Страница 1 от 2
Масла и добавки POLYTRON
Публикувано на: 27 Авг 2013 15:29
от samurai
Колеги,ако някой е ползвал масла и добавки с тази марка,нека даде мнение и препоръки.Дали наистина има ефект от тях така както го пишат в официалният им сайт?
http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=& ... GE&cad=rja
Re: Масла и добавки POLYTRON
Публикувано на: 27 Авг 2013 16:20
от slowtraveler
Хм...
Винаги съм смятал, че производителя на двигателя/автомобила определя периода на смяна на маслото (като указва типа масло което трябва да се ползва - вискозитетен и експлоатационен клас)...
Производителя на масло гарантира дали маслото му отговаря на някакъв стандарт - и толкова...
Затова и такъв тип реклами винаги пробуждат недоверието ми...
Re: Масла и добавки POLYTRON
Публикувано на: 30 Авг 2013 19:50
от sheha
Добра вечер,
Аз лично доста четох, по тази тема, накрая реших да пробвам тези продукти и по-точно маслото 10в-40.
Маслото го смених преди 10на дни единственото, което мога да отбележа е че стрелката за температурата на двг сега е със милиметър надолу от предишното си състояние!!
Всичко останало си е като сус всяко нормално масло, но с времето ще се види има ли и други разлики. Реших се да го пробвам след като се запознах с колега, който го ползва от 2 3 години и е доволен. При него температурата се изобразява дигитално и е с 6 8 градуса по-ниска от преди, също при смяна на гарнитура на клапаните е видял чиста до метален бясък повърхност. Той ползва маслото 10в-40 и го сменя на 20к, до момента е минал 3 смени.
Относно интервала на смяна на тубата са написали, да се следи предписания от производителя интервал и състоянието на маслото, като интервала може да нарастне до 25к. всичко зависи от собственика.
Това е от мен, а точно когато взимах маслото казаха че цената му се покачва, по-късно видях това и в нета!
Re: Масла и добавки POLYTRON
Публикувано на: 30 Авг 2013 20:36
от slowtraveler
sheha написа:.... При него температурата се изобразява дигитално и е с 6 8 градуса по-ниска от преди...
Колега, едва ли причината за това е маслото....
Re: Масла и добавки POLYTRON
Публикувано на: 30 Авг 2013 20:47
от sheha
..нямам представа, какво се случва, но е факт, че при няколко коли след смяната на маслото с такова стрелкичките(цифрите) показват по-ниска температура!
Re: Масла и добавки POLYTRON
Публикувано на: 30 Авг 2013 20:59
от ceko26
Самовнушение е .Температурата на антифриза се регулира от термостата , а главния източник на топлина на двигателя е изгарящата горивовъздушна смес. Може да има спад на температура на маслото ама не и на антифриза.
Re: Масла и добавки POLYTRON
Публикувано на: 31 Авг 2013 10:18
от sheha
ceko26 написа:Самовнушение е .Температурата на антифриза се регулира от термостата , а главния източник на топлина на двигателя е изгарящата горивовъздушна смес. Може да има спад на температура на маслото ама не и на антифриза.
аз също съм си задавал въпроса по този начин и неможах да му дам нормален отговор, но ще се потретя стрелките и ЦИФРИЧКИТЕ(незнам точно как чрез внушение ще виждаш една цифра вместо друга) отразяващи температурата на двигатела(независомо какво мерят температура на антифриз или масло) показват по-ниски стойности!!!
Re: Масла и добавки POLYTRON
Публикувано на: 31 Авг 2013 10:51
от iovkito
Тази по-ниска температура какво ни топли толкова? Термостатът си е на мястото , за да я контролира , има и перки с 2 скорости , които не съм чувал досега освен при пуснат климатик . На дали тези 2-3 градуса надолу , които уж си въобразяваш , че са голямото чудо на това масло , ще увеличат ресурса на двигателя ти до 1 милион километра.
Re: Масла и добавки POLYTRON
Публикувано на: 31 Авг 2013 11:03
от slowtraveler
Оставяйки встрани липсата на всякаква логика при смяна на масло да се промени температурата на работа на ДВГ мисля, че понижената температура при ДВГ по принцип е проблем...
Двигателя е изчислен да работи на точно определена температура.
При понижена температура разхода на гориво и износването са повишени....
Re: Масла и добавки POLYTRON
Публикувано на: 31 Авг 2013 11:30
от sheha
Писах по темата за да помогна на колегата, който я е пуснал, като му споделя моя опит. Няма да защитавам и да влизам в спорове относно качеството на маслото. Отбелязах само че един от ефектите, който производителя отбелязва е налице, останалите немога да коментирам!
