Страница 1 от 1

странно прекъсване

Публикувано на: 28 Яну 2007 18:34
от kristian
Имам малък проблем с моят ПИКНИК.Когато потеглям или сменям предавките за секунда прекъсва много неприятно все едно теглиш някого и изведнъж се е опънало въжето.Също така при движение на ниски обороти около 100-1200 започна често да изпада в някакво състояние дето сякаш се чуди да върви ли или да спира-лашка се като луда.
Двигателя е 3S-FE 2.0i 16V 94kW.
Ако някой има идея от какво може да е моля да пише.
Утре ще пробвам да сменя TPS-а да видим какво ще стане ,въпреки че и резервния дето го имам не е първа младост

Публикувано на: 28 Яну 2007 20:12
от ugabuga
proveri sveshtite sushto i dist kapachka (ako ima takava)

sushto ako mojesh da proverish kak e naliaganeto na benzina moje da ne e losho. Ako e na dosta mili moje da ne e zle da se smeni benzinovia filtar.

Публикувано на: 05 Фев 2007 19:58
от kristian
нее TPS-а.смених го и пак същото.А на газ е направо кошмар.МАР-а бачка,TPS-а бачка ,ток да те убие, бензин да те удави пък не върви.
Тая кола окакто съм я взел все нещо не и е наред.Нещо е правено по нея в италия ама незнам кво и много се чудя дали компа и не се ебава,ама къде да търся друг за проба-ако някой знае да каже.Тук във Варна неможах да намеря нито една тойота по моргите да и събера всичката електроника и да сменям едно по едно.Скоро познат ми каза че можело да е прогорен изпускателен клапан(вакума и е ОК) и от това да било.

Публикувано на: 05 Фев 2007 20:28
от b_d
Покарай малко със загряла кола - после огледай някоя свещ и я опиши.

Публикувано на: 10 Фев 2007 19:52
от kristian
bad_dog ,
изкарах и четирите свещи-изглеждат почти еднакво,а именно:
периферията-черна
изолатора нормален сиво -бежов цвят
централния и страничния електрод са си нормални без нагар или някакви отлагания.нищо по-конкретно немога да кажа.Трети цилиндър свеща беше малко опушен изолатора на централния електрод.
Най странното обаче беше че на 2 и 3 цилиндър отвън свещите бяха изцапани с масло-съвсем чисто- и по външната им изолация в основата на 2-3мм от гайката имаше пръстеновиден нагар все едно там е щракала искрата.Вътре нямаше нито една мокра или мазна свещ.
Старите свещи бяха двуелектродни(два странични).дадох колата да ги сменят и сега като вадя тези се оказа че са с един страничен електрод.
тия в сервиза са сложили кво им падне.Сега са на 10 000км .Незнам какво значение има това.Буквите на означението им съвпадат донякъде
NGK BK R6E-11 -такива са тези дето ги извадих сега
NGK BK R6EKC-ТАКИВА СА ТРИ ОТ СТАРИТЕ И ЕДНА DENSO К20ТNR-S
а на тозиадрес дават хептен други:http://japancar.pp.ru/info/044.shtml

А иначе им а дадена и диагностика по свещите:japancar.pp.ru/info/main03.shtml
Ай,че цял роман изписах

Публикувано на: 11 Фев 2007 10:26
от b_d
Това, че има масло от външната страна на свещите говори, че вероятно ти тече гарнитурата на капака на главата - не е болка за умиране. Ако обаче искрата е минавала там по-скоро бих предположил калпави кабели.
Празния ход със механична клапа ли е или се управлява от ECUто? 3SFE по спомен беше механична, но може и да греша.

Публикувано на: 11 Фев 2007 10:36
от b_d
Ето каква ми е идеята:
1. Искра => свещите ще са зле
2. Бедно => колата ще се спъва и при рязко подаване на газ и оборотите ще са нестабилни
3. Богато => ще пуши черно
4. Няма достатъчно въздух като затвориш дросела => ако е клапа/моторче, което се управлява от електрониката - да се почисти и провери.
5. Ако е механично моторчето - да се провери датчика на дросела дали дава верни показания

Това като начало.

