Страница 1 от 1

баланс на гуми

Публикувано на: 06 Авг 2013 06:38
от t k d4d
Здравейте колеги! Въпроса ми е следния, добри джанти с нови мишелини балансирах, примерно с 15 гр. тежести.Няма никакво тресене вибраций и т.н.Това което ме интересува е докато беше гумата на баланса приклекнах,намигнах,и си взех опорна точка и забелязах ,че гумите леко отскачат нагоре надоло,може би около 2 мм. Та баланса както казах е направен няма вибрации ,но тази лека кривина не вреди ли на колата? И тази кривина може ли да се оправи ако се завърти гума спрямо джанта,до свеждане на минимум тежести?

Re: баланс на гуми

Публикувано на: 06 Авг 2013 08:13
от мехаННика
Здравей колега, целта на баланса на гумите е да няма вибрации-постигнат отлично в твоя случай. За това което питаш се обърни към НАСА, защото не вярвам да намериш някой гумаджия който да превърта гумите през 15 градуса, надува, балансира и така докато станат като струговани.

Re: баланс на гуми

Публикувано на: 06 Авг 2013 08:49
от Kiki
Колега, наистина няма никакъв смисъл от тази работа, а и не се знае изобщо дали ще се постигне някакъв резултат.
Ако централният отвор на джантата е изместен спрямо външншя диаметър, както и да я въртиш все е тая.
Ако гумата е отлята така, пак няма да постигнеш нищо.

Re: баланс на гуми

Публикувано на: 06 Авг 2013 09:34
от mirott
мехаННика написа:Здравей колега, целта на баланса на гумите е да няма вибрации-постигнат отлично в твоя случай. За това което питаш се обърни към НАСА, защото не вярвам да намериш някой гумаджия който да превърта гумите през 15 градуса, надува, балансира и така докато станат като струговани.
Принципно има такива гумаджии, но го правят когато се налага наистина. А в случая не мисля, че има такава нужда.

Re: баланс на гуми

Публикувано на: 06 Авг 2013 10:15
от slowtraveler
Вибрациите не са само от баланса... Те са и от такава деформация на гумата...
Щом не усещаш нищо - значи гумата е ОК - в допустимите норми...

Имал съм дефектна гума, проблема на която забелязах точно както ти си направил - огледах протектора докато се върти гумата...
Подскачаше над 1см...
И се усещаше яка вибрация при каране на автомобила (въпреки неколкократната проверка на баланса - излизаше идеален)..

Освен това при баланс оглеждам и ръба на джантата - понякога тежък удар деформира незабележимо джантата...
Тя не е ударена, а е само деформирана - например лееко елипсовидна... Което веднага се отразява и на гумата.

Re: баланс на гуми

Публикувано на: 06 Авг 2013 12:20
от t k d4d
Благодаря ви за отговорите.На колегата дето 1см. отскача въпреки идеалния баланс ,това вече е друга геометрична фигура.То по принцип и тухла четворка може да се балансира ама на машина,а когато стъпи на пътя е друго.Та за това с чудя тези2мм.трябва да избият от някъде ,ама явно гумата ги поема ,нали е гума,не е колело на влак.За 150 лв. такива гуми уш немски. И много мек тоз мишок на 2,5 ат. са като мекици. И последно що гледам старите баланси не са махнати,а почти срещу тях са новите?

Re: баланс на гуми

Публикувано на: 06 Авг 2013 12:48
от zi_zi_top
"....
И последно що гледам старите баланси не са махнати,а почти срещу тях са новите?"

Попаднал си на пишман-гумаджия.