Относно кво ни топли тая по-ниска температура, ...примерно че тя е вследствие на намаленото триене!!!!!!!!!!!
Re: Масла и добавки POLYTRON
Публикувано на: 31 Авг 2013 13:16
от slowtraveler
sheha написа:....
Относно кво ни топли тая по-ниска температура, ...примерно че тя е вследствие на намаленото триене!!!!!!!!!!!
Колега, целта на термо-стат-а е поддържане на постоянна правилна температура на двигателя.
Термостата поддържа тази постоянна температура при МНОГО голям диапазон натоварвания и външна температура, пренасочвайки потоците охлаждаща течност.
Отделената при триенето топлина е много малък процент в сравнение с останалата генерирана топлина в ДВГ.
Затова и не смятам, че понижената работна температура е заради 'понижено триене' ......
Най-малкото при дори леко натоварване на двигателя би трябвало температурата да закове на нормалните си показания...
Re: Масла и добавки POLYTRON
Публикувано на: 31 Авг 2013 22:02
от Scott
sheha написа:...Няма да защитавам и да влизам в спорове относно качеството на маслото. Отбелязах само че един от ефектите, който производителя отбелязва е налице, останалите немога да коментирам!
Относно кво ни топли тая по-ниска температура, ...примерно че тя е вследствие на намаленото триене!!!!!!!!!!!
Колега, спор няма че един потопен в маслена баня детайл, в който има две триещи се повърхности (напр. колянов вал) ще загрява околното масло поради загубите от триене. Също е истина, че намаляването на температурата на маслото е сигурен индикатор за намаляване на загубите от триене. Но това важи само за детайли, при които няма допълнителен източник на топлина. Автомобилния двигател е конструиран така, че да поддържа постоянна работна температура чрез охлаждащата система и всяка промяна в тази температура е индикатор за проблем в тази система, а не следствие на намалени загуби на триене. Освен това, обикновено индикатора за температурата на двигателя в автомобила показва температурата на охлаждащата течност, така че е почти невъзможно по него да се съди за намалени загуби от триене.
Единствено е възможно да се съди за намаляване на загубите от триене в двигателя, ако автомобила има индикатор за температурата на маслото и са направени сравнителни измервания при еднакви обороти, еднаква външна температура и еднаква температура на охлаждащата течност и температурата на маслото е по-ниска с това прехвалено масло отколкото преди това. Аз например имам ндикатор за температурата на маслото в колата си, но вродената ми недоверчивост към такива рекламни трикове ме спира от провеждане на този експеримент.

Re: Масла и добавки POLYTRON
Публикувано на: 31 Авг 2013 22:24
от sheha
Хубави лекций само дето нищо ново не научих!!
Пак повтарям за незнам кой път, има хора които все пак са сипали това масло в колите си и температурните датчици почват да показват по-ниски стойности!!!
това виждат очите, незнам как някой толкова се мъчат да го оборят това нещо???? лекций на тема устройство на охладителната система нямам какво да коментираме тук, колегата е питал относно дадените продукти!
така като гледам май само аз имам допир до тези продукти и казвам това което сум видял, а не каквото съм прочел или съм се съмнявал, мислил.
всеки има право на мение, но да оспорвате нещо, което не сте видели(положението на стрелката за температурата на моята кола) някак не го разбирам.
Re: Масла и добавки POLYTRON
Публикувано на: 31 Авг 2013 23:13
от Scott
sheha написа:...да оспорвате нещо, което не сте видели(положението на стрелката за температурата на моята кола) някак не го разбирам.
Колега, аз (а и останалите предполагам) не оспорвам(е) положението на стрелката на температурата на колата ти, а качествата на добавките и масла Политрон. Направих си труда да посетя уебсайта им - песимизма ми се затвърди. Провери си термостата, ако наистина стрелката ти е по-долу от нормалното си положение.
Re: Масла и добавки POLYTRON
Публикувано на: 31 Авг 2013 23:30
от sheha
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
ха сега ако ми обясните как смяната на маслото разваля термостата, ще ви призная!!!
п.с. освен моята кола, както съм казал по-горе познавам още 2 собственици, чийто термостати се развалят след смяната на маслото!
аз също бях песимист, поради това сложих маслото чак докато видях кола и човек, който го ползва и съответно е доволен.
сайта и глупавите тестове наистина повече биха отказали бг собственика от покупка.
ето и малко неща, които пък навеждат на мислута че все пак е нещо истинско:
http://www.avtobusi.com/cgi-bin/e-cms/v ... &password=
http://media.wix.com/ugd/a2f297_0dea5b5 ... cc1636.pdf - малко цифрички за домашно