Публикувано на: 11 Фев 2007 18:00
от kristian
Двигателя е 16v и свещите са в едни тръби на майната си навътре между двате вала няма никаква връзка с гарнитурата на капака тъй като тези тръби излизат 7-8 мм над капака и лулите на свещите са с големи гумени капаци (самите лули са дълги около 15см)
запалването -DIS ,без делко
не смея да вадя кабелите при работещ двигател-доколкото знам е опасно за бобините.
idle-с една джаджа дето не е точно мотор а се мести наляво и надясно и притваря един канал дето е паралелно на дроселовата клапа.Когато мвзех колата някой го беше бутал и беше изместен в едната страна-сега е ОК.Празните обороти са стабилни-750-800(само сутрин работи на 1600-1800 и полека лека падат но като загрее)
TPS- ОК Вчера мерих напрежението направо на извода на компа-ОК
поне според нормите в книгата(поръчах си я от Русия-много гот е 450стр само за тази кола чарк по чарк)
Ауспуха е черен и гори 15-18 газ и12-14 бензин така че немисля да е много бедна сместа.На СО ми казаха че е в нормите СО-0.3 на празе ход
СН-78-90 при изтърбушен катализатор
Мерих ландата- 12 пика за 10сек. пак в нормите.
Откакто съм я купил ми дава все една и съща грешка и докато загрее като започне от около 40С до 80С отврат-грешка 52-knock sensor и светва chek engine като загрее гася-паля и всичко е ок
БЛАГОДАРЕН СЪМ ТИ ЗА ОТЗИВИТЕ BAD_DOG

Re: странно прекъсване

Публикувано на: 11 Фев 2007 21:10
от max-2
kristian написа:Имам малък проблем с моят ПИКНИК.Когато потеглям или сменям предавките за секунда прекъсва много неприятно все едно теглиш някого и изведнъж се е опънало въжето.Също така при движение на ниски обороти около 100-1200 започна често да изпада в някакво състояние дето сякаш се чуди да върви ли или да спира-лашка се като луда.
Двигателя е 3S-FE 2.0i 16V 94kW.
Ако някой има идея от какво може да е моля да пише.
Утре ще пробвам да сменя TPS-а да видим какво ще стане ,въпреки че и резервния дето го имам не е първа младост
Vijte kabelite na sveshtite ako swetqt na tymno dori i mnogo malko ima golqma veroqtnost tam da e problema

Публикувано на: 12 Фев 2007 21:54
от kristian
върнах старите свещи и всичко засега е ОК.или поне върви без да се запъва(пък да видим колко ще гори).
10 години карах само дизели,бях казал че бензинова каруца няма да си купя,и тая сега съвсем ми затвърди мнението -т''ва бензиновия двигател е хамава работа-вечно трябва да му слугуваш
Бройте темата засега за свалена от форума и благодаря за отзивите
Ама ако някой знае да се продава kNOCK SENSOR да каже!
И карайте само JAPAN - ки.Има достатъчно луди да карат форд,опел и тем подобни боклуци

Публикувано на: 13 Фев 2007 18:53
от ilia
аз да ти реда,опитаи да изчистиш с един спреи за пояистване ,дроселовата клапа и около нея,ще пада много чернилка,чистиш докато блесне и вадиш всичко с четка за зъби.сигурно там не е чистено откак е кола.

Публикувано на: 13 Фев 2007 19:07
от kristian
ЦЯлата дроселова клапа и всички чаркова около няа (TPS,IACV .тръбички ,рамена) е почистено основно още като я взех.А след това периодично бъркам при отворена клапа с памучен парцал напоен със почистващия спрей и бърша.Остана само да бръкна с накоя шлайф паста та да ги полирам всмукателите

Публикувано на: 09 Авг 2007 20:01
от kristian
kristian написа:...........върнах старите свещи и всичко засега е ОК.или поне върви без да се запъва(пък да видим колко ще гори)..............
Айда малко пак на тази тема.Пак започна да се клати при едва натиснат педал на газта.Пак мерих TPS- е точно колкото трябва е.М/у другото моят е с 3 извода и няама този ключ който подава инфо че дросела е затворен и няма никакъв шанс за центровка-просто е фиксиран.Акоопитам да бутам оборотите от стопорния болт на рамото на дросела изведнъж качва празните на1300-1500.и неще да си ги свали сама чрез IACV-то.Нови кабели,нови свещи(платинени) ,сменени TPS i MAP,изчистен дросел.Друго не ми идва на акъла кво да пипам.Предния път Bad_Dog писа за бедна смес и запъване на ниски обороти-Така и се държи.Обаче сместа не е бедна.Преди седмица бях на преглед,освен това като вкарам газовото в програмен режим ми показва постоянно как се мени сместа-богата-бедна.
Ако някой има идея къде да бърникам да казва mad.gif sad.gif sad.gif