Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.
Публикувано на: 19 Сеп 2013 00:08
Понякога като искаш да не зависиш от настроението на някой измислен майстор, който ще се учи на твоята кола,можеш да си помогнеш сам.
Стига да имаш малко технически познания. Предимството е че ще си монтираш части,които ти си избереш и каквито са необходими,а не да те лъжат в очите и след ремонта да ремонтираш и нещо друго.
Ето какво ми се случи когато бях на морето. Почивах на Лозенец до Китен. Колата взе трудно да пали когато е топла,но като изстине си пали и върви добре с мощност и нисък разход 5.8/100. извънградско.
Отидох на сервиз на Приморско. там я угасиха за да я тестват на компютър. Не даде никакви грешки. Почнаха едни глупави въпроси да не са ми заредили бензин вместо дизел,стартера не въртял бързо и др. подобни. Не можаха да я запалят с въртене . Решиха да я оставят да изстине тогава да я запалят и да я тестват на компютъра пак. Казах им да бутнем тя пали на метър . Да ама не/не искат акъл/ изкараха я да изстива. Почаках малко, но се ядосах,че нямат никаква представа, какво ще правят. Бутнах колата запали и отидох в Бургас на 5-ти километър /на80км от станцията/ в сервиз при Митко БМВ-то,защото бяха го прехвалили,че бил голям майстор.Точно той ми развали колата тотално.Не стига че не я оправи да пали,но и ми скъса странични пластини на притискателния диск. Полива с вода датчика на коляновия вал да изстинел и да запали. Резултата беше както писах по горе. Колата вместо да запали започна да гърми и трещи и в резултат не можех и да превключвам на скорост.Скарах се с него,че е виновен,но кой ще си признае. Пиеш една студена вода и се оправяш сам ако можеш.
Ето защо ще споделя опит, който може да е от полза и на други колеги.
Примерна последователност при смяна на съединител.
ДЕМОНТАЖ НА СКОРОСТНА КУТИЯ НА РАВ 4 2.0 Д4-Д 2003г.
1.сваляне на въздушен филтър-3 болта –с г.кл.10
2.сваляне стойката на въздушен филтър-2 болта –с 12
3.развиване 4 болта кардан -с 14
4. сваляне висящ лагер кардан 4болта -с 14 и подпиране на кардана
4а. източване на маслото на С К
4б. Сваляне на кардана – на шлици към дифер.
5. развиване гредата на предния и задния тампон на скоростната кутия /с к /
6. сваляне на лявата предна гума 5 б
7. сваляне кората на лявата предна гума 4 б – с 10 и копче
8. развиване на гайката на лява полуоска- с 30 с натискане на спирачка
9. развиване на болтове в долния край на лев. амортисьор 2 б - с 19
10.развиване гайка на л. накрайник - с 17 като се махне шплента
11.изваждане на л. полуоска от към главината – на шлици
12 изваждане на л. полуоска от към С К като се свали скобата на маншона
13. изваждане на задния тампон на С К
- изваждане на стойката на задния тампон на С К
- изваждане болтовете на магарето от ляво и болтовете на корм. Рейка
-разхлабване болтовете на магарето от дясно 2 б – с 19
14. развиване масата на С К
15. изваждане жилата на скоростите като се свалят шплентовете
16. изваждане стойката на жилата на скоростите 3болта
17. изваждане клема на скоростите з. ск
18. изваждане клема на скоростите километраж
19.освобождаване и отстраняване на работния цилиндър 2бр шпилки и 2бр. гайки без откачане от тръбопровода за маслото
20.подпиране на двигателя
21.развиване на болтовете на стартера и С К които я държат към
двигателя.
22.изваждане на преден тампон на С К
23. изваждане на болтовете на ляв тампон на С К
24.сваляне на тампона на опашката на диферинциала
25.отцепване на С К от двигателя и изместване надолу и на ляво
26.изваждане на притискателния и феродовия диск 6 б
27.Сглобяване по обратния ред като се остърже на струг от парче дърво дорник за центроване на феродовия диск спрямо маховика.
