Страница 1 от 3
Покупка на "нов" седан след 2002 - газ/бензин или дизел?
Публикувано на: 01 Юни 2013 12:43
от mgalaxy
Здравейте, искам да ви помоля да споделите мнението си относно избор на "нов" автомобил тойота корола е12 след 2002г. Колебанията ми са относно това дали да бъде дизел или бензин на газ. Голяма ли е разликата в цените на частите, дизела повече компоненти ли има които могат да се счупят и т.н. Благодаря ви предварително
Re: съвет за покупка на "нов" автомобил
Публикувано на: 01 Юни 2013 18:04
от nikdel
Преди две години и аз бях пред тази дилема.Избрах варианта бензин-газ.Дизелите ме уплашиха с тези скъпи дюзи и демпферни маховици.
За нова кола -ДА на дизела,но при кола над 10 г вероятността да започна скъпи ремонти веднага след покупката силно се повишаваха.
Аз се спрях на Е11 поради по безпроблемното газифициране.Иначе харесвам дизела,заради по-големия въртящ момент,но за сега на газ ми излиза по тънко.
Re: съвет за покупка на "нов" автомобил
Публикувано на: 01 Юни 2013 18:11
от slowtraveler
Съгласен съм с nikdel....
Дизела има няколко повече, по-скъпи и капризни части от повечето еднотипни бензинки ...
Като ПВН и/или дюзи високо налягане, турбо, демпферен маховик...
Като нови дизелаците обикновено са по-скъпи, което се избива с повече въртяни километри (т.е. вероятността да попаднеш на автомобил с повече врътнати километри сигурно е по-голяма при дизела отколкото при бензина)...
Затова за по-възрастен автомобил бих гледал дизела с голямо подозрение/придирчивост към конкретния екземпляр...
И то ако няма еднотипен бензин...
П.С. минал съм по схемата с атмосферен дизел втора ръка...
Re: съвет за покупка на "нов" автомобил
Публикувано на: 02 Юни 2013 12:00
от EU_BG_akademika
Здравейте колеги, утре ще ходя да гледам ето този:
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details автомобил и ако се разберем за цената мисля да го взема за 5х. От информацията по телефона(говорих със шофьора на колата) разбрах, че колата е използвана основно да кара и връща от работа в София някакъве чужденец на дипломатическа служба. Също така е каран и взиман от летището. Има 4-5 излета из страната. Редовно е поддържана и сервизирана в ТМауто и си има история. Километрите били напълно реални... Няма да се плаща ддс, защото собсвеникът е гражданин на Евросъюза.
С това се изчерпва предварителното инфо.
Сега искам да помоля собстениците на този модел, да ми помогнат като ми кажат на какво да обърна внимание при огледа, кои са слабите места ако има такива и кои части или агрегати биха могли да ми създадът в близко бъдеще проблеми? Какви са признаците за възникване на тези проблеми...?
Разбира се, ще сменя всички консумативи, като ремъци, масла в скоростите, двигател и диференциал, накладки ако е необходимо, абе изобщо неща които никой не сменя като реши да продава.
Тъй като ще и слагам метанов инжекцион, ще ми е от голяма полза, ако има колега с монтиран такъв, да ми каже колко километра минава с единица метан, да кажем 5кг. или друга единица. Аз имах автомобил 90кс моноинжекция и с 8кг минавах 200 междуградско и 150градско. Дали при сегашните параметри този пробег ще се покрива от 12кг тъй като мощноста е с 1/2 повече? Това ще определи и към каква бутилка/и да се насоча.
Изобщо всякаква информация ще ми е от полза, за което благодаря предварително

Re: съвет за покупка на "нов" автомобил
Публикувано на: 02 Юни 2013 14:17
от zi_zi_top
EU_BG_akademika написа:... Редовно е поддържана и сервизирана в ТМауто и си има история. Километрите били напълно реални... Няма да се плаща ддс, защото собсвеникът е гражданин на Евросъюза.
С това се изчерпва предварителното инфо.
