Страница 1 от 1
Спирачки и АБС на Авенсис Т 25
Публикувано на: 05 Юни 2013 09:01
от vessonik
Здравейте, имам притеснение за работата на спирачките и АБС на Авенсис Т25 - 2008г. Не карам "състезателно" и затова за 40хил. км не ми беше направило впечатление. При малко по-рязко натискане сработва АБС-а независимо дали пътя е сух или мокър?! Колата спира и не "влачи" гумите, не се завърта, но усещането е, че не са ефективни спирачките. Спирачките са проверявани в Тойота и не са казали да има проблеми. Предните трябва да се сменят след 10хил. км., а задните са на 7-8хил. км., сменени по гаранция защото дисковете бяха надрани.
Правя съпоставка с поведението на VW, който също карам паралелно с Авенсиса. При спиране със същата интензивност този ефект не се наблюдава! Моля за мнение - така ли е правилно или трябва някаква регулировка. Дано не дублирам темата, но не открих нищо полезно с търсачката

Re: Спирачки и АБС на Авенсис Т 25
Публикувано на: 05 Юни 2013 09:31
от biro
Колега, чете ли упътването? Вярно, че е 400+ страници, но е хубаво да се прочете.
Това се получава от системата Brake Assist
http://www.toyota-global.com/innovation ... brake.html
Re: Спирачки и АБС на Авенсис Т 25
Публикувано на: 05 Юни 2013 09:32
от Владислав
По принцип може и да има по-нов софтуер за работата на ABS.Провери в Тойота.Но според мен трябва да си провериш първо гумите.Дори и да имат грайфер, може просто да губят сцепление твърде лесно ( да са стари примерно), и тогава веднага се включва ABS.
Re: Спирачки и АБС на Авенсис Т 25
Публикувано на: 05 Юни 2013 10:08
от scorpion
Два Авенсиса с опит до момента. Първия беше 1.8 VVTI(модела преди фейслифта). Общо взето имах същите усещания за спирачките, т.е. някак си меки и неефективни. В момента с Авенсиса от подписа нещата са далеч по-добре. Дали заради по-мощния ДВГ, респ.конски сили спирачките са далеч по добре реагиращи и автомобила реагира добре на спиране НО въпреки това сравнявайки го с немски автомобили отстъпва значително. Имам опит с Голф 4, АУДИ А6, БМВ 5-ца, както и за кратко с Форд Фокус. При всичките немски возила, спирачките бяха изключителни и с леко поставяне на педала се усещаше спирачния ефект, а с по-силно натискане автомобила просто спира ... при авенсиса си трябва по-силно натискане, за да се включи и сприачния асистент.
За АБС мога да кажа, че е важна настройката но и с какви гуми си (от опит)... щом се задейства и не влачи значи нещата са ОК. Спирачния асистент е другия компонент - BA, който вероятно е причина за усещането.
В заключение: не прави разлика в спирачното поведение с WV ... ако се качиш на Рено ще ти се струва, че французина НЕ СПИРА въобще biggrin.gif