Страница 6 от 8

Цени на горива

Публикувано на: 26 Мар 2018 17:55
от nowyaris
Пък в Русе цялото БРП си кара колите с корабна нафта и цялото БДЖ си ги кара с локомотивна нафта. И нямат проблеми.Пък и да имат-спестили са.Цените на тези горива са много добри.Не четат стандарти,не четат статии,даже и форуми не четат.Само си карат.Ако някой ми покаже моряк,жепеец,служител независимо какъв във и около пристанище или гара с бензинова кола,веднага се развеждам.
Сигурно има доста некачествени горива по бензиностанциите,но сигурно има и калпави автомобилни майстори,калпави консумативи и най-вече калпави шофьори на дизелови автомобили.Аз за това съм само на бензин.Дори и тук,в Австрия.

Цени на горива

Публикувано на: 26 Мар 2018 18:14
от slowtraveler
► Виж съдържание

Цени на горива

Публикувано на: 26 Мар 2018 18:27
от memorex
А браво.Има ли някой да не знае още че си в Австрия. :)
Шегувам се разбира се.Винаги съм уважавал позитивизма ти и този на др.колеги.
Общо взето всеки се оправя както намери за добре у нас.А ако не у нас при баламите навън.
Така де по темата ,оказа се че тези цени в момента са изкуствено занижени.Поне според статияна постнал Мишо.
Вярно ли е?

Цени на горива

Публикувано на: 26 Мар 2018 19:56
от veso_hds
veso_hds написа:
krasengn написа: В почти всеки бранш у нас контрола е на много ниско ниво. ...
Такива генерални изводи не бива да се правят.В едно огромно предприятие в Бургаска област контролът е жесток, а още по-жестоки са санкциите за служителите,допуснали гаф.
Тук искам да направя едно уточнение,че това предприятие,за което споменавам,не е Лукойл и няма никаква връзка с преработка на петрол и горива.

Цени на горива

Публикувано на: 26 Мар 2018 20:15
от miso25
memorex написа: А браво.Има ли някой да не знае още че си в Австрия. :)
Шегувам се разбира се.Винаги съм уважавал позитивизма ти и този на др.колеги.
Общо взето всеки се оправя както намери за добре у нас.А ако не у нас при баламите навън.
Така де по темата ,оказа се че тези цени в момента са изкуствено занижени.Поне според статияна постнал Мишо.
Вярно ли е?
Според статията така излиза, човек знае ли. В БГ всичко е възможно, просто може тази статия да е поръчана, за да ни вдигнат скоро цените, после идва лятото и пак ще скочат. Това ми е малко като Софийска вода - дайте да вдигнем цените защото трябва да инвестираме а после пак ше ги вдигнем защото се вложили пари. Нищо, че по разни договори % на загубената вода отдавна трябваше да е паднал от над 60% до към 30% и тя трябва са бъде за сметка на самите дружества..... родна картинка shutup.gif

Цени на горива

Публикувано на: 26 Мар 2018 20:27
от veso_hds
Ето каква е цената на барел Брент за момента. Доста се вдигна последно време и май-юни можем да чакаме изненади.

Цени на горива

Публикувано на: 26 Мар 2018 20:45
от Kiki
e 10 написа: Статия без никакви технически достойнства с чисто търговска насоченост, лансирана от регионална медия.
Прочети втори път, може да останеш с друго впечатление. wink.gif

Цени на горива

Публикувано на: 26 Мар 2018 22:48
от BOz
Kiki написа:
BOz написа:
Kiki написа: В края на краищата при потребителя достига некачествена стоката и това е важното.
Да. Но от гледна точка на горива това е изключително рядко. Но това не може да го видиш във верига с име, което си чувал. И не си мисли, че филтъра може да филтрира парафин, както си го написал.
Тук си в голяма грешка. Ето прочети за хубавата нафта и парафина.
http://autoplanet1.com/novina/21006-opa ... n-v-dizela
Нищо не пише в тази статия.

Цени на горива

Публикувано на: 26 Мар 2018 22:50
от nowyaris
memorex написа: А браво.Има ли някой да не знае още че си в Австрия. :)
Шегувам се разбира се.Винаги съм уважавал позитивизма ти и този на др.колеги.
Общо взето всеки се оправя както намери за добре у нас.А ако не у нас при баламите навън.
Така де по темата ,оказа се че тези цени в момента са изкуствено занижени.Поне според статияна постнал Мишо.
Вярно ли е?

