Страница 7 от 8

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 14:46
от slowtraveler
Така си е... Не е съвсем логично да имаш стандарт -15С за гориво, при условие, че макар и рядко температурите у нас спадат под тази стойност... Доколкото се сещам преди ЕС стандарта, на времето БДС бе по-нискотемпературен..

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 15:22
от BOz
Да, по спомен БДС-а беше на -20.

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 16:06
от stoyanov.bs
slowtraveler написа: Така си е... Не е съвсем логично да имаш стандарт -15С за гориво, при условие, че макар и рядко температурите у нас спадат под тази стойност... Доколкото се сещам преди ЕС стандарта, на времето БДС бе по-нискотемпературен..
Всъщност от няколко години произвеждания дизел(по зимната норма) е с гранична температура на филтруемост -25C( вероятно с такива качества достига и до крайният потребител).

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 16:30
от slowtraveler
stoyanov.bs написа: Всъщност от няколко години произвеждания дизел(по зимната норма) е с гранична температура на филтруемост -25C( вероятно с такива качества достига и до крайният потребител).
Искаш да кажеш, че въпреки, че е по-скъпо за производство, производителя решава да преизпълнява нормите по стандарта ?!
Все пак стандарта си е -15С...
Дали може да достигне до крайният потребител и по-нискотемпературно гориво - може... ОМВ предлагаха зимна нафта с реклама до -30С... Ама нито е 'нормална зимна нафта', нито е на цената на обикновената им :)
Но за обикновената зимна нафта да са се престарали с температура на филтруемост под -15С - силно се съмнявам...

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 16:33
от Kiki
e 10 написа:
Kiki написа: Прочети втори път, може да останеш с друго впечатление. wink.gif
Съжалявам, че си губих времето да я чета и първия път!
И аз съжалявам, че съм ти изгубил ценното време. Не знаех, че си толкова голям химик. :whistle:

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 19:33
от stoyanov.bs
-

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 20:19
от stoyanov.bs
-

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 20:33
от slowtraveler
stoyanov.bs написа:
slowtraveler написа: Но за обикновената зимна нафта да са се престарали с температура на филтруемост под -15С - силно се съмнявам...
Всеки има право да се съмнява. Ако държиш да си сигурен можеш да се поинтересуваш или да анализираш проба по съответната методика.
И какво виждаме от линковете? Че Лукойл предлага СР-10, който е нискотемпературен (т.е. премиум/подобрено гориво, а не обикновения зимен дизел, и съм убеден, че се продава 'на скъпия шланг')...
Я провери обикновения 'евродизел' Б6 какви са му параметрите... И пак нищо не каза за наредбата...

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 21:47
от stoyanov.bs
-

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 22:16
от stoyanov.bs
Извинявам се на автора на темата. Нямам едно мнение по темата и за това си позволявам да си изтрия мненията.
Още веднъж съжалявам за спама.

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 22:23
от stoyanov.bs
Ще помоля модератор да помогне с изтриване на мненията ми по темата. Благодаря!

Цени на горива

Публикувано на: 28 Мар 2018 08:49
от slowtraveler
Колега, изтриването на мнения не е коректно... Успели сте да ги изтриете защото все още не е бил изтекъл сравнително големият срок, който съм оставил...
Не ви ли дойде на ума, че сега мненията, писани в отговор на Ваши мнения ще 'висят', без да се знае на какво са отговаряли?! :whistle:

Цени на горива

Публикувано на: 28 Мар 2018 09:12
от Airfan
slowtraveler написа:И какво виждаме от линковете? Че Лукойл предлага СР-10, който е нискотемпературен (т.е. премиум/подобрено гориво, а не обикновения зимен дизел, и съм убеден, че се продава 'на скъпия шланг')...
Я провери обикновения 'евродизел' Б6 какви са му параметрите... И пак нищо не каза за наредбата...
Трябва да започнеш да вярваш малко повече на рафинерията, ама само на нея. Надолу по веригата за разпространение какви шашми стават не е ясно, но от рафинерията не могат да си позволят да произвеждат кофти гориво. Също така, основният пазар за горива е за износ така или иначе, тъй че никой няма да се опитва да икономисва на дребно и да произвежда по-лош дизел, специално за България, при положение, че има по-хубав за износ.

Цени на горива

Публикувано на: 28 Мар 2018 09:37
от slowtraveler
Ако погледнеш нагоре в темата - аз защитавам тезата, че българските горива нито са по-лоши, нито по-хубави от 'европейските' - стандарта е един...
Факт е, че след 'перестройката' стандарта в България е занижен 'температурно' с навлизането на евронормите, според които нашата нафта трябва 'да замръзва' (т.е. температурата на филтруемост) при под -15С, а не както преди - при по-ниска температура (BOz споделя спомен за -20С)...

В изтритите мнения на колегата stoyanov.bs, той твърдеше, че в България нафтата била до под -26С... Безспорно има И такава нафта (премиум нафтите - например ОМВ Алпин), но съм убеден, че обикновената масова зимна нафта просто си изпълнява достойно евронормите -15С..
Нито има смисъл, нито е икономически изгодно да правиш масов продукт, който превишава изискванията многократно..

Цени на горива

Публикувано на: 28 Мар 2018 09:43
от Airfan
slowtraveler написа: Ако погледнеш нагоре в темата - аз защитавам тезата, че българските горива нито са по-лоши, нито по-хубави от 'европейските' - стандарта е един...
Факт е, че стандарта в България е занижен с навлизането на евронормите, според които нашата нафта трябва 'да замръзва' (т.е. температурата на филтруемост) при под -15С, а не както преди - при по-ниска температура (BOz споделя спомен за -20С)...

В изтритите мнения на колегата stoyanov.bs, той твърдеше, че в България нафтата била до под -26С... Безспорно има И такава нафта (премиум нафтите - например ОМВ Алпин), но съм убеден, че обикновената масова зимна нафта просто си изпълнява достойно евронормите -15С..
Нито има смисъл, нито е икономически изгодно да правиш масов продукт, който превишава изискванията многократно..
Тая тема я дъвчем във всеки автофорум и всеки си мисли, че нефтозавода прави нещо специално за България, е ще трябва да разочаровам, че не е баш така, тъй като цитирам по спомен: "с 3 дни работа на завода се произвеждат горивата на България за 1 месец". Е, питам аз, според теб дали произвеждат 3 дни за нас и 27 дни за износ? И да, прав е колегата от Бургас, който сигурно черпи информацията от първоизточника. Същата информация като него имам и аз.