Страница 1 от 3
Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2004 г
Публикувано на: 20 Май 2013 12:14
от petroff_69
От няколко месеца съм собственик на Корола Версо и направо не мога да спя.

. Когато се стопли времето започна да забива двигателя в движение на обороти до 2300. След тях върви като стрела. От ауспуха излизат направо сажди. Спира да се чува и турбината. Като представител на българският род , реших да спестя от сервиз и започнаха мъките

. 1. Смъкнах и почистих резервоар и горивна система. 2 Смъкнах и почистих турбото. 3 Почистих клапите за отработените газове и тази която прилича на дросел преди смукателните тръби. 4 Закачих колата към лаптопа на знайни и незнайни майстори в Шумен. Два пъти в сервиза на тойота. Не дава никакви грешки а колата не върви

Даже вече взех да си мисля за продаване!!!!!!! А ако трябва да бъда честен колата ми харесва- аз съм 1,96 висок и 140кг и влизам и шофирам спокойно!! Някой да се е сблъквал с този проблем?????????
Re: Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2004 г
Публикувано на: 21 Май 2013 08:08
от miso25
Смени си горивния филтър.
Re: Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2004 г
Публикувано на: 21 Май 2013 12:40
от petroff_69
Смених горивния филтър 2 пъти. Мисля, че на ниските обороти не ми стига въздуха.
Re: Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2004 г
Публикувано на: 22 Май 2013 00:16
от JapCar
Не знам защо си започнал с проверки на турбото, след като то работи ефективно над 1800об, а проблема е до тях. По-скоро бих изчистил и проверил дали се движи EGR, после чистене MAF сензора, после SCV клапана/ите. Какъв е двг 1CD или 1AD? Първия е с 2 SCV.
P.S. Всъщност, то преди 2006 май няма двг. 1AD.
Re: Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2004 г
Публикувано на: 22 Май 2013 09:24
от petroff_69
Защо започнах от турбината??? Ами не знам! Така ми вървяха мислите!!!!!! Когато забиеше колата и спирах да чувам турбото. Помислих, че имам проблем с променливата геометрия?!?! Какво научих : На практика турбината работи и на 1000 оборота. Със запалването на двигателя вакума й отваря лопатките до край. С увеличаване на оборотите има клапан който отваря към атмосферата и лопатките се прибират. Оказа се че проблема не е там. Вчера отворих EGR клапана. Почистих го ( макар че нямаше нужда). Установих, че стъпковия мотор който отваря клапана на определени места заяжда. Сложих плътна гарнитура между двигателя и клапана и на практика го шунтирах. Колата спря да забива но сега работи на някакъв авариен режим. На ниските обороти е вкарвал клапана повече изгорели газово и тя се е давела. Сега не знам дали EGR клапана не работи или управлението така го кара да работи. ПРОСТО СЛАБ СОФТУЕР!!!!!! Сега ще чакам да ми светне някаква грешка, защото не съм сигурен кое да сменя а и частите са цифра!!
Re: Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2004 г
Публикувано на: 22 Май 2013 11:59
от memorex
Провери ли дроселова клапа плюс сензора за управление
Re: Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2004 г
Публикувано на: 22 Май 2013 12:12
от JapCar
petroff_69 написа: Когато забиеше колата и спирах да чувам турбото.
Странно ми е , че някои твърдят, че чуват турбото...аз никога не съм го чувал, да не е някаква висока звукова честота, която е извън моя диапазон?
Помислих, че имам проблем с променливата геометрия?!?! Какво научих : На практика турбината работи и на 1000 оборота. Със запалването на двигателя вакума й отваря лопатките до край.
То е ясно, че турбината се върти при всички обороти, за това ми е странно, че някои използват термина "когато се включи турбото..."Аз не съм изследвал как точно работи управлението на лопатките, но според твоите изследвания, наблюдавал ли си го? Имам предвид, значи ли, че при изгасен двг, някаква пружина прибира лопатките и при запалване вакуума ги отваря максимално, това вижда ли се отвън на лостчето или е теоретично? Ако увеличиш оборотите на място, вижда ли се как лостчето се движи? [/quote]
Вчера отворих EGR клапана. Почистих го ( макар че нямаше нужда). Установих, че стъпковия мотор който отваря клапана на определени места заяжда.
Твоя ЕГР е различен от моя, но клапата ли установи, че заяжда или стъпковия мотор. Ако е той, как го установи?
Аз в момента само за проба съм изолирал/затворил моя с ламаринка, но разлика не забелязвам, дори лампата не ми светва и нямам грешки...
Сега не знам дали EGR клапана не работи или управлението така го кара да работи. ПРОСТО СЛАБ СОФТУЕР!!!!!!
Моя ЕГР се сваля лесно (твоя май не), но ако беше близо до мен и не бяха различни клапаните, бихме ги разменили за малко, за да си направиш тест, но съм на 3000км biggrin.gif Та хубаво е да намериш някой който е навит на тази проба, защото повечето сервизи "ремонтират" по метода- сменяме подред подозрителните части, докато се оправи, което винаги е за сметка на клиента.
Re: Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2004 г
Публикувано на: 22 Май 2013 15:03
от petroff_69
memorex написа:Провери ли дроселова клапа плюс сензора за управление
Да колега. Също го отворих и почистих. Вече си мисля че когато мотора загрее тази клапа заяжда, но не мога да го видя. Колата не забива на место
Re: Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2004 г
Публикувано на: 22 Май 2013 15:19
от petroff_69
То е ясно, че турбината се върти при всички обороти, за това ми е странно, че някои използват термина "когато се включи турбото..."Аз не съм изследвал как точно работи управлението на лопатките, но според твоите изследвания, наблюдавал ли си го? Имам предвид, значи ли, че при изгасен двг, някаква пружина прибира лопатките и при запалване вакуума ги отваря максимално, това вижда ли се отвън на лостчето или е теоретично? Ако увеличиш оборотите на място, вижда ли се как лостчето се движи? [/quote]
[quote]
Ако намалиш музиката турбото си се чува отвсякъде

