагностика с компютър или механично на стенд или нещо подобно. Чувал съм за някакви "колбички", които се слагали на маркуча за обратната нафта на дюзата и замервали дебита.[/quote]


http://www.youtube.com/watch?v=19r6kYDKVUw ;http://www.youtube.com/watch?v=vwdh08GQ1_I Обаче надали в ТМ правят това.Аз мисля че просто ти дават показанията свалени от ЕКУ а те не съответстват на тези при индивидуален тест.

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 16 Окт 2013 14:01
от JapCar
memorex написа:
stankros написа: http://www.youtube.com/watch?v=19r6kYDKVUw ;http://www.youtube.com/watch?v=vwdh08GQ1_I Обаче надали в ТМ правят това.Аз мисля че просто ти дават показанията свалени от ЕКУ а те не съответстват на тези при индивидуален тест.
Да, за такива тестове споменах и аз, но се чудя в кои случай се правят? Пример:
Отиваш на диагностика, показва съмнение в дюзите и предлагат такъв точен тест- съгласен. След теста вероятноста да кажат, че са ОК е малка, ще кажат зле са, ако искаш да ги сменим-2-3000 кинта примерно. Казваш-аа, много са, та тва е половината от цената на колата ми. Връщат обратно дюзите, сглобяват и олекваш с 2-300 кинта (диагностика/сваляне/тест/монтиране) за да знаеш, че наистина са зле... но знаеш колко точно са зле. biggrin.gif (числата са измислени, но вероятно близки до действителните)

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 16 Окт 2013 16:53
от stankros
Ако в ТМ са го правили така, щяха да ми го калкулират. Аз платих само диагностика. Затова се интересувам, за да тествам със същия метод и да разбера дали има ефект, а не точно колко е отклонението.
В краен случай, винаги мога да отида пак там.

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 16 Окт 2013 19:31
от iovkito
Тази разпечатка , която са ти дали , е свалена с програмата за диагностика. Всеки , който има диагностика за тойота - techstream или autocom ще ти свърши работа. В сервиза на колегата от форума - diesel power закачихме авенсиса с неговия autocom и вади абсолютно всичко , което и techstream-a , разликата е , че не могат да се въвеждат новите компенсации за дюзите , след като се сменят.

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 17 Окт 2013 09:53
от stankros
Да разбирам ли, че ако сменя дюзи или ги ремонтирам, ще трябва да се прави някаква настройка софтуерно?

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 17 Окт 2013 13:41
от JapCar
stankros написа:Да разбирам ли, че ако сменя дюзи или ги ремонтирам, ще трябва да се прави някаква настройка софтуерно?
Задължително. На всяка дюза има отпечатан код според фабричните изпитания, защото не могат да се произведат абсолютно еднакви. С програма се въвеждат тези кодове за всяка по отделно и компа вече знае как да ги управлява, че да са еднакви...

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 18 Окт 2013 11:54
от stankros
Благодаря за поясненията. В понеделник влизам в сервиз и ще споделя резултата.

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 21 Окт 2013 14:23
от stankros
Колеги, няма резултат. Не можаха да замерят дюзите, препоръчаха ми рециклиране, мисля на Хладилника някъде, за около 300 лв на дюза. Отделно трябва да извадя 200 лв. за демонтаж и т.н. Няма да предприемам нищо за момента, докато не се влоши съвсем.
За сега спирам да пиша по темата.

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 21 Окт 2013 16:16
от kalkam
Не знам защо си се прицелил в дюзите. Ако те не са добре, със стойности /-3/ до /+3/,дори и малко по-големи, то колата няма да работи добре, ще изпушва, но при потегляне няма да гасне. Дори и да угасне, то при повторно палене пак би трябвало да го има този проблем, а веднага след паленето работи добре. Опитай се да провериш някак тези SCV клапани. Все си мисля, че там би трябвало да е проблема.

