Страница 1 от 1

Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.

Публикувано на: 19 Сеп 2013 00:08
от petrov-59
Понякога като искаш да не зависиш от настроението на някой измислен майстор, който ще се учи на твоята кола,можеш да си помогнеш сам.
Стига да имаш малко технически познания. Предимството е че ще си монтираш части,които ти си избереш и каквито са необходими,а не да те лъжат в очите и след ремонта да ремонтираш и нещо друго.
Ето какво ми се случи когато бях на морето. Почивах на Лозенец до Китен. Колата взе трудно да пали когато е топла,но като изстине си пали и върви добре с мощност и нисък разход 5.8/100. извънградско.
Отидох на сервиз на Приморско. там я угасиха за да я тестват на компютър. Не даде никакви грешки. Почнаха едни глупави въпроси да не са ми заредили бензин вместо дизел,стартера не въртял бързо и др. подобни. Не можаха да я запалят с въртене . Решиха да я оставят да изстине тогава да я запалят и да я тестват на компютъра пак. Казах им да бутнем тя пали на метър . Да ама не/не искат акъл/ изкараха я да изстива. Почаках малко, но се ядосах,че нямат никаква представа, какво ще правят. Бутнах колата запали и отидох в Бургас на 5-ти километър /на80км от станцията/ в сервиз при Митко БМВ-то,защото бяха го прехвалили,че бил голям майстор.Точно той ми развали колата тотално.Не стига че не я оправи да пали,но и ми скъса странични пластини на притискателния диск. Полива с вода датчика на коляновия вал да изстинел и да запали. Резултата беше както писах по горе. Колата вместо да запали започна да гърми и трещи и в резултат не можех и да превключвам на скорост.Скарах се с него,че е виновен,но кой ще си признае. Пиеш една студена вода и се оправяш сам ако можеш.
Ето защо ще споделя опит, който може да е от полза и на други колеги.
Примерна последователност при смяна на съединител.

ДЕМОНТАЖ НА СКОРОСТНА КУТИЯ НА РАВ 4 2.0 Д4-Д 2003г.
1.сваляне на въздушен филтър-3 болта –с г.кл.10
2.сваляне стойката на въздушен филтър-2 болта –с 12
3.развиване 4 болта кардан -с 14
4. сваляне висящ лагер кардан 4болта -с 14 и подпиране на кардана
4а. източване на маслото на С К
4б. Сваляне на кардана – на шлици към дифер.
5. развиване гредата на предния и задния тампон на скоростната кутия /с к /
6. сваляне на лявата предна гума 5 б
7. сваляне кората на лявата предна гума 4 б – с 10 и копче
8. развиване на гайката на лява полуоска- с 30 с натискане на спирачка
9. развиване на болтове в долния край на лев. амортисьор 2 б - с 19
10.развиване гайка на л. накрайник - с 17 като се махне шплента
11.изваждане на л. полуоска от към главината – на шлици
12 изваждане на л. полуоска от към С К като се свали скобата на маншона
13. изваждане на задния тампон на С К
- изваждане на стойката на задния тампон на С К
- изваждане болтовете на магарето от ляво и болтовете на корм. Рейка
-разхлабване болтовете на магарето от дясно 2 б – с 19
14. развиване масата на С К
15. изваждане жилата на скоростите като се свалят шплентовете
16. изваждане стойката на жилата на скоростите 3болта
17. изваждане клема на скоростите з. ск
18. изваждане клема на скоростите километраж
19.освобождаване и отстраняване на работния цилиндър 2бр шпилки и 2бр. гайки без откачане от тръбопровода за маслото
20.подпиране на двигателя
21.развиване на болтовете на стартера и С К които я държат към
двигателя.
22.изваждане на преден тампон на С К
23. изваждане на болтовете на ляв тампон на С К
24.сваляне на тампона на опашката на диферинциала
25.отцепване на С К от двигателя и изместване надолу и на ляво
26.изваждане на притискателния и феродовия диск 6 б
27.Сглобяване по обратния ред като се остърже на струг от парче дърво дорник за центроване на феродовия диск спрямо маховика.

Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.

Публикувано на: 19 Сеп 2013 10:03
от lederman
Браво, много е хубаво когато някой вложи труд за да е полезен на останалите!

Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.

Публикувано на: 19 Сеп 2013 12:32
от мехаННика
Петров, много ли време мина от ремонта? Защото не пишеш че маслото в скоростите и трансфера е различно и приемам че не знаеш и не си долял в трансфера...

Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.

Публикувано на: 19 Сеп 2013 21:55
от petrov-59
в момента тече ремонта,търся притискателен диск и феродов. на LUK
източеното масло е от раздатъчната кутия s 24
на С К не е източвано маслото, тъй като полуоските са освободени от каретата.

Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.

Публикувано на: 26 Сеп 2013 17:38
от petrov-59
Снимка0672.jpg
Снимка0672.jpg (269.97 KiB) Преглеждано 5063 пъти
Ремонта свърши и сега всичко е ок.
Като бях свалил С К , докато чаках части - /съединител комплект/ използвах да я измия, и да почистя ЕРГ клапана, стъпковия мотор, дебитомера /със спрей за почистване на карбуратори/, стартера и др.
Сега колата върви като нова. И най важното, сега пали, когато е топъл двигателя.

Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.

Публикувано на: 26 Сеп 2013 17:48
от petrov-59
Снимка0685.jpg
Снимка0685.jpg (747.84 KiB) Преглеждано 5061 пъти

ЕРТ - клапан

Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.

Публикувано на: 26 Сеп 2013 17:58
от petrov-59
място на клапана
Снимка0687.jpg
Снимка0687.jpg (687 KiB) Преглеждано 5060 пъти

Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.

Публикувано на: 26 Сеп 2013 18:08
от petrov-59
Счупената пружина на притискателя
Снимка0680.jpg
Снимка0680.jpg (564.52 KiB) Преглеждано 5060 пъти

Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.

Публикувано на: 26 Сеп 2013 18:33
от petrov-59
Центроване на феродовия диск.
Снимка0699.jpg
Снимка0699.jpg (644.59 KiB) Преглеждано 5054 пъти

Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.

Публикувано на: 26 Сеп 2013 18:46
от petrov-59
Стъпковия мотор се намира отляво на двигателя и е преди ЕРГ клапана.
Снимка0686.jpg
Снимка0686.jpg (645.82 KiB) Преглеждано 5053 пъти

Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.

Публикувано на: 26 Сеп 2013 18:53
от petrov-59
Снимка0705.jpg
Снимка0705.jpg (834.83 KiB) Преглеждано 5053 пъти
Следваща тема, която ще споделя е смяна на ангренажен ремък.

Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.

Публикувано на: 26 Сеп 2013 21:35
от slavi7
каква е връзката между смяната на съединителя и не паленето топла? Защо не е палела топла?

Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.

Публикувано на: 26 Сеп 2013 23:26
от petrov-59
Връзката е че за едно отиваш при някой велик майстор, а той ти чупи друго, без да е виновен естествено.
Отидох да ми оправи проблема, че не палеше, при топъл двигател. И големия му мозък измисли да полива датчиците с вода, което доведе до скъсване на странична пружина на притискателния диск,тъй като запали двигателя с гърмене и трещене и го държа тъй известно време да го тествал, вместо да изключи двигателя веднага. Тогава започна да не отделя за да включи на скорост.

Re: Смяна на съединител на РАВ 4 Д4-Д 2.0 2003г.

Публикувано на: 26 Сеп 2013 23:35
от petrov-59
Явно не е палела от замърсяване с нагар и сажди някои от следните възли които съм почистил.
Стъпков двигател, АРГ клапан, стартер и дебитомер.