Страница 1 от 2

Почистване на maf

Публикувано на: 11 Май 2013 12:48
от iovkito
Колеги , има ли смисъл от профилактичното почистване на Maf сензора? Вчера ходих в auto plus и видях случайно , че са заредили такъв спрей , струва около 10 лв. Колата е почти на 200 000 км и се чудих дали да не го почистя , последния път като си сменях въздушния филтър забелязах , че въпросната жичка , която трябва да се почисти , при мене е напълно черна , но идея нямам по принцип каква трябва да бъде. Ако някой е правил тази процедура , нека сподели дали има ефект от нея.

Re: Почистване на maf

Публикувано на: 11 Май 2013 15:02
от alligator
Аз го чистя веднъж на 3-4 месеца защото се покрива с лек слой прах и според мен дава грешни данни. Спрей си купих от същия магазин. Почистването отнема около 1-2 мин. на Авенсис 2. Видим ефект няма след почистването. wink.gif

Re: Почистване на maf

Публикувано на: 11 Май 2013 15:31
от zi_zi_top
Ако нямаш проблеми, не го пипай! :thumbsup:
(Да не би да имаш много свобоно време?!?)

Re: Почистване на maf

Публикувано на: 11 Май 2013 17:18
от slowtraveler
zi_zi_top написа:Ако нямаш проблеми, не го пипай! :thumbsup:
(Да не би да имаш много свобоно време?!?)
Съгласен съм със zizi...
Да, лошо няма да се почисти (с посочените спрейове, но в никакъв случай да не се докосва жичката с каквото и да е било) ако имаш проблем...
Но ако в момента работи добре и нямаш проблеми с двигателя (неустойчиви обороти и т.н.), то не бих пипал там.
В момента съм около 95х.км и не съм го пипал (почти 5г) - двигателя работи прекрасно...

Re: Почистване на maf

Публикувано на: 11 Май 2013 17:27
от TATI
Колегите по-горе са ти казали. Ако нямаш проблем, не пипай. Аз си чистих моя веднъж, ама ефекта е точно 0. Така че, карай си смело и си сменяй консумативите редовно и няма да имаш притеснения. Със същия успех си почистих и ЕГР и пак ефект 0, като изключим един изтърван болт някъде из кожуха на скоростната кутия, та сега колата ми е побългарена с болт от 0,07 лв и с рамер за ключ 13.

Re: Почистване на maf

Публикувано на: 11 Май 2013 21:53
от iovkito
Ще ви послушам и няма да го пипам. Относно чистенето на ЕГР клапана , там ефект би трябвало да има. Когато го чистих за първи път си имаше доста наслагвания по стените му и вече го чистя на всеки 30 000 км . При 2.0 d4d 116hp , ЕГР-а на различно място ли е ? Може би се намира някъде по-отстрани и затова е паднал този болт в кожуха на скоростната кутия.

Re: Почистване на maf

Публикувано на: 23 Авг 2013 16:30
от krass1
За МАФ-а е добре да се почисти , но не толкова често. Аз Първо почистих ЕГР който беше много затлачен и след това МАФ-а.... за МАФ-а първо със контактен спрей и след това със обезмаслител. МАФ-а беше видимо много замръсен от страната от която минава въздуха. Предполагам ,че някакъв резултат бихме могли да видим зимата когато ще ни е необходим чист ЕГР както и МАФ-а да отчита максимално тошно температурата на входящия въздух.
за мен е добре на около 50к км да се почистват профилактично със качествени препарати и много внимателно .... аз със контактен спрей на филипс и някакъв обезмаслител ( от комшията :) ) по сервизите ползват ВД40 + обезмаслител но на мен неми харесва да пръскам със ВЕ40 понеже е по агресивен. този контактен спрей на филипс е точно за такива части ( комшията е ел.техник ). До колкото знам МАФ-а е 2 кондензатора като единия се нагрява и според това колко енергия е необходимо за да се поддържа определената температура компа пресмята каква е температурата на въздуха който го обдухва както и дебита. Нека по-запознатите да дадат повече подробности.

Re: Почистване на maf

Публикувано на: 30 Авг 2013 23:42
от JapCar
krass1 написа:. До колкото знам МАФ-а е 2 кондензатора като единия се нагрява и според това колко енергия е необходимо за да се поддържа определената температура компа пресмята каква е температурата на въздуха който го обдухва както и дебита. Нека по-запознатите да дадат повече подробности.
Мафа мери количеството постъпил въздух в двг в даден момент.Не знам покрай тази функция дали не мери и температурата на вх. въздух или има отделен датчик...