Сега искам да помоля собстениците на този модел, да ми помогнат като ми кажат на какво да обърна внимание при огледа, кои са слабите места ако има такива и кои части или агрегати биха могли да ми създадът в близко бъдеще проблеми? Какви са признаците за възникване на тези проблеми...?
Разбира се, ще сменя всички консумативи, като ремъци, масла в скоростите, двигател и диференциал, накладки ако е необходимо, абе изобщо неща които никой не сменя като реши да продава....
Бъди сигурен, че този автомобил е редовно и добре поддържан до последно. Едва ли има и сериозни удари. Дипломатическите автомобили имат неограничен бюджет за поддъране и то само в официален сервиз.
Много добър избор!
Все пак погледни под калъфите на седалките, защото е много странно на такава кола да слагат евтини калъфки!?!

Re: съвет за покупка на "нов" автомобил
Публикувано на: 02 Юни 2013 14:30
от slowtraveler
zi_zi_top написа:....
Бъди сигурен, че този автомобил е редовно и добре поддържан до последно. Едва ли има и сериозни удари. Дипломатическите автомобили имат неограничен бюджет за поддъране и то само в официален сервиз....
Не се осланяй на това и подходи подозрително както и към всеки друг продавач....
Имам приятел, който от доста години кара дипломатически автомобил. Но колегата е лош шофьор и няма никакъв усет към състоянието на автомобила - практически го бе оставил без поддръжка.
Друг приятел колкото пъти идваше във Варна с такъв автомобил, толкова пъти му зареждахме акумулатора - караше автомобила винаги подпийнал или силно пиян - забравяше фарове и т.н.
Просто голяма част от експлоатиращите такива автомобили са непукисти и 'недосегаеми'...
Re: съвет за покупка на "нов" автомобил
Публикувано на: 02 Юни 2013 16:55
от EU_BG_akademika
slowtraveler написа: Имам приятел, който от доста години кара дипломатически автомобил. Но колегата е лош шофьор и няма никакъв усет към състоянието на автомобила - практически го бе оставил без поддръжка.
Друг приятел колкото пъти идваше във Варна с такъв автомобил, толкова пъти му зареждахме акумулатора - караше автомобила винаги подпийнал или силно пиян - забравяше фарове и т.н.
Просто голяма част от експлоатиращите такива автомобили са непукисти и 'недосегаеми'...
Благогодаря колеги, както казах, собственика на колата не говори бълггарски, също така не я и кара, а си е наел шофьор. Това предполага, че едва ли е наел пияница, а разсходите за подръжка на личните автомобили на действащ/изпълняващ служебни задълженя с нея (колата) дипломат, са за сметка на посолството/държавата. Извода е: не би следвало да се пести от поддръжката и.......
Относно калъфките, аз ги слагам защото имам куче което возя отзад и всичко става в косми, виждал съм калъфки на кожен салон biggrin.gif , изобщо човешките чудатости край нямат. Смисълът на калъфката е да пази тапецерията на колата, ако ще я продаш точно тогава я сваляш, а не я предлагаш с нея....
Утре ще стане ясно, после ще пиша какви съм ги свършил.
Re: съвет за покупка на "нов" автомобил
Публикувано на: 02 Юни 2013 19:37
от saho
Най-слабото място на колата е автоматика. Те японцине слагат някакви лагери правени в петък, в пъти по-зле от българските и скоростите се развалят даже и ръчните.
Re: съвет за покупка на "нов" автомобил
Публикувано на: 02 Юни 2013 20:12
от EU_BG_akademika
saho написа:Най-слабото място на колата е автоматика. Те японцине слагат някакви лагери правени в петък, в пъти по-зле от българските и скоростите се развалят даже и ръчните.