. В тялото което управлява турбото има мембрана и пружина. Използва се динамиката на пружината да прибира лопатките. Отвън се вижда как мърда лостовота система но трябва да свалиш целия панел на чистачките за да го видиш. Лопатките мърдат и при работа на место. Имам приятел с по старото Версо 2003 г, който също е изолирал EGR и няма проблеми. Разликата е, че неговият се командва от вакум а моят от ел мотор. При него колата не влезе в авариен режим
Re: Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2004 г
Публикувано на: 22 Май 2013 18:46
от JapCar
petroff_69 написа:
Ако намалиш музиката турбото си се чува отвсякъде

. В тялото което управлява турбото има мембрана и пружина. Използва се динамиката на пружината да прибира лопатките. Отвън се вижда как мърда лостовота система но трябва да свалиш целия панел на чистачките за да го видиш.
Турбината не я чувам и без музика, дори и отвън да съм...както и да е, не важно.
Аз съм с Авенсис, та турбото и управляващото тяло се виждат и без да свалям нищо. Вероятно е твърде различен двг, защото не виждам лесен начин за сваляне на управляващото тяло и лостовата система да ги проверя...Смазах шарнирите на лостчето отвън колкото може с WD-40 и пробвах с едно маркуче в управляващото тяло да дърпам с уста. Движи се системата, но доста дърпане трябва за да стигне до края, а и не знам дали е края...
А къде е тази дроселова клапа и сензор да ги проверя и тях (на твоя двг, на моя трябва да е подобно, макар и различен)?
Re: Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2004 г
Публикувано на: 23 Май 2013 09:57
от biro
JapCar не е нормално да не чуваш турбината, или просто не знаеш какво трябва да чуваш.
Re: Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2004 г
Публикувано на: 23 Май 2013 12:47
от JapCar
biro написа:JapCar не е нормално да не чуваш турбината, или просто не знаеш какво трябва да чуваш.
Е, не знам каква е истината, както съм казвал, първият дизел ми е. Чувал съм и мнение, че като почне да се чува осезателно, нещата отиват на зле. Други казват, че може да се чува или не, в зависимост от вида на турбото, форма на лопатките, каналите...
Хайде някой да обясни как да тествам та да чуя...или да търся клип в тубата, където е заснето.Не, че ми е важно де.
Re: Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2004 г
Публикувано на: 23 Май 2013 12:55
от petroff_69
Ураааааа! Май се справих (за сега). Вчера съм забравил да закача датчика който командва горивото и затова колата е влязла в авариен режим

. Малко се изложихме

. Сега ще търся ЕГР клапан. За сега намерих само оригинален на DENZO, но ми искат 830лв и цената ми идва висока
Re: Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2004 г
Публикувано на: 23 Май 2013 13:17
от JapCar
petroff_69 написа:Ураааааа! Май се справих (за сега).
Поздравления, че си се справил. Виждам, че си доста в час поне с местоположението на частите по двг, жалко, че твоя не е същия, да те ползвам за консултант.
Все пак да повторя въпроса от по-нагоре:А къде е тази дроселова клапа и сензор да ги проверя и тях (на твоя двг, на моя трябва да е подобно, макар и различен)?
Аз съм доста любознателен за възлите по двг и искам да ги проверя , защото имам малък кусур, за който споменавам по форумите, но адекватни отговори няма, вероятно защото е уникален проблем, не често срещан, а и не е постоянен, че да пречи...
Re: Тойота Корола Версо 2.0 D4D, 2004 г
Публикувано на: 23 Май 2013 13:21
от miso25
JapCar написа:biro написа:JapCar не е нормално да не чуваш турбината, или просто не знаеш какво трябва да чуваш.
Е, не знам каква е истината, както съм казвал, първият дизел ми е. Чувал съм и мнение, че като почне да се чува осезателно, нещата отиват на зле. Други казват, че може да се чува или не, в зависимост от вида на турбото, форма на лопатките, каналите...
Хайде някой да обясни как да тествам та да чуя...или да търся клип в тубата, където е заснето.Не, че ми е важно де.
Турбината се чува като леко свистене, започнеш ли да я чуваш как СВИРИ тогава положението е лошо.