Страница 1 от 1

Проблем с максималните обороти?

Публикувано на: 27 Апр 2013 18:23
от VIL
Здравейте, имам Corolla 1.3, 86hp, 1989г. двигател 4E-FE.
При ускорение достигайки 3000 оборота колата спира да набира (като на изключвател). Забелязах че от начало може да достигне до 5500 оборота, след малко каране вече само 4000 и след около 15-20 мин. не повече от 3000 оборота? :help:
Ако някой е имал подобен проблем или идея от какво може да е ще съм му благодарен да сподели.

Re: Проблем с максималните обороти?

Публикувано на: 28 Апр 2013 01:12
от JapCar
Аз не мога да кажа нищо по въпроса, очевидно не е нормално, но се питам кога се кара с 4000- 5500об или само за проба?

Re: Проблем с максималните обороти?

Публикувано на: 28 Апр 2013 10:13
от slowtraveler
Има ли някакви странични шумове или други индикации за проблем?
Може да не и достига гориво, но тогава отслабването на мощността ще е плавно, а не като на прекъсвач...

JapCar - особено японците се карат ежедневно в този оборотен диапазон... :whistle:
Под 3500 дърпат мудно, и затова например безопасно изпреварване трябва да започне над тези обороти.
Вчера на магистралата се загледах - с забит темпомат на кашкая в рамките на скоростните ограничения оборотомера бе около 4300об/мин на 6-та предавка...
Заглеждал съм се и с друг автомобил - на магистралата на 6-та оборотите (при забит темпомат - равномерна скорост) бяха 5800об/мин....

Re: Проблем с максималните обороти?

Публикувано на: 28 Апр 2013 15:56
от JapCar
slowtraveler написа: JapCar - особено японците се карат ежедневно в този оборотен диапазон... :whistle:
Под 3500 дърпат мудно, и затова например безопасно изпреварване трябва да започне над тези обороти.
Вчера на магистралата се загледах - с забит темпомат на кашкая в рамките на скоростните ограничения оборотомера бе около 4300об/мин на 6-та предавка...
Заглеждал съм се и с друг автомобил - на магистралата на 6-та оборотите (при забит темпомат - равномерна скорост) бяха 5800об/мин