Страница 1 от 2
Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Публикувано на: 11 Май 2013 23:07
от VGD
Здравейте всички,
Нов съм във форума и по принцип не съм от писателите но мисля, че е добре да поискам съвет (предупреждавам - не съм техничар, разбирач или особенно сръчен).
Преди месец и аз се присъединих към притежателите на Тойота.
Колата е нов внос от Италия, Корола, 1.4 бензин, производство 2003 г. - Англия.
От документите които дойдоха с колата смея да вярвам, че колата е ползвана от един собственик, поддържана само в сервиз на Тойота и е на 100к километра.
Както казах не съм разбирач, затова, преди покупката колата мина през оторизиран сервиз. Заключението беше че колата е добра. Най-сериозната забележка - твърд педал на съединителя, което било признак за износване. Друго - напукани външен пистов ремък и маншони на биалетките (каквото и да означава) и без грешки в компютъра.
Тъй-като с придобиването и регистрацията нулирах всичките си сметки, все още не съм правил никакво обслужване, изминал съм около 1000 км.
Според документите които имам:
-акумулатора е нов;
-маслото е сменено преди 8 000 км, (една година), сменен поленен филтър;
-преди 20 000 км, (две години) допълнително сменени предни дискове и накладки, задни накладки, спирачна течност, свещи, въздушен филтър, външня ремък. Има и нещо което май е някаква добавка за запалването (ADDITTIVO PER IMPIANTO ALIMENTAZIONE).
За изминатия месец и километри имам следните притеснения и въпроси:
Първо - при студен двигател паленето е трудно. Много рядко от първо завъртане. Ако се случи е с доста разтрисане и неравномерни обороти първите 3-4 секунди. Вече от второто завъртане пали, но отново са нужни 2-3 секунди за да стабилизират оборотите. (тук искам да си изясня нещо понеже не знам кое е нормалното: при подаване на контакт индикаторите за ABS и въздушните възглавници изгасват след 2-3 секунди, а индикатора за неиправност на двигателя остава включен и изгасва чак 2-3 секунди след запалване. Това ли е нормалното или е индикация за проблем ?).
Второ - все още не мога да и свикна на превключването на скоростите - тласъци при почти всяко превключване, като пълен новобранец, особенно при преминаване към по-ниска. Когато трябва да потегля с повече газ и полусъединител се получава разтрисане. При смяна на предавката, при натискане на съединителя, оборотите за кратко се повишават и пак тласъци.
Не знам дали да се опитвам още да свиквам или съединителя е наистина за смяна?
Трето - да сменям ли отново свещи, масло на скоростна кутия? Какво двигателно масло да сложа и каква марка ? (италианеца е слагал 10W-40 SYNTH O-VIS)
Колкото до усещането от шофирането - при равномерна скорост е ОК, но набирането е доста по-мудно отколкото ми се иска. Особенно съм разочарован от четвърта скорост.
Иначе смятам, че разхода е в норма (по компютър, не съм правил ръчни засечки с пълен резервоар и доливане).
Извинявам се, получи се доста дълъг пост (като за не писател), и предварително благодаря на всички които ще се отзоват със съвети.
Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Публикувано на: 12 Май 2013 08:07
от Kiki
Клега, не очаквай чудеса от храброст при набиране от този малък двигател.
Ако искаше по-добър демараж, трябваше да си вземеш кола с по-голям двигател.
Според мен трябва да направиш една диагностика и след това да се коментира поведението на двигателя.
Ако ти излезе някаква грешка, коментариите ще са излишни.

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Публикувано на: 12 Май 2013 10:16
от ss_mitko
Колега, според мен още не си свикнал с колата а и много се вглеждаш biggrin.gif . Вдигането на оборотите при смяна на скоростите е нормално, както и гасненето на индикаторите на таблото при палене. Понякога и при мен не пали от първо завъртане ама така си е от нова. Сменяй консумативите по книжка и си карай колата.
Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Публикувано на: 12 Май 2013 11:47
от Blue Power
Привет,
1.4VVTI съединителя не е ли хидравличен? Ако е такъв/а аз мисля, че е