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 21 Окт 2013 16:41
от JapCar
stankros написа:Колеги, няма резултат. Не можаха да замерят дюзите,.....
Как не можаха да ги замерят?
Да изложа малко мои разсъждения...само да се разтоваря biggrin.gif
Имам чувството, е всички, които пишем в темите за дюзите и имаме някакъв проблем, той не е само в дюзите. Вероятно една или две не са съвсем в ред и когато в даден момент още някоя излезе от норми се проявява ефекта. Или пък освен дюзите и нещо друго е на ръба, но все още не светва чек енджин лампата и нещата се сумират и ето крайния ефект...Имам предвид, че оплакванията ни са подобни, но не съвсем еднакви- при някой пуши, при друг не, при някой чукането е под 1400 об, при друг от 1400 до 1800, при някой не пали добре, при други пали, пуши, не пуши...
Сложих почистваща добавка, заредих от най-скъпото гориво и мислех, че е една идея по-добре, ще чакам да изразходя резервоара...Но може би/кой знае/едва ли biggrin.gif
Например-вчера карах по голям баир със завои, настигнах бавно движеща се колона пъплеща едвам едвам. Намалих на 2-ра, оборотите паднаха доста и при опит да ускоря, придърпа и угасна...просто нямаше мощност при 1000-1400об. По равно при такава ситуация причуква, което ми е и оплакването. По-нататък на равно имаше разклонение под много остър ъгъл, почти обратен завой- влизам на 2-ра с отнета газ, при излизането, при подаване на газ пак се опита да угасне, но бях подготвен, съединител да разтоваря двг.....и продължих. Е, до сега вярно, че са били все бензинови коли,че и с по-слаби двг., но не се е случвало на баир на 2-рада ми угасне колата поради не добра мощност на ниски обороти...Какви са тия 126к.с...очевидно си има проблем в ниските. Ако са само дюзи, няма ли да е зле и при високи- там разход, вървене са си ОК, няма пушек.
Мисля си, че възможно и при толкоз много електроника, някой куплунг или краче да не контактува добре или прекъсва от време на време и като се сумира с дюзите примерно и ето ефекта...За това в друга тема питах къде са тия блокове, да поразмърдам куплунзите.

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 21 Окт 2013 17:49
от stankros
На въпроса ти: не можаха, защото имаха илюзията, че го направят с колбички, а когато им казах, че няма да стане, не ми повярваха. Последваха извинения и.....довиждане.

Иначе и аз споделям мнението ти, че едва ли само в дюзите е проблема, но явно за тази марка няма кадърни техници. Слизам от Пежо и да ви кажа нямах грижи, а когато имах знаех сервиз, където имаше и отношение и компетентност. Кола на 320к км, продадох я на познат, вчера си я видях, чак ме е яд.
Но....както и да е, сега изучаваме Тойота. Тъпото е, че дори и да прежалиш средства и отидеш в официален сервиз, там безхаберието е пълно. Ако не показва грешка в компа, за тях колата е ОК.
Твоя проблем от вчера е като моя, само че при мен не гасне, но по-лошо - трябва да спра и рестратирам, защото влизала в авариен и до там - 800 оборота (на пежака аварийния беше до 3000 оборота и си караш).
Колата е на 200к км оригинални, казваме лоша нафта - ОК, но защо се прецакват една или две дюзи, а не комплект. И защо след като само в Япония ги правели, за да са качествени, те не са. На мой познат с Ленд Крузър му ги смениха гаранционно, защото били калпави!
И аз разсъждавам на глас, че ме е яд, а удоволствието от шофирането на иначе хубавата кола си отиде. Не може всички да станем механици или хакери, че сами да си правим колите, едно време беше друго.
Между другото, чета в други теми за чукане, при мен това липсва. Шума от мотора е измамно приятен.

Вече 11- ти ден без авария, но й нямам вяра. Ще слагам добавки и ще карам докато почне пак да се чуди дали да върви и ще му мисля тогава.

Re: Корола Версо D4D проблем при потегляне

Публикувано на: 21 Окт 2013 18:23
от JapCar
stankros написа: Вече 11- ти ден без авария, но й нямам вяра. Ще слагам добавки и ще карам докато почне пак да се чуди дали да върви и ще му мисля тогава.
Е, очевидно, както казах, в дюзиte може и да има някакъв проблем, но не се връзва да е само там...ето и при теб се появява и изчезва.
Съгласен съм и, че за специалистите щом не свети лампата и няма записани грешки , колата е наред...
И не само горивото е основен проблем, и тук може да има по-кофти гориво, но би трябвало основно да е добро.
И аз си акрам и чакам нещо да стане, да се задълбочи, че да се открие. Лесно се открива проблем, който е довел до пълно спиране на нещо, но когато ту го има/няма или е полузле, тогава е трудно.
Мисля си, че ако целта на конструкторите е да са ремонто пригодни колите (както беше едно време), щяха да сложат дюзите отвън, над капака, лесно да се сменят, лесно да се тестват дори на колата и евентуално след тест (ако не са много зле)да се вкарат нови кодове в компа, които да изравнят дюзите...Съвременните коли са многократно по-добри технически от едно време, ..., но ги правят не инженери, а счетоводители, които искат да се използват евтини материали, но скъпи резервни части, които трябва да изкарат гаранцията на колата...