Страница 1 от 1

Корола 1.4 d4d optimum drive 6 скорости

Публикувано на: 12 Май 2013 15:12
от jsp
Здравейте,
Наблюдавам проблем с завишен разход на масло на цитираният по-горе автомобил.
До момента са сменени вакум помпа и турбо. В момента положението е следното:
- за 6000 км дошиване на 1.8 литра масло
- следващите 2000 км - на щеката е в средата макс/мин
- нови 2000 км - в момента е малко над минимума

Дайте съвет какво е разумно да се предприеме?

Re: Корола 1.4 d4d optimum drive 6 скорости

Публикувано на: 12 Май 2013 17:24
от scorpion
Лошо. Това висок разход... ако всичко ок с компресия, няма течове...вероятно маслени сегменти. Закарайте в сереиз на Тойота..успех!

Re: Корола 1.4 d4d optimum drive 6 скорости

Публикувано на: 12 Май 2013 17:55
от TATI
Ремонт на двигателя е съвета. Другия вариант е на Горубляне, малко карана от баба, в събота до магазина.

Re: Корола 1.4 d4d optimum drive 6 скорости

Публикувано на: 12 Май 2013 18:33
от zi_zi_top
TATI написа:Ремонт на двигателя е съвета. Другия вариант е на Горубляне, малко карана от баба, в събота до магазина.
+1

Re: Корола 1.4 d4d optimum drive 6 скорости

Публикувано на: 13 Май 2013 02:43
от JapCar
jsp написа:Здравейте,
До момента са сменени вакум помпа и турбо.
Малко offtopic:
Като прочетох и се сетих, че не съм виждал къде е вакуум помпата на моя D-4D Avensis и от какво се задвижва. Нали при дизелите тя е за създаване на вакуум за усилвателя на спирачките.

Re: Корола 1.4 d4d optimum drive 6 скорости

Публикувано на: 13 Май 2013 09:44
от Yuli
jsp написа:Здравейте,
Наблюдавам проблем с завишен разход на масло на цитираният по-горе автомобил.
До момента са сменени вакум помпа и турбо. В момента положението е следното:
- за 6000 км дошиване на 1.8 литра масло
- следващите 2000 км - на щеката е в средата макс/мин
- нови 2000 км - в момента е малко над минимума

Дайте съвет какво е разумно да се предприеме?
Отивай в сервиза и изисквай решаването на проблема. Не вярвам да не искат да ти помогнат, защото на тях им се плаща за всяка манипулация по колатат ти.
Имай в предвид, че сериозната гаранция е до 3-та година, а останалите 2 са с много условия и неизвестни. Събери си протоколи за проблема и влизанията в сервиза и доливанията които са направили. Консултирай се с адвокат. Toйота Балканс ЕООД са тези които трябва да натиснеш.
Преди години работех в сферата на сервизите на друг тип техника и ми правеше впечатление, че винаги проблемите на клиентите които влизаха с "рогата" се решаваха по експедитивно и генерално от тези на номално търсещите си правата по гаранция. :thumbsup:

Re: Корола 1.4 d4d optimum drive 6 скорости

Публикувано на: 13 Май 2013 12:49
от jsp
Yuli написа:
jsp написа:Здравейте,
Наблюдавам проблем с завишен разход на масло на цитираният по-горе автомобил.
До момента са сменени вакум помпа и турбо. В момента положението е следното:
- за 6000 км дошиване на 1.8 литра масло
- следващите 2000 км - на щеката е в средата макс/мин
- нови 2000 км - в момента е малко над минимума

Дайте съвет какво е разумно да се предприеме?
Отивай в сервиза и изисквай решаването на проблема. Не вярвам да не искат да ти помогнат, защото на тях им се плаща за всяка манипулация по колатат ти.
Имай в предвид, че сериозната гаранция е до 3-та година, а останалите 2 са с много условия и неизвестни. Събери си протоколи за проблема и влизанията в сервиза и доливанията които са направили. Консултирай се с адвокат. Toйота Балканс ЕООД са тези които трябва да натиснеш.
Преди години работех в сферата на сервизите на друг тип техника и ми правеше впечатление, че винаги проблемите на клиентите които влизаха с "рогата" се решаваха по експедитивно и генерално от тези на номално търсещите си правата по гаранция. :thumbsup:
Документите са събрани. Ще видя какво ще ме посъветва адвокат за всеки случай.