/ няма как педала да се натиска трудно, освен, ако някоя от помпите не дава проблем. При хидравличните съединители натискането на педала от нов съединител до износен би трябвало да бъде еднакво! Трудно ли се включват предавките? Това форсиране при превключване често се получава, когато натиснеш педала на съединителя/а той отделя по-високо/, а в същото време още не си махнал крака от педала на газта/дано ме разбра/.
Трудното палене може да се дължи на много неща, провери температурния датчик и наистина е най-добре на диагностика да се качи, за да се види какви грешки е записала/ако има/.
Успех
Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Публикувано на: 12 Май 2013 15:44
от saho
Няма да излезе грешка, защото нямаш! Чекинга гасне след 2-3 сек. Моята я карам вече трета година и не се е слечвало да не запали от раз, пу-пу ХХХ.
Насоките са както писа колегата горе темп. датчик, дросел за чистене, свещи само препоръчаните за мотора-денсо някакви бяха, че ме съмнява въобще да са сменяни. Може и масло да пипа и да ги е зацапала... Най-добре сервиз. Друго, а пускай педала на газта една идея по-рано и тласъците ще изчезнат, това ме дразнеше и на мен, но вече не. Ако искаш да върви я вкарай в 4-6000оборота, тогава е звяр повярвай ми.
Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Публикувано на: 12 Май 2013 18:21
от VGD
Благодаря на всички за отговорите.
Колата мина през диагностика в оторизиран сервиз още преди да я купя. Казаха ми, че няма записани грешки и двигателя е ОК.
Просто исках да уточня този индикатор за чек на двигателя кога гасне - след контакт, като датчика за АБС или след запалване, като датчика за масло. Щом трябва да гасне след запалване значи всичко е наред.
За съединителя, че е твърд ми казаха пак в оторизирания сервиз. Аз не съм карал друга Тойота и не знам как трябва да е. Това не ми пречи. Скоростите влизат нормално, според мен. Въпроса е дали това разтрисане което се получава когато, например трябва да тръгна по нагорнище от полусъединител с повече газ, дали е от износване, приплъзване? Може наистина още да не съм и свикнал.
Лекото форсиране при натискане на съединителя се получава без да задържам газта. Не е в това причината. Просто инжекциона или каквото там управлява кориво
подаването е леко мудно и се получава леко вдигане на оборотите преди да се усети че не му е нужна толкова газ. Явно ще е така, няма да му забелязвам.
Да, и явно ще трябва да я карам малко по-оборотно но не знам как ще се отрази на разхода. Все още я жаля и гледам да не качвам над 3000.
Засега смятам да смена всички филтри и маслото на двигателя. За маслото на скоростната кутия не знам. Вероятно ще сменя и него.
Свещите трябва да са на 20хил. но ще ги сменя. Тези препоръчаните на колко се сменят по книга?
За ремъка се чудя. И той е на 20хил. но е на 2 години и е напукан.
Сега ми кажете този температурен датчик и почистване на дросел, само в сервиз на Тойота ли могат да го направят (най-близкия ми е на 100 км.) или във всеки сервиз?
Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Публикувано на: 12 Май 2013 18:30
от zi_zi_top
Педалът на съединителя започва да става по-твърд като се е износил значително феродовия диск, това може да е причината и за претрисането при потегляне.
Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Публикувано на: 12 Май 2013 21:39
от alalexll
VGD написа:Здравейте всички,
Нов съм във форума и по принцип не съм от писателите но мисля, че е добре да поискам съвет (предупреждавам - не съм техничар, разбирач или особенно сръчен).
Преди месец и аз се присъединих към притежателите на Тойота.
Колата е нов внос от Италия, Корола, 1.4 бензин, производство 2003 г. - Англия.
От документите които дойдоха с колата смея да вярвам, че колата е ползвана от един собственик, поддържана само в сервиз на Тойота и е на 100к километра.
Както казах не съм разбирач, затова, преди покупката колата мина през оторизиран сервиз. Заключението беше че колата е добра. Най-сериозната забележка - твърд педал на съединителя, което било признак за износване. Друго - напукани външен пистов ремък и маншони на биалетките (каквото и да означава) и без грешки в компютъра.