Е колега ти ме утепа, с колкото специалисти говорих всеки вика, ако е автомат само японски. Френските и немските били по калпави. Освен това имам hilux-surf KZTE- автомат, влача половин тон лодка с колесар с него. Имам го от 5 години никакви ядове с автомата. Веднъж само му смених масло, dextron III 6L, филтърът е несменяем, само се почиства. Майстора каза, че дсковете са в перфектно състояние. Само като забравя на баир да го огранича до трета, светва automat/oil/temp. Вдигна копитото от газта, ограничавам до 3 и с 3-40 докле охлади, ако е голям баира спирам и чакам на работещ двигател.
Та малко странно ми се вижда това твърдение, но нали човек се учи докато е жив. Ти какви ядове си имал с автомата?
Re: съвет за покупка на "нов" автомобил
Публикувано на: 02 Юни 2013 22:27
от jengel66
Карам същия Авенсис вече 7 години.Минал сам 170 000 км на газ .Нямам никакви проблеми с автоматика.Сменям масло на кутията един път в годината без значение колко км сам минал.Авенсиса като цяло си има проблеми,но е един чудесен автомобил 2.0 бензин автомат.Това е може би последният мохикан на Тойота..
Re: съвет за покупка на "нов" автомобил
Публикувано на: 03 Юни 2013 05:13
от EU_BG_akademika
jengel66 написа: Минал сам 170 000 км на газ .
Да и аз четох, че като цяко в стабилна машина, а колко усреднено газчица си похапва, не ми се вярва само да мези biggrin.gif
Re: съвет за покупка на "нов" автомобил
Публикувано на: 03 Юни 2013 09:15
от jengel66
Извънградско 10,в града 15.Аз съм с обикновенна газова уредба.
Re: съвет за покупка на "нов" автомобил
Публикувано на: 03 Юни 2013 10:20
от miso25
zi_zi_top написа: Дипломатическите автомобили имат неограничен бюджет за поддъране и то само в официален сервиз.
Не бъди сигурен в това......
Re: съвет за покупка на "нов" автомобил
Публикувано на: 03 Юни 2013 21:34
от EU_BG_akademika
miso25 написа:
Не бъди сигурен в това......
Абсолютно, гуем смех.....купих я де, вече е регстрирана и е пред къщи. Значи беше собственост на търговският представител на Судан. Та той човека си получил образаванието за 5-6 месеца в Судан и не му останало време за книжка. Та тук шофорите към посолството са го учили да кара...
Продава я защото му свършва мандата и се прибира. Ходил и се връщал на работа с нея 4 години без книжка, без преглед, абе без нищо. Но си имаше каско и все още си го има до 17 август и гражданска си има до тогава. Колата е в иделано състояние, шофорите са се грижили за нея относително. Защото не са им давали пари. Например: Купили ноеври 4 зимни нови гуми. И до сега са на колата, не стават за нищо парчета падат от тях.....Шофора като казал дай да вземем летни, суданеца казал има гуми, за какво са ти други. Маслото в двигателя беше на минимума, мотол 10-40 но имаше половинка в тубата та го долях. Сменили го преди година и половина и толкоз....... Маслото в скоростите е смемнено като са я купили преди 4 години и са минали 18000км за този период. Ремък не е сменяван. Отзад тропа стаблизиращата щанга, но има нови оригинални тампони за нея в багажника. Принципа е бил щом върви нищо не се пипа......добре че е тойота и малко карана. Иначе колата е купена от тук 2000г и после Судан я купува от фирмата първособственик. Има сервизна история до 40000 и после пропада историята. Появява се маслото което те суданците са сменили...
А сменян ли е ремъкът или е 130000 хилки това е невъзможно да се разбере за сега. Утре я карам за пълно обслужване и пак ще пиша. Ще пусна и снимки. Абе мангасарска работа, да умреш от яд заради хубавата кола. Стахотна возия и много тих и пъргав двигател
Re: съвет за покупка на "нов" автомобил
Публикувано на: 03 Юни 2013 22:26
от zi_zi_top
Честно казано нямах предвид африканските държави и техните дипломатически представителства!
В Африка наистина се кара докато спре и след това се предприема най-евтиния и бърз ремонт, колкото да върви...

Там само Ленд Крузер и Хайлукс оцеляват.