Re: Корола 1.4 d4d optimum drive 6 скорости

Публикувано на: 14 Май 2013 13:32
от jsp
JapCar написа:
jsp написа:Здравейте,
До момента са сменени вакум помпа и турбо.
Малко offtopic:
Като прочетох и се сетих, че не съм виждал къде е вакуум помпата на моя D-4D Avensis и от какво се задвижва. Нали при дизелите тя е за създаване на вакуум за усилвателя на спирачките.
И според мен въпросната вакум помпа служи за това. Никога не съм усещал проблем в спирането на този автомобил.

Re: Корола 1.4 d4d optimum drive 6 скорости

Публикувано на: 14 Май 2013 13:43
от JapCar
jsp написа:
JapCar написа: Малко offtopic:
Като прочетох и се сетих, че не съм виждал къде е вакуум помпата на моя D-4D Avensis и от какво се задвижва. Нали при дизелите тя е за създаване на вакуум за усилвателя на спирачките.
И според мен въпросната вакум помпа служи за това. Никога не съм усещал проблем в спирането на този автомобил.
Аз имам чувството, че при мен не спира много добре, въпреки, че минава сериозен тест на год. техн. преглед и е ОК. Може би нямам верен критерии, защото преди карах друга кола, но и в БГ авенсиса (предния модел) май спира по-добре...
Затова питам къде се намира (1AD-FTV), да я погледна поне...

Re: Корола 1.4 d4d optimum drive 6 скорости

Публикувано на: 14 Май 2013 15:18
от Yuli
Вакуум помпата служи и за задвижване на геометрията на турнината. Евентуален проблем с турбината води и към въпросната помпа. За едно омасляване на тръбичка при мен я сваляха за да я оглеждат. Бях ги питал при ТО защо изглежда мокра в единия край.
При мене разхода на масло беше около 1,2л на 15000 километра (2/3 между отметките на пръчката за масло), като сега дори е и по-малко... може и кракът ми да е олекнал, че горивото поскъпна biggrin.gif

Re: Корола 1.4 d4d optimum drive 6 скорости

Публикувано на: 14 Май 2013 15:36
от JapCar
Yuli написа:Вакуум помпата служи и за задвижване на геометрията на турнината. Евентуален проблем с турбината води и към въпросната помпа. За едно омасляване на тръбичка при мен я сваляха за да я оглеждат. Бях ги питал при ТО защо изглежда мокра в единия край.
Това сега научавам, че движи и геометрията...За коя тръбичка говориш? Няколко пъти питам къде е тази помпа, всички говорят за нея, никой не казва къде е...? За това и писах какъв ми е двг., защото на другите може да е на различно място.

Re: Корола 1.4 d4d optimum drive 6 скорости

Публикувано на: 15 Май 2013 14:58
от Yuli
JapCar написа:
Yuli написа:Вакуум помпата служи и за задвижване на геометрията на турнината. Евентуален проблем с турбината води и към въпросната помпа. За едно омасляване на тръбичка при мен я сваляха за да я оглеждат. Бях ги питал при ТО защо изглежда мокра в единия край.
Това сега научавам, че движи и геометрията...За коя тръбичка говориш? Няколко пъти питам къде е тази помпа, всички говорят за нея, никой не казва къде е...? За това и писах какъв ми е двг., защото на другите може да е на различно място.
Това е твоята:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2008_T ... _1905.html
Намира се отляво горе, като си застанал пред отворния капак. Движи се от разпределителния вал, респективно е на продължението на неговата ос.

Re: Корола 1.4 d4d optimum drive 6 скорости

Публикувано на: 15 Май 2013 17:30
от JapCar
Yuli написа: Намира се отляво горе, като си застанал пред отворния капак. Движи се от разпределителния вал, респективно е на продължението на неговата ос.
Видях я, плоска, алуминиева, около 3см дебела. С тънка тръбичка и маркучета е свързана с електрически управляем клапан (черен, пластмасов корпус). а от него излиза маркуче за актуатора за задвижване на лопатките.Забравих да видя и маркуча за вакуумния усилвател, но следващия път...

Re: Корола 1.4 d4d optimum drive 6 скорости

Публикувано на: 14 Юни 2013 09:31
от jsp
Здравейте,
Последно все пак изпълних препоръката от Тойота, и колата е с нов shortblock. Преживя и пререгистрацията геройски. За момента върви много добре!
jsp написа:Здравейте,
Наблюдавам проблем с завишен разход на масло на цитираният по-горе автомобил.
До момента са сменени вакум помпа и турбо. В момента положението е следното:
- за 6000 км дошиване на 1.8 литра масло
- следващите 2000 км - на щеката е в средата макс/мин
- нови 2000 км - в момента е малко над минимума

Дайте съвет какво е разумно да се предприеме?