Тъй-като с придобиването и регистрацията нулирах всичките си сметки, все още не съм правил никакво обслужване, изминал съм около 1000 км.
Според документите които имам:
-акумулатора е нов;
-маслото е сменено преди 8 000 км, (една година), сменен поленен филтър;
-преди 20 000 км, (две години) допълнително сменени предни дискове и накладки, задни накладки, спирачна течност, свещи, въздушен филтър, външня ремък. Има и нещо което май е някаква добавка за запалването (ADDITTIVO PER IMPIANTO ALIMENTAZIONE).
За изминатия месец и километри имам следните притеснения и въпроси:
Първо - при студен двигател паленето е трудно. Много рядко от първо завъртане. Ако се случи е с доста разтрисане и неравномерни обороти първите 3-4 секунди. Вече от второто завъртане пали, но отново са нужни 2-3 секунди за да стабилизират оборотите. (тук искам да си изясня нещо понеже не знам кое е нормалното: при подаване на контакт индикаторите за ABS и въздушните възглавници изгасват след 2-3 секунди, а индикатора за неиправност на двигателя остава включен и изгасва чак 2-3 секунди след запалване. Това ли е нормалното или е индикация за проблем ?).
Второ - все още не мога да и свикна на превключването на скоростите - тласъци при почти всяко превключване, като пълен новобранец, особенно при преминаване към по-ниска. Когато трябва да потегля с повече газ и полусъединител се получава разтрисане. При смяна на предавката, при натискане на съединителя, оборотите за кратко се повишават и пак тласъци.
Не знам дали да се опитвам още да свиквам или съединителя е наистина за смяна?
Трето - да сменям ли отново свещи, масло на скоростна кутия? Какво двигателно масло да сложа и каква марка ? (италианеца е слагал 10W-40 SYNTH O-VIS)
Колкото до усещането от шофирането - при равномерна скорост е ОК, но набирането е доста по-мудно отколкото ми се иска. Особенно съм разочарован от четвърта скорост.
Иначе смятам, че разхода е в норма (по компютър, не съм правил ръчни засечки с пълен резервоар и доливане).
Извинявам се, получи се доста дълъг пост (като за не писател), и предварително благодаря на всички които ще се отзоват със съвети.
Съединитела почва да притриса при потегляне когато демферните пружини на феродовия диск са омекнали или омекват когато си карал колата в задръстване, лятото най често се усеща този проблем.Не винаги феродото е износено когато се появи притрисането ,но сие предпоставка за смяната му.Склонен съм да мисля че това не тие първия съединител на колата, и то сменен с нещо алтернативно.
Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Публикувано на: 13 Май 2013 09:37
от deqn86
И моя съдединител беше (много) твърд като си взех колата. След смяната се оказа че ф. диск има още живот в него но притискателя е заминал (каквото и да означава това). Както споменахте - получавало се от стила на каране '90 секунди светофар? Защо да изключвам от скорост като имам съединител'

Но при мен не е имало този проблем с форсирането между предавките. Успех с ремонта

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Публикувано на: 13 Май 2013 11:10
от nikdel
Не я жали.Колата е с мазохистична натура-колкото повече я натискаш,по-хубаво и става. laugh.gif
Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Публикувано на: 21 Май 2013 10:48
от mirott
zi_zi_top написа:Педалът на съединителя започва да става по-твърд като се е износил значително феродовия диск, това може да е причината и за претрисането при потегляне.
Докторче, от износването на феродовия диск педала нама как да стане по-твърд! От притискателния може. Да не ги бъркаш?!
Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Публикувано на: 21 Май 2013 13:11
от max-2
Става доста по-твърд даже от феродовия прах, полепнал между аксиалния лагер и водача (тръбата) по която се плъзга този лагер. Става нещо както дъвка и колкото по-сухо става, толкова по-тежък става педала.
Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Публикувано на: 21 Май 2013 13:19
от mirott
biggrin.gif
Не ми се спори.
Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Публикувано на: 21 Май 2013 23:24
от max-2
Недей

Re: Corolla 1.4 бензин - трудно палене
Публикувано на: 22 Май 2013 06:22
от mirott
Няма...се ми е тая кой в какво вярва...
