Страница 1 от 1

Въпрос за Carina Epsilon

Публикувано на: 09 Юли 2013 18:56
от teror1sta
Извинявам се ако има такива теми, но като видях, че всички технически са на едно място и се отказах да търся по -надълбоко :)

Доста време карах Карина 2-ка 1.6 и останах повече от доволен. След това реших да взимам по-нова кола обаче тогава Епсилонката беше над възможностите ми и взех Хонда. Сега пак май ще се сменя едната кола и този път отново съм се навил за Тойота. Та въпроса ми е как е като техническо състояние този модел. За сега съм загледал 1.8 и 2.0 бензин. Като здравина няма нужда да ме убеждавате че са здрави ... това ми е повече от ясно :D Най-вече ме интересува купето как е от към гниене и ръжди. До сега не съм виждал такава и да е изгнила ама все пак не са кой знае колко масови. Също и разхода ориентировъчно колко е на 1.6 , 1.8 и 2.0 ?

Ще съм благодарен някой да сподели наблюдения над модела или да ме препратите към някоя стара тема за модела :)

Другия модел, който бих взел без да се замисля е АЕ86 .. ама за жалост са дефицит :(

Re: Въпрос за Carina Epsilon

Публикувано на: 10 Юли 2013 00:05
от PESHO OT MARS
Карина Е ако не е удряна и некадърно правена не гние и ръждясва. Антикорозионното и покритие е отлично, това е първата негниеща Тойота.

Относно моторите железни и без никакви забележки, носят обикновена газова и ГИ за каквото имаш пари. Разхода на 1.6 седан с обикновена газова смесен в София ми даваше около 10/100 сега с 2.0 и автоматика но с ГИ в по-лекия летвн трафик съм около 12/100 смесен (но и си я мачкам по светофарите).
За мен 1.6/1.8 са просто връх на двигателостроенето от тези години прости надежни икономични дуракоустойчиви и приличино вървящи. 2.0 е най-балансирания но е малко нагъчкан под капака трудно му завираш газовата. Има версии на 1.6 и 1.8 със система LeanBurn които са с намалена мощност (99 коня) но и с по-нисък разход, малко им куца динамиката но пък са 1-1,5/100 надолу от нормалните мотори. Познават се по завряните надълбоко в главата бензинови инжектори.

Особен момент при мен специално е извънградския разход който при леко каране слиза да някакви доста ниски числа. Например София-Търговище-София с рехав трафик и около 100-110 средна скорост мидаде под 8/100 газ.

Задължително търси екземпляр с фабричен климатик, защото първата ми беше с допълнително слаган и малкте гадни некадърни жабари бяха се осрали доволно.

Слабо място са биалетките които се разтропват бързо и евентуално отзад едните носачи са регулируеми с едни "унибали" (ябълковиден болт/тампон) дето също може да се разхлопа. Иначе окачването е просто надежно и прилично като пътно поведение. Обърни внимание на рейката ако екземпляра е с рама започваща с SB...... (т.е. правена в Англия). По принцип има извесно количесвто Карина Е с рама JT т.е. японска сглобка но са само до 94-та година, всичките по-нови са англичанки. Е за мен си има разлика. Търси GL изпълнение там има климатик плюшен салон ел.пакет все нормални неща които правят колата все пак приятна за каране.

Обслужването на 2.0 ми излезе 440 лева със ремък ролки два семеринга че нещо се бяха обадили и водна помпа. това е цена за части и труд защото си има бая разглабяне да се сменят тия неща. При 1.6 е по-приятно за работа и не е задължително да се сменя водната помпа защото е външна на клиновиден ремък.

Re: Въпрос за Carina Epsilon

Публикувано на: 10 Юли 2013 09:59
от desotodorov
Потвърждавам всичко от казаното и мога да допълня че по-моята има една лека ръждичка вследствие на некадърно оправен капак... и тя вече трета година стои без да се разраства...корозионното покритие е много добро...

Re: Въпрос за Carina Epsilon

Публикувано на: 10 Юли 2013 21:42
от teror1sta
Много Благодаря за изчерпателния отговор! След разглеждане на няколко обяви и преди малко лична среща с една Епсилонка това, което си написал за биалетките и аз го разбрах :D

Странното е че имаше малко ръжда долу на задна лява вежда и долу на шоф. врата. Отдолу гредите бяха здрави, което уж им е слабо място. Тази ръжда както казвате най-вероятно е от някой лек удар и кофти направена след това.

Също така усетих лек луфт в кормилото. На "Бабата" проблема беше в карето на кормилния прът. При Епсилона проблема най- често пак ли е там или рейките правят проблем ???

И още едно нещо ми направи впечатление ... предавките малко трудно се изключват ? От време на време все едно заяда скоростната кутия.

Като цяло колата ми хареса и като стойка вътре и като двигател. Не успя да ме впечатли с вървене и динамика ама все пак карам Хонда. Но най-важното за двигателя е че си работи перфектно и в сила си е "Виждал ли си Тойота да не запали? " .... Аз съм виждал, моята без бенз не пали :D

Re: Въпрос за Carina Epsilon

Публикувано на: 11 Юли 2013 08:22
от PESHO OT MARS
И карето на рейката ги прави някой път магарии. Моето беше заминало и волана се въртеше доста трудно но след съответния ремонт сега всичко е наред.
Това със скоростите не е добре не би трябвало да е проблем, аз малко съм позабравил що е то Карина с ръчна кутия ама все си мисля че не би трябвало да е така.
Примерно всеки път си гледам моята Карина по вратите отдолу или където и да било няма грам ръжда, да олюпил се е доста сериозно лака на десния калник но това са и само проблемите с ламарините.

