Покупка на МР2 AW11 - тапа! (дълго четиво)

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
El Camino

Покупка на МР2 AW11 - тапа! (дълго четиво)

Мнение от El Camino » 27 Яну 2007 17:46

Лиричен увод - първо (без)действие:

Днес сме събота, в четвъртък значи реших, че вместо да хвърлям ЕН пари в БГ да си оправям черупката - АЕ86 да я карам тук или пък да давам по 3000 - 4000 еуроси за подобна тук, ша зема да се обзаведа за летния сезон със същия двигател, обаче зад мен и тва цялото за по малко от половината пари.
А да - в Германия данъка на 124 коньовите е 500 евро, докато на скопените катализаторни е 250, което кат се вземе предвид тарга покрива на катализаторните модели... може би е разумен компромис. В Мюнхен забраняват до няколко месеца движението на коли без катализатори. Някак си трябва да е с катализатор...

Развръзка - действие 2.
От немския МР2 сайт се запознах мнооого в детайли със слабите места на колата - ДО ЕДНО и днес към 11 с парите в джеба бях на 250 км от тук да я "гледам/взимам".

Гледах я много, но в интерес на истината ръждата беше пренебрежимо малко. Т.е. можеше да се кара още поне 2г без ремонт.
ТЮФ (най - големия и дебел ...) - ИМАШЕ НОВ - 2 години спокойствие!
Тарга покрива не течеше - колата беше покрита със сняг, а нямаше капка вода.
Електронния пакет си бачкаше безотказно!
Двигателя просто запали от четвърт оборот.
В багажника, моторното все едно гледах прототип на БМВ - грам ръжда нямаше и всичко лъщеше със нов червен цвят!
Вътре - запазена - няма драснато, няма скъсано!
Ауспух - идеален!
Окачване - супер стегнато!
Спирачки - това е много интересно за АЕ86 феновете - УНИКАЛНИ спирачки по добри от тези на Карината ми и ... честно казано абсолютно удоволствие да се дозират в завоя!
Управление - еми те са си с половин оборот по рязки от нашите, ама управлението беше страхотно - никакво тропане, замисляне - просто е там дето си мислиш, че искаш да е.
Скоростна кутия - черешката на всичко това: скоростите се сменят с 2 пръста - прецизно и бързо. Формата на лоста хич не е за пренебрегване - просто удоволствие да си играеш.
Какво забравих - общото впечатление - супер уникално стегната кола. Нищо общо с никоя от АЕ86ците дето съм виждал, чувал... светлинни години разлика. Просто без база за сравнение...

Чичката ми беше казал, че съединителя е заминал. Ок де, кара се ама е гадно - превърта постоянно. 300 евро и сичко е наред, тва не е нокаут критерия.

Друго нямаше негативно.

---------------------------------------------------------------
Карам я. Въртя, въртя в квартала ... и пак въртя. Търся нещо, ма и аз не знам кво. Нещо липсва.
Слизам от нея след теста и ми е криво.
Не я ща. Не искам даже да седя в нея. Не искам и да съм до нея. Като тествах 318иската усещането беше подобно. Онова хич и немаше идея да се движи, тая пък само две места и няма място да хванеш волана...

Що стана така? Къде е усмивката от усукването на купето кат ритнеш (НЕ НАТИСНЕШ - РИТНЕШ) газта? И пак, и пак и пак?

Баси, дами и господа. Искам някой да ми каже, Тойота правила ли е друг смислен мотор някога освен 4АГЕ първо НЕЕКОЛОГИЧНО поколение?

Качих се на Карината и със много голям кев си тръгнах. Че тя тегли по добре, риспонза и в НИКАКЪВ случай не е по малък, че и място имам.

Иначе МР2ката е красива. Страшен спойлер има горе над стъклото "ТOYOTA".

П.П. Въпреки всичко си мечтая в нашата родина да могат да се купуват коли в такова състояние за тези пари!

П.П.С. Ето я:

http://www.mobile.de/SIDlrPtPjA3AE2Hxns ... 1233827718&

П.П.П.С. Не се събрах ама въпреки тва бях готов на компромис!
Прикачени файлове
b6cf_27.jpg
b6cf_27.jpg (49.07 KiB) Преглеждано 6983 пъти
b5fa_27.jpg
b5fa_27.jpg (39.26 KiB) Преглеждано 6983 пъти
e1f0_27.jpg
e1f0_27.jpg (46.83 KiB) Преглеждано 6982 пъти
b3e6_27.jpg
b3e6_27.jpg (45.58 KiB) Преглеждано 6984 пъти

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 27 Яну 2007 18:06

Изненадан съм от разказчето и най-вече от впечатленията ти. ohmy.gif МР2 първо поколение е една от любимите ми Тойоти, както заради 4AGE-то, така и заради интериора и екстериора. Не съм карал такава, но съм се возил и винаги съм смятал, че това е една пъргава и нервна количка, която и за секунда не те оставя да се отпуснеш докато я караш. Не знам какво си очаквал, подозирам, че подъзнателно си я сравнявал с АЕ86 и съм изненадан, че си толкова разочарован, явно има голяма разлика, но чак пък толкова непреодолима... Ще ми е интересно да разкажеш още малко за чувството при набиране, завиване, спиране...
Иначе за цената си прав - отлична е, дори и за БГ стандартите, пък си е запазена, червена тарга, леле какви мисли ми минават в момента wacko.gif

El Camino

Мнение от El Camino » 27 Яну 2007 18:17

Аааа опасявах се, че съм си размил идеята в сичките тия приказки biggrin.gif.

