Страница 1 от 1
смяна при 105 000 км
Публикувано на: 04 Сеп 2013 10:33
от blue2silver
Здравейте, колеги!
Тов ами е първа кола и първи 105 000 км, за това искам да Ви питам, кое е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО и кое е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО да сменя, защото така или иначе сега трябва да правя и смяна на масло надвигателя и ремък?
И още един въпрос - в ТМ Ауто или някъде другаде ми препоръчвате?
Мерси за насоките предварително!
пс - колата е Тойота Авенсис, 1.8 VVT-I, 2005 год производство
Re: смяна при 105 000 км
Публикувано на: 04 Сеп 2013 10:57
от SFINKS
Нов ли си купувал автомобила че си сигурен че е на 105 000 км ?
За 8 години 105 000 малко съмнително , по скоро 205 000 ..
Re: смяна при 105 000 км
Публикувано на: 04 Сеп 2013 11:01
от Petar
blue2silver написа:Здравейте, колеги!
Тов ами е първа кола и първи 105 000 км, за това искам да Ви питам, кое е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО и кое е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО да сменя, защото така или иначе сега трябва да правя и смяна на масло надвигателя и ремък?
И още един въпрос - в ТМ Ауто или някъде другаде ми препоръчвате?
Мерси за насоките предварително!
пс - колата е Тойота Авенсис, 1.8 VVT-I, 2005 год производство
Ако за 105 хил км неси сменял ремък той е задължителен за смяня абе въобще всички консумативи като филтри свещи ако неси ги сменял
Re: смяна при 105 000 км
Публикувано на: 04 Сеп 2013 11:10
от blue2silver
Petar написа:blue2silver написа:Здравейте, колеги!
Тов ами е първа кола и първи 105 000 км, за това искам да Ви питам, кое е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО и кое е ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО да сменя, защото така или иначе сега трябва да правя и смяна на масло надвигателя и ремък?
И още един въпрос - в ТМ Ауто или някъде другаде ми препоръчвате?
Мерси за насоките предварително!
пс - колата е Тойота Авенсис, 1.8 VVT-I, 2005 год производство
Ако за 105 хил км неси сменял ремък той е задължителен за смяня абе въобще всички консумативи като филтри свещи ако неси ги сменял
Да, това са и реалните километри. Колата не беше карана редовно последните години.
Re: смяна при 105 000 км
Публикувано на: 04 Сеп 2013 11:44
от digitalpr
Не знам какво си сменял до сега и какво не, но ако нищо не си, имаш следното:
- масло + маслен, въздушен, купе филтър, труда в ТМ е към 32лв, консумативите зависи какви си купиш
- масло на скоростна кутия GL-4 или GL-5 75W90, струва около 30лв на литър, трябват ти 2л, труда в ТМ е 30лв
- външен ремък - оригиналния е към 120лв, май независимо от къде ще го купиш, заместител е към 30лв, труда в ТМ е 54лв
- свещи - оригиналните са DENSO K16R-U11 и по принцип са около 20лв общо, труда в ТМ е 24лв
- спирачна течност DOT4 или DOT5.1 + ако се налага дискове и накладки, труда за смяна на един комплект накладки в ТМ е 60лв, за дискове 30лв, частите зависи какви и от къде
Ангренажен ремък нямаш за смяна, двигателя е с верига. Горивен филтър нямаш. Ако антифриза си е на мястото и е оригиналния, не е за смяна все още.
Ако не ти се ходи в ТМ, можеш да отидеш в Pitstop, там труда е около 2 пъти по-евтин.
Според мен най-задължителните са маслото на скоростната кутия, ремъка и маслото на двигателя.
Поздрави!
Re: смяна при 105 000 км
Публикувано на: 04 Сеп 2013 12:26
от Me4oKyX
А сигурен ли си изобщо, че автомобила е твой !? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Извинявай колега, дигиталчо ти е отговорил точно - прави го и не си трови живота със смешки от отипа на Сфинксовите laugh.gif

Re: смяна при 105 000 км
Публикувано на: 04 Сеп 2013 12:58
от blue2silver
да
мерси за подробния отговор - ориентирах се, сега да намерим парите и газ

Re: смяна при 105 000 км
Публикувано на: 07 Сеп 2013 10:47
от jim_beam
blue2silver написа:да
мерси за подробния отговор - ориентирах се, сега да намерим парите и газ

колега ти като в началото на румънската готварска книга>
ако откраднеш едно яйце... biggrin.gif
успех!