С кой двигател е била Карината?

Също така мога да ти препоръчам ако искаш да се огледаш и за Авенсис 1. В пловдив съм загледал един с някакви външни забележки за 2890лева комби с автоматичен климатик и не лошо изглеждащ. Беше с 2.0 мотора.

Re: Въпрос за Carina Epsilon

Публикувано на: 11 Юли 2013 19:50
от teror1sta
1.6-ца беше . Скоростите не заядаха, по-скоро трябва малко повече усилие за да премине лоста определено положение. И след това пак освобождава .... Човека каза че съединителя е сравнително нов, пък и не усетих да увлича. По странното за мен беше, че не го правеше винаги при смяна. Някакви проблеми по лостовата система ??

А относно рейките имат ли проблеми там ?

Целта на занятието е да заменя Civic 5ген седан. Авенсиса е доста по-висок клас кола. Не че Карината не е ама по се доближава. Пък и много отдавна искам да имам пак Карина под ръка (бабата в момента не е при мен).

Re: Въпрос за Carina Epsilon

Публикувано на: 11 Юли 2013 23:28
от PESHO OT MARS
Ми Карини нов внос имаше по 2000-3000 лева и то като гледах преди месец ми направи лошо впечатление че поне половината бяха изпълнение Si което е най-ниското.
Затова ти предложих и Авенсис защото пак има нов внос за по малко под 3000 лева. Оттам нататък си знаеш цените за регистрация.
Каза ли какво търсиш седан/хеч/комби?

А и да те поправя че всъщност Авенсиса е наследника на Карина. Авенсис 1 е реално "дълбок" фейслифт на Карина Е. Чак Авенсис 2 е приципно нова кола.

Трябва да ти метна една книга на руски за поддръжка на КаринаЕ да се ориентираш оттам.

Re: Въпрос за Carina Epsilon

Публикувано на: 12 Юли 2013 15:23
от teror1sta
Най-малко хетч трябва да е :D Като знам що багаж събира, някак седана не ме блазни. Май ще я взимам тази, която я гледах. Цената е добра и дори да има нещо за ремонт пак няма да се вътря. Като гледах из нета има доста такива на части пък работата си е от мен, така че бива.

Re: Въпрос за Carina Epsilon

Публикувано на: 14 Юли 2013 12:04
от PESHO OT MARS
Погледна ли Авенсиса за който ти споменах? Сив металик комби с 2.0 мотор в Пловдив беше (нов внос е, в смисъл нерегистриран).

Re: Въпрос за Carina Epsilon

Публикувано на: 16 Юли 2013 22:10
от teror1sta
Погледнах я, но вече бях се спрял на тази, която гледах. Даже вече е спряна пред блока.

Има някои дреболии за отстраняване. Луфта във волана се оказа карето на кормилния прът. А заядането на скоростите според мен е в жилата, защото скоростите влизат перфектно, правят проблем само когато лоста не е точно където влиза предавката. Жилото на газта беше доста хлабаво и след като го оправих малко живна, явно не е отваряла дросела до края.

Стоповете ( неподвижната част) еднакви ли са на седаните и хечовете? Че единия е пукнат и мисля да го сменя.
Прегледах я за грешки и изкара подгряването на Ламбда сондата (21). Та в този ред на мисли компютъра подлежи ли на чипване и съответно да си я забраня тази грешка ??

Re: Въпрос за Carina Epsilon

Публикувано на: 18 Юли 2013 08:09
от PESHO OT MARS
teror1sta написа:Погледнах я, но вече бях се спрял на тази, която гледах. Даже вече е спряна пред блока.

Има някои дреболии за отстраняване. Луфта във волана се оказа карето на кормилния прът. А заядането на скоростите според мен е в жилата, защото скоростите влизат перфектно, правят проблем само когато лоста не е точно където влиза предавката. Жилото на газта беше доста хлабаво и след като го оправих малко живна, явно не е отваряла дросела до края.

Стоповете ( неподвижната част) еднакви ли са на седаните и хечовете? Че единия е пукнат и мисля да го сменя.
Прегледах я за грешки и изкара подгряването на Ламбда сондата (21). Та в този ред на мисли компютъра подлежи ли на чипване и съответно да си я забраня тази грешка ??
Стоповете на всеки един от моделите (седан/хеч/комби) си е за себе си и нямат нищо общо.
Хубаво е да си оправиш ламбдата защото колата все пак разчита на нея а така тя ще влиза по-бързо в кондиция.
Първо този комп не може да се чипва, пък и да можеше какво точно щеше да постигнеш на атмосферна кола че не се сещам?

С кой двигател е Карината?

Re: Въпрос за Carina Epsilon

Публикувано на: 18 Юли 2013 17:01
от teror1sta
Ами Хондата ми е с атмосферен двигател и няма да повярваш какво съм постигнал :P

Иначе за чипването на тойотника идеята ми беше от чипа да си забраня тази грешка. Ама явно тези неща при Тойота не стават. Само заради едно подгряване да сменям сондата, пък като знам универсалните какъв са ташак ... Аз даже не съм и привърженик на ламбда сондите ама явно в случая няма какво да направя :D

Двигателя е 1.6 . То освен самия стоп като форма установих, че има с бяло и с червено ....