Щеше ми се само за пореден път да уточня,че ако дизелов автомобил има грижи с палене и движение в големия студ не винаги проблема е точно в горивото.Около един автомобил има още доста много важни неща.И в двата случая съм на брега на Дунава,но тук ,на този бряг когато отидеш на квалитетен сервиз,всичко от-до е квалитетно и колата дори и в големия студ си пали и си върви в снега и виелицата..Пък цените на горивата им не са кой знае колко по-високи.Пък и цените на консумативите и те не са кой знае колко по-високи.Труда им е малко скъпичък,но май има си причина.

Цени на горива

Публикувано на: 26 Мар 2018 22:57
от Kiki
BOz написа:
Kiki написа:
BOz написа:
Да. Но от гледна точка на горива това е изключително рядко. Но това не може да го видиш във верига с име, което си чувал. И не си мисли, че филтъра може да филтрира парафин, както си го написал.
Тук си в голяма грешка. Ето прочети за хубавата нафта и парафина.
http://autoplanet1.com/novina/21006-opa ... n-v-dizela
Нищо не пише в тази статия.
Щом смяташ така?! Как по-ясно да се каже, че парафинът запушва горивния филтър?

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 07:22
от slowtraveler
Кики, парафинът запушва горивният филтър само при ниски температури. При по-високи парафинът си е разтворен в нафтата и не създава осезаеми проблеми...
Все едно да се опиташ да разтвориш захар в горещо и в студено кафе - в единия случай ще ти е сладко без никакъв остатък, а в другия - ще имаш 'твърда' утайка от захар...
Ама сгрееш ли кафето - и 'твърдата' утайка ще се стопи... Вадил съм филтър като парафинено паве... Да, в случая го смених (и в повечето случаи става точно така), защото все пак искаш да продължиш в студеното :)
Но ако изчакаш до пролетта - спокойно ще си изгориш същия резервоар и със същия филтър :)

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 08:31
от e 10
Kiki написа: Прочети втори път, може да останеш с друго впечатление. wink.gif
Съжалявам, че си губих времето да я чета и първия път!

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 10:20
от stoyanov.bs
Kiki написа:
BOz написа:
Kiki написа:
Тук си в голяма грешка. Ето прочети за хубавата нафта и парафина.
http://autoplanet1.com/novina/21006-opa ... n-v-dizela
Нищо не пише в тази статия.
Щом смяташ така?! Как по-ясно да се каже, че парафинът запушва горивния филтър?
Доколкото разбирам колегата го притеснява наличието на т.н. „парафини“ в дизеловото гориво и евентуални проблеми от тяхното присъствие.
Парафиновите въглеводороди са тривиално название на групата на алкановите въглеводороди. Те са много голяма част от дизеловия пул, а не нещо което е излишно в него. Парафините са компонента с високо цетаново число( за разлика от повечето други компоненти) и са много важни в това отношение.
Касателно нискотемпературните им свойства и по-конкретно граничната температура на филтруемост. Вярно е, че за този показател са отговорни т.н. парафини и по-специално една част от тях. Това са висши алкани кипящи при температури условно над 320C. Принципно не се налага отделянето им от общия пул, ако се достигат лесно зададените спецификации от стандарта.
Да споменем и как се постигат добри нискотемпературните им свойства при премиум зимните дизели(MaxxMotion Diesel и други подобни).
Единия подход е да да се„изреже“, фракцията от висококипящите алкани, за да се получи продукт с по-добри нискотемпературните им свойства, но при това трябва да се добави цетано повишаваща добавка, което естествено води до по-висока цена на крайния продукт.
Другия подход е да се добави керосинова фракция към стандартния пул която да намали процентното участие на фракцията от висококипящите алкани. В този случай отново това трябва да се добави цетано повишаваща добавка( керосина е с ниско цетаново). Освен всичко, количеството керосинова фракция което може да се вложи е лимитирано, тъй като пък се нарушава показателя пламна температура.
Най-често тези горива се получават чрез комбинация от тези два подхода.

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 11:43
от slowtraveler
Добре е да се знае, че 'зимните' нафти особено 'арктическите (екстремно зимните)' не се препоръчват за ежедневно нормално каране, когато няма нужда от такива.. Стоянов е подсказал възможните причини за този съвет :)

Цени на горива

Публикувано на: 27 Мар 2018 13:57
от BOz
slowtraveler написа: Добре е да се знае, че 'зимните' нафти особено 'арктическите (екстремно зимните)' не се препоръчват за ежедневно нормално каране, когато няма нужда от такива.. Стоянов е подсказал възможните причини за този съвет :)
За добро или за лошо обаче нашата страна попада в "топлия" кръг за изискването на зимния дизел и съответно проблемите със зимния дизел липсват от една страна, но и са на лице от друга страна (кристализацията на парафина).