Стига да имаш малко технически познания. Предимството е че ще си монтираш части,които ти си избереш и каквито са необходими,а не да те лъжат в очите и след ремонта да ремонтираш и нещо друго.
Ето какво ми се случи когато бях на морето. Почивах на Лозенец до Китен. Колата взе трудно да пали когато е топла,но като изстине си пали и върви добре с мощност и нисък разход 5.8/100. извънградско.
Отидох на сервиз на Приморско. там я угасиха за да я тестват на компютър. Не даде никакви грешки. Почнаха едни глупави въпроси да не са ми заредили бензин вместо дизел,стартера не въртял бързо и др. подобни. Не можаха да я запалят с въртене . Решиха да я оставят да изстине тогава да я запалят и да я тестват на компютъра пак. Казах им да бутнем тя пали на метър . Да ама не/не искат акъл/ изкараха я да изстива. Почаках малко, но се ядосах,че нямат никаква представа, какво ще правят. Бутнах колата запали и отидох в Бургас на 5-ти километър /на80км от станцията/ в сервиз при Митко БМВ-то,защото бяха го прехвалили,че бил голям майстор.Точно той ми развали колата тотално.Не стига че не я оправи да пали,но и ми скъса странични пластини на притискателния диск. Полива с вода датчика на коляновия вал да изстинел и да запали. Резултата беше както писах по горе. Колата вместо да запали започна да гърми и трещи и в резултат не можех и да превключвам на скорост.Скарах се с него,че е виновен,но кой ще си признае. Пиеш една студена вода и се оправяш сам ако можеш.
Ето защо ще споделя опит, който може да е от полза и на други колеги.
Примерна последователност при смяна на съединител.
ДЕМОНТАЖ НА СКОРОСТНА КУТИЯ НА РАВ 4 2.0 Д4-Д 2003г.
1.сваляне на въздушен филтър-3 болта –с г.кл.10
2.сваляне стойката на въздушен филтър-2 болта –с 12
3.развиване 4 болта кардан -с 14
4. сваляне висящ лагер кардан 4болта -с 14 и подпиране на кардана
4а. източване на маслото на С К
4б. Сваляне на кардана – на шлици към дифер.
5. развиване гредата на предния и задния тампон на скоростната кутия /с к /
6. сваляне на лявата предна гума 5 б
7. сваляне кората на лявата предна гума 4 б – с 10 и копче
8. развиване на гайката на лява полуоска- с 30 с натискане на спирачка
9. развиване на болтове в долния край на лев. амортисьор 2 б - с 19
10.развиване гайка на л. накрайник - с 17 като се махне шплента
11.изваждане на л. полуоска от към главината – на шлици
12 изваждане на л. полуоска от към С К като се свали скобата на маншона
13. изваждане на задния тампон на С К
- изваждане на стойката на задния тампон на С К
- изваждане болтовете на магарето от ляво и болтовете на корм. Рейка
-разхлабване болтовете на магарето от дясно 2 б – с 19
14. развиване масата на С К
15. изваждане жилата на скоростите като се свалят шплентовете
16. изваждане стойката на жилата на скоростите 3болта
17. изваждане клема на скоростите з. ск
18. изваждане клема на скоростите километраж
19.освобождаване и отстраняване на работния цилиндър 2бр шпилки и 2бр. гайки без откачане от тръбопровода за маслото
20.подпиране на двигателя
21.развиване на болтовете на стартера и С К които я държат към
двигателя.
22.изваждане на преден тампон на С К
23. изваждане на болтовете на ляв тампон на С К
24.сваляне на тампона на опашката на диферинциала
25.отцепване на С К от двигателя и изместване надолу и на ляво
26.изваждане на притискателния и феродовия диск 6 б
27.Сглобяване по обратния ред като се остърже на струг от парче дърво дорник за центроване на феродовия диск спрямо маховика.