Страница 1 от 2
За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 14 Юли 2013 10:13
от libol
За какво се използва O/D копчето на скоростния лост на автоматична кутия? Намира се под основния бутон за превключване от ляво и при натискането му светва O/D Off. Колата е Корола Версо 2002 г. 1.8 VVTi .
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 14 Юли 2013 10:34
от TATI
over drive, един вид, допълнителна предавка
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 14 Юли 2013 11:25
от libol
Като 5-та предавка ли, а защо просто не са сложили 5-та предавка и каква е разликата? А и защо може да се изключва - какъв е смисъла и кога се ползва?
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 14 Юли 2013 11:34
от TATI
Да, като 5-та е. Идеята е че ако се спускаш по лек наклон, можеш като я изключиш, да си ползваш двигателя като моторна спирачка. По-скоро аз така си го обяснявам и често съм го ползвал.
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 14 Юли 2013 11:50
от libol
Ами аз като се спускам по наклон, за разлика от БМВ-то, което имах скоростната кутия не се освобождава, а остава на скорост. Това нормално ли е?
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 14 Юли 2013 12:02
от PESHO OT MARS
O/D то е най-високата предавка на скоростната кутия при японките.
Погледни си числата и ще видиш че назависимо че си примерно с 5-степенна най-голямото число на редицата е 3 след което е D например или в моя случай имам само 2 и после D но кутията е 4-степенна. Този бутон е адски полезно измислен защото ти позволява с едно просто движение да направиш няколко неща. Например виждаш че ще изпреварваш обаче нямаш нужда от кик-даун за целта но пък и не искаш съвсем лежерно да изпреварваш просто бодваш бутончето тя смъква една предавка изпреварваш си и после пак бутончето и тя си отива на последна. Или пък както каза колегата искаш да използваш малко повечко спирателна сила на кутията в режим моторна спирачка бутваш бутончето и пак намаляш доста по-осезателно. При немските такова нещо няма и има нужда да процедираш с лоста ако искаш да върнеш предавка което е затормозително.
По принцип O/D се държи включено, при това положение лампата на таблото не свети и колата ползва всичките си скорости. Ако искаш да теглиш нещо (като каравана например) може и да ти се наложи да го изключиш в случай че кутията непрекъснато сменя предавки около последната. При O/D off ако се не лъжа се изключваше и lock-up- а на хидротрансформатора за да го предпази от претоварване.
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 14 Юли 2013 12:25
от libol
Нормално ли е да остава на скорост при спускане по наклон, а да не изключва и да се спуснеш по инерция?
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 14 Юли 2013 13:30
от zi_zi_top
Спускането по инерция е един от най-опасните шофьорски навици! Не е препоръчително да го правиш при ръчна скоростна кутия,а при автоматичната СК е невъзможно.
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 14 Юли 2013 15:38
от PESHO OT MARS
zi_zi_top написа:а при автоматичната СК е невъзможно.
Чак пък невъзмножно е доста силно изказване, по-скоро силно непрепоръчително.
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 15 Юли 2013 00:06
от JapCar
zi_zi_top написа:Спускането по инерция е един от най-опасните шофьорски навици!
Много хора го твърдят, даже и в учебните курсове, но никой не казва защо (примери). Аз го намирам опасно само за спускане стръмен наклон със завои (някой проход), където е безсмислено и има опасност от прегряване/отказ на спирачките. Ако има спускане по прав път с лек наклон и видимост, не виждак какво би станало. Когато имах Нисан автоматик (CVT) съм го правил всеки ден без проблем. На връщане от работа имаше дълго спускане ( около 2км, 2 ленти) с лек наклон и на неутрална поддържах точно разрешената скорост...ако включех на D скоростта намаляваше и трябваше леко да подавам газ.
Ако някой знае, нека сподели.
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 15 Юли 2013 08:51
от stany68
Да използвам темата - аз имам до скор.лост бутонче SHIFT LOCK .То за какво е ? И как се използва на същия автоматик положението на скор.лост със символ S и положения "+" и "-" ?Става въпрос за Авенсис автоматик D4 benzin.
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 15 Юли 2013 09:00
от TATI
stany68 написа:Да използвам темата - аз имам до скор.лост бутонче SHIFT LOCK .То за какво е ? И как се използва на същия автоматик положението на скор.лост със символ S и положения "+" и "-" ?Става въпрос за Авенсис автоматик D4 benzin.
Това е ако ти блокира лоста в пположение Р. Натискаш и освобождава лоста, за да се движи.
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 15 Юли 2013 11:16
от stany68
TATI написа:stany68 написа:Да използвам темата - аз имам до скор.лост бутонче SHIFT LOCK .То за какво е ? И как се използва на същия автоматик положението на скор.лост със символ S и положения "+" и "-" ?Става въпрос за Авенсис автоматик D4 benzin.
Това е ако ти блокира лоста в пположение Р. Натискаш и освобождава лоста, за да се движи.
Благодаря за инфото

Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 15 Юли 2013 11:19
от slowtraveler
zi_zi_top написа:Спускането по инерция е един от най-опасните шофьорски навици!
Не бих казал - това е начин на придвижване, който се използва при определени условия. И когато го използваме по предназначение не е по-опасен от който и да е друг 'навик'...
Не караме камиони и автобуси - за тях това наистина е вреден навик (но при тях има и други правила от рода 'на която предавка качваш баира, на него трябва да слезеш, а дори и да смъкнеш предавка надолу... Или пък при стръмен наклон надолу да не се превключват предавки).. Там тези правила са обусловени от други причини - голяма маса и лесно прегряващи спирачки (заради огромната енергия, която поглъщат за удържане на тази голяма маса).
Овърдрайва би трябвало да превключва автоматика на предпоследна предавка и да го оставя там...
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Публикувано на: 15 Юли 2013 16:11
от PESHO OT MARS
JapCar написа:zi_zi_top написа:Спускането по инерция е един от най-опасните шофьорски навици!
Много хора го твърдят, даже и в учебните курсове, но никой не казва защо (примери). Аз го намирам опасно само за спускане стръмен наклон със завои (някой проход), където е безсмислено и има опасност от прегряване/отказ на спирачките. Ако има спускане по прав път с лек наклон и видимост, не виждак какво би станало. Когато имах Нисан автоматик (CVT) съм го правил всеки ден без проблем. На връщане от работа имаше дълго спускане ( около 2км, 2 ленти) с лек наклон и на неутрална поддържах точно разрешената скорост...ако включех на D скоростта намаляваше и трябваше леко да подавам газ.
Ако някой знае, нека сподели.
Причината е фадинг на спирачките или така познатото на български прегряване. На мен досега ми се е случвало веднъж по един тесен селски път с много завои и спускане. Пътя Дръмша - Кантона който е затворен от около 10+ год. та там бързайки ползвах само спирачки на два три завоя и на четвъртия натискането на спирачки просто да нищо не доведе. Доста изтръпнах тогава пък и бях с доста по-малко опит, предавки надолу и го взех някак си и добре че нямаше никой отсреща.
На O/D моторната спирачка която въздейства е доста по-слаба и не мисля че някой ще обеднее от подаването на съвсем леко газ.