Начи - само и единствено в колата не ми хареса мотора! Като поведение ме грабна веднага, въпреки че в сравнение с АЕ86 според мен е мудна.

Мотора както споменах е редтоп с катализатор. 10 коня и 10НМ са абсолютно нищо и дори може да не се усетят по принцип.
Което обаче казвам и имам в предвид е, че поведението на двигателя като цяло е друго. Определено повече прилича на 3SFE oтколкото на 4AGE - блутоп. Муден! Натискаш газта, реакция след секунда. Ок, отпускаш при 5000 оборота... падат ама бааааааавно! Всичкото това на улицата се усеща. Колата е мудна като цяло от това.... да сравнявам с АЕ86 блутоп, ама така е правилно. Ако тръгна да сравнявам с 318ис трябва вартбург да си взема, щото набира по яко wacko.gif. Отдавам го на тежките джелеза на редтопа, ама и екология е разказала майката на косуърда.

Хеки, докато я карах се чувствах като в твоята Супра. Комфортно, стегнато, подредено ...
Поведението - стегната, няма шум, няма тропане. Реагира мигновенно на волана. Окачване до колкото тествах доста добро. За скоростите писах - кеф да ти играеш - уникални са. Май нямат шпер, ноооо на снега не издръжах да не си поиграя и останах изненадан колко лесно се контролира тоя тежък ... гъз. Просто волана с по малкото си обороти веднага контразавива и колата си се суче на където искаш (пак може би съм очаквал от АЕ86 да я контрирам по късно). Хареса ми поведението и!

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 28 Яну 2007 00:40

vzemi si edna s 4agze i shte ti haresa ;)
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 28 Яну 2007 07:26

ugabuga написа:vzemi si edna s 4agze i shte ti haresa ;)
От GZE няма как да не си доволен, ама ги няма в Европа, пък и кой знае колко ще му е данъка и застраховката...

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 28 Яну 2007 15:05

ne viarvam da e povehe ot edna supra :whistle:
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

ne sum suglasen!

Мнение от punkara » 28 Яну 2007 18:25

neznam El camino, no si izpusnal mnogo gotin avtomobil, na super cena! Pomisli si pak!
Red Top-a e po-dobur dvigatel ot blue topa, i tova si e!
pitai i asen ako ne vyarvash!
spored men se vrushtai i ya vzimai!
:thumbsup: smile.gif

El Camino

Мнение от El Camino » 28 Яну 2007 18:54

Opredeleno goworeiki za redtop, weche ima konkurenciq ot drugi awtoproizwoditeli, koqto nqma kak da propusna Punky:).

Zlobata na blutopa shte mi lipswa obache prekaleno i za momenta ne sym gotow na komprimisi :whistle:

Бтв. ти като запознат със проблемите им, би ли ми обяснил дали проблема му може да не е от съединителя, а от хидравличните цилиндри на педала и ск. кутия и какво означава това? Чувам мнения от сваляне на двигателя, до "направи си сам" за този типичен проблем, по скоро правило при тях.

При ниско ниво на маслото, не би довело до приплъзване, а до неотделяне нали?...

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 28 Яну 2007 19:35

ugabuga написа:ne viarvam da e povehe ot edna supra :whistle:
Abe verno u taz Germania nema li nekoq Supara na Dalaver?:) El ,kvo sa uglezdas u tez MR2-ki - i az gi gledah edno vreme ,maaa kato si pomislq kak trebe da se svalq motora za da se pravi kakvo li ne sa tokazah mnogo nabyrzo...

A zabraih i da kaza ,toz motor ot zade - moze i da e MID ama pak si e ebalo mamata da se kara.

Eto edin primer na razmazvane - kolata e na poznatiq ni ot Foruma ... KANU ... pyrvata kola koqto si beshe kupil (Toyota Fen Deep InSide ;) ):

Изображение
Изображение

El Camino

Мнение от El Camino » 28 Яну 2007 19:43

Supraта е друга класа. Едно бензина скъп, едно място няма, едно трудна за паркиране, тежка... хич не ме влече. Не са скъпи иначе, поради гореизброените причини.
Едно малко МР2 минава като компромис, ама става сложно с тия екологичните изгъзици вече.

