Страница 1 от 1

Бъдещ собственик

Публикувано на: 04 Авг 2013 01:08
от rounders
Здравейте, скоро мисля да сменя форума на Опел с този на Тойота :-) Мисля да бъде Авенсис 2000-2001г.,бензин. Ще бъда много благодарен ако някой изрази мнението си за този автомобил. Приемам всякакви съвети относно избора ми, предимства и недостатъци свързани с АГУ, ходова част, двигател, резервни части и други съществени неща. Благодаря предварително.

Re: Бъдещ собственик

Публикувано на: 04 Авг 2013 16:35
от Kiki
Колега, ако използваш търсачката на форума, ще намериш стотина мнения за тази кола.
Колата си е добра, но все пак задължително си отваряй очите за техн. състояние на колата, защото това си е 10-13 годишен автомобил и може доста да си е покаран с лоша поддръжка.

Re: Бъдещ собственик

Публикувано на: 05 Авг 2013 11:14
от rounders
Благодаря ти колега. Търсих но ще търся пак.

Re: Бъдещ собственик

Публикувано на: 05 Авг 2013 14:46
от PESHO OT MARS
До 2001 година са със старите мотори след 2001 год са с VVTi мотори. Ако годината не е фактор за теб си вземи по-старите. Малките 1.6/1.8 са прости и много здрави, големия 2.0 е една идея по-сложен (дотолкова доколкото е неудобен за работа) но пък е малко по-пъргав особено ако ще си взимаш комби и ще товариш.
Гледаш си резонните неща за всяка кола, обслужването на малките е малко по-евтино защото водната им помпа е "външна" а не на ангренажа и ако не тече не се сменя и имат една ролка по-малко. Всичко друго е горе долу същото. В нета имаше поне 2-3 доста добре изглеждащи Авенсиса (поне на снимки де) за по 2900-3600 лева.

За газовите съм пуснал цяла тема.

Предполагам че като си опелджия си наясно с ръждите та при Тойота Авенсис проблем няма т.е. всякакви следи от ръжди и гнилочи по купето бягай далеч. Още от предщественика Карина Е антикорозията е отлична (за разлика от лаковото покритие на боята) и следи от ръжди не би трябвало да има.

Re: Бъдещ собственик

Публикувано на: 05 Авг 2013 18:55
от Kiki
PESHO OT MARS написа: Още от предщественика Карина антикорозията е отлична (за разлика от лаковото покритие на боята) и следи от ръжди не би трябвало да има.
То и на Авенсис, ако лаковото покритие не се поддържа, след 9-10 г ще има проблеми.

Re: Бъдещ собственик

Публикувано на: 05 Авг 2013 23:01
от PESHO OT MARS
Аз знам за поне 3 Карини с отлюпен лак ама сериозни парчета. Едната е моята, другата е на Fido Dido и някъде още съм мяркал. Виждал съм коли от тези години с изсветляла боя но рядко с проблеми в лака.

Re: Бъдещ собственик

Публикувано на: 06 Авг 2013 00:29
от rounders
Пешо много благодаря за обяснението. Точно между 1.8 и 2.0 се колебаех и мисля че вече реших. Ръждата ми е най-добрия приятел и наистина ще ми е трудно да се разделя с нея :-) Мисля че за тези пари 3000-4000лв.това е най-добрия вариянт. Сега ще погледна и темата за газта. Трябва ли да знам нещо друго важно преди покупката. Благодаря

Re: Бъдещ собственик

Публикувано на: 06 Авг 2013 13:25
от PESHO OT MARS
Трябва да знаеш че колите са адски здрави и като интериор и като мотори, затова може без да искаш да купиш кола на доста километри.
Ако чуеш почуквания в окачването най-вероятно са биалетки защото са зверски консуматив. Пробвай задължително всички ел.елементи най вече джамовете защото Карините страдаха от стареене на едни пластмасови водачи които се чупеха. При Авенсис това е оправено и вече не е водач а ролка но пак бъди нащрек. Мотора не трябва да има никакви шумове вибрации трябва да работи гладко и да се форсира до лютеницата без проблем. 1.8 както казах е по-евтин за първоначално обслужване и по-достъпен да се ремонтира нещо около него, 2.0 си е гмеж отвсякъде. Ако случайно си намериш автоматик (адски са рядки пък за Карина да не говорим) кутията е здрава и удобна за града а извън града разхода е идентичен с ръчната (кутията е с 4 скорости и lock-up на 2/3/4-та предавка). Погледни темата за газта 1.8 е 7A-FE а 2.0 е 3S-FE.

Пушеци отзад на масло и други такива щуротии не трябва да има, както и почукване от клапани защото тези коли са с пулове някой джамбаз да не вземе да те убеждава че са с хидравлични повдигачи и как видиш ли щели да утихнат по-късно. Климатика също работи добре, моя му трябват около 2-3 мин. да достигне пълна мощност (предполагам от старост все пак има износване в компресора).

Ако ти трябва друго питай. Гледах два Авенсиса (комбита) в Пловдивско но само на снимки, единия изглеждаше екстра а другия имаше външни забележки но пък цената му беше много добра.

Re: Бъдещ собственик

Публикувано на: 06 Авг 2013 14:40
от rounders
Много ти благодаря за инфото. Ще имам впредвид всяко нещо което каза. Ако имам някакъв друг въпрос ще попитам. Благодаря ти още веднъж.

Re: Бъдещ собственик

Публикувано на: 06 Авг 2013 16:17
от rounders
Сетих се нещо. Ангренажен ремък или верига е по добре. Четох че веригата не се сменявала освен ако не правиш основен ремонт на двигареля и смяната излизала около 400-500лв, докато ремъка се сменявал на 40-50 000 км.

Re: Бъдещ собственик

Публикувано на: 06 Авг 2013 17:47
от zi_zi_top
rounders написа:Сетих се нещо. Ангренажен ремък или верига е по добре. Четох че веригата не се сменявала освен ако не правиш основен ремонт на двигареля и смяната излизала около 400-500лв, докато ремъка се сменявал на 40-50 000 км.
Даже по-често, аз си го сменявам на всеки 10-15 000 км. :-)))

Re: Бъдещ собственик

Публикувано на: 06 Авг 2013 20:04
от PESHO OT MARS
По принцип за всяка кола си има предписание на колко километра и какво се прави по ГРМ-то.
В конкретната ситуация старите мотори са с ангренажен ремък 1.8/2.0 дават 60 хил.км. между смените.
По-новите VVTi мотори са с вериги всичките. Аз лично предпочитам ремъка защото го сменям заедно с ролките и помпата ако има такава и забравям за този механизъм, докато при веригите или някой оптегач нещо може да даде фира или някоя конструктивна недомислица (не при Тойота но някой от немците ядоха хурката заради скапани вериги), а пък като дойде на тях ред да се обслужват са по-скъпи от ремъците.

Re: Бъдещ собственик

Публикувано на: 07 Авг 2013 17:12
от rounders
Ясно рабрах всичко. Трябва да черпя за отделеното време и подробната информация.