Re: Почистване на maf

Публикувано на: 31 Авг 2013 08:42
от steich
Мери и температурата на входящия въздух. Представлява MAF+IAT в едно.

Re: Почистване на maf

Публикувано на: 31 Авг 2013 13:34
от dany.killmister
:thumbsup:
zi_zi_top написа:Ако нямаш проблеми, не го пипай! :thumbsup:
(Да не би да имаш много свобоно време?!?)

Re: Почистване на maf

Публикувано на: 31 Авг 2013 19:40
от JapCar
zi_zi_top написа: (Да не би да имаш много свобоно време?!?)
Почистването със сваляне/поставяне (със спрей) трае 5 мин... biggrin.gif

Re: Почистване на maf

Публикувано на: 01 Сеп 2013 13:34
от lederman
MAF -Mass air flowmeter - масов разходомер за въздух.
Разходомера измерва МАСАТА въздух преминала през него. Начина е чрез термо-чувствителни електронни елементи (резистори, кондензатори, полупроводници ....). Прякото измерване е на скоростта на потока в сечението на датчика. Термо-чувствителният елемент се охлажда различно в зависимост от количеството обдухващ го въздух, което количество, известна площ на тръбата, е пропорционално на на скоростта на потока. Тоест основният датчик мери СКОРОСТ на потока.
Да ама газовете са свиваеми и за да получим масов разход (g/s) трябва да знаем и температурата на измерваният флуид и налягането при което извършваме измерването. Поради тази причина в същото устройство са интегрирани барометричен и температурен датчици, които правят постоянна корекция на тези 2 параметъра.
При ежедневната работа, върху датчика се отлага слой изключително фин прах (аерозоли), който със сигурност има различен коефициент на топлопроводимост от този на термо-чувствителният елемент(топло изолира го). Това със сигурност променя основното измерване - това на скоростта на потока.Резултата от измерването трябва да е много точен и прецизен, иначе горивната смес отива по дяволите, разхода скача, и нафтовите печки почват да бълват облаци от сажди :)
За почистването е много важно с какво се прави !!! трябва да е силен разтворител който не поврежда гума и пластмаса , но разтваря полепналите мръсотии. Трябва след изсъхване да не оставя никакви следи и да се изпарява напълно. не трябва да има никакво масло!!!!
Докато се пръска е много важно да се внимава струята да не повреди термо- елемента (жичка, мрежа....) !!!!!! Добре е да се омокри обилно, да се изчака малко ( да подейства разтворителя) и преди да е изсъхнал напълно да се напръска повторно (струята механично отнася размекнатите полепи).
Преди монтаж целият елемент трябва да е идеално сух за да не полепнат нови мръсотии.
На пазара има доста спрейове предвидени специално за целта.
Аз лично ползвах спрей за почистване на електроника (такова имах подръка) http://www.duecielectronic.it/index.php ... -+G-22&k=6 има го в Конрад и е приблизително 10 лв. ама не помня колко точно, един флакон ще стигне за доста почиствания. След почистването на MAF-a и EGR-a спря изпушването при по-голямо натоварване, и ми се струва че се подобри пъргавостта на колата.
Това е моят опит с почистването на MAF-a. Ако се хванете да чистите, НЕ забравяйте колко струва нов ако го повредите :)
Успех в начинанието.

Re: Почистване на maf

Публикувано на: 03 Сеп 2013 11:34
от stankros
А EGR-а с какво се чисти?

Re: Почистване на maf

Публикувано на: 03 Сеп 2013 11:49
от lederman
Аз използвах спрей за почистване на карбуратори. https://www.google.bg/search?q=carburet ... 80&bih=909
Тялото на клапана е от алуминий и няма гуми и пластмаси :).
При чистенето на клапана трябва да се почисти максимално добре там където лагерува оста на клапана и уплътняващите повърхности на клапана. След почистването клапана трябва да се движи леко и мазно. Смазването с грес обаче, ми се струва безсмислено понеже потока горещи газове ще издухат/изгорят смазката.
За повече информация по въпроса имаше конкретна тема (означена като важна).

Re: Почистване на maf

Публикувано на: 03 Сеп 2013 15:22
от stankros
Благодаря, четох темата. Имаше един момент, че когато го свалиш има нагар не само по клапана, а и там където се захваща за блока. Как го чистиш там, не пада ли вътре в колектора?