Иначе тва, че двигателя му е в гъза мен не ме бърка толкова. Нито супра в ДЕ мога да оправям нито МР2. Просто няма как - на улицата няма право да седи кола без номера/изтекли такива, нямаш право да ремонтираш там, нямаш право да замърсяваш нито да шумиш след 10 часа... Същото важи и за гаражите - те са в жилищни зони и са малки - паркира се в единия край, за да може да открехнеш вратата в другия и да се изхлузиш... бла бла бла...

Както е казал народа, няма как да оцениш нещо, докато не го загубиш - имайки предвид България.


Аз имах едно на ум, че задника е камшик, но от това каране, дето покарах ми направи много добро впечатление. Дори дрифта в снега го контролираше идеално, дори мисля по добре от 86цата. Кану ако иска да каже къде точно бъркам?:)

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Покупка на МР2 AW11 - тапа! (дълго четиво)

Мнение от Japanese_fever » 29 Яну 2007 03:31

В Мюнхен забраняват до няколко месеца движението на коли без катализатори. Някак си трябва да е с катализатор...
4e pre4ili ti ne6to da q registrira6. Da mine6 tam TUV i muf u da mahne6 katalizatora sled tova? :whistle:
Tazi kola po-tejka li e ot AE86? Ne bi trqbvalo da e?!? rolleyes.gif
Ti pita li gi za6to q prodavat?(makar 4e te mogat da ti kajat kakvoto si iskat biggrin.gif ).
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 29 Яну 2007 21:28

El Camino написа:Opredeleno goworeiki za redtop, weche ima konkurenciq ot drugi awtoproizwoditeli, koqto nqma kak da propusna Punky:).

Zlobata na blutopa shte mi lipswa obache prekaleno i za momenta ne sym gotow na komprimisi :whistle:

Бтв. ти като запознат със проблемите им, би ли ми обяснил дали проблема му може да не е от съединителя, а от хидравличните цилиндри на педала и ск. кутия и какво означава това? Чувам мнения от сваляне на двигателя, до "направи си сам" за този типичен проблем, по скоро правило при тях.

При ниско ниво на маслото, не би довело до приплъзване, а до неотделяне нали?...
abe spored men tova idva ot diferenciala i kutiyata, koito sa razlichni ot tezi za zadnoto!
red topa e mnogo po zloben dcigatel!!! ti si znaesh no red topa si e red top! wink.gif
inache ot teay s TVIS nai dobrite sa tezi v Red and Black top, deto sa v AE92-kite GTi, te i poveche vurtyasht moment vadyat ot blue topa!
cool.gif

El Camino

Мнение от El Camino » 29 Яну 2007 21:55

Punky, az imah wyzmojnostta da se wozq s na BadDog redtopa i opredeleno ne me grabna:). Nai lesno e da slojish turbo 3 litra w taq kola, ama togawa chara i zaminawa. Ako mi kajesh koq druga marka ima zloben kato bluetopa to opredelno lesno shte smenq wqrata.
Cosworth mislq e edna mnogo kluchowa duma i ako padne nqkade... a to padaha, nqma da mu mislq mnogo:).

Btw. MR2kata e prodadena, dano e nqkoi ot foruma!

I da pitam amerikancite - kak se wodi towa neshto pri was:

http://www.mobile.de/SIDAYb9TASGHicxFp5 ... 1227729104&

El Camino

Мнение от El Camino » 29 Яну 2007 21:55

Punky, az imah wyzmojnostta da se wozq s na BadDog redtopa i opredeleno ne me grabna:). Nai lesno e da slojish turbo 3 litra w taq kola, ama togawa chara i zaminawa. Ako mi kajesh koq druga marka ima zloben kato bluetopa to opredelno lesno shte smenq wqrata.
Cosworth mislq e edna mnogo kluchowa duma i ako padne nqkade... a to padaha, nqma da mu mislq mnogo:).

Btw. MR2kata e prodadena, dano e nqkoi ot foruma!

I da pitam amerikancite - kak se wodi towa neshto pri was:

http://www.mobile.de/SIDAYb9TASGHicxFp5 ... 1227729104&

b_d

Мнение от b_d » 29 Яну 2007 22:07

Владе,
Може редтопа да не те грабва, но върви повече от блутопа. И като ускорение и като поведение в оборотите. Блутопа умира на 7100 оборота, редтопа няма проблеми до 8000. Интейкът на блуетопа е супер мъртвородена идея като цяло, която ужасно запушва мотора над 5К оборота. Виждал съм 5 отворени блуетопа - всичките са с доста износване сравнение с моя редтоп, което ме кара да мисля, че нещица като пръскалки на буталата и други такива дреболии са променили много нещата.
П.П. Ако минеш със блутоп и двама души по същия път, където те возих ще си още по-малко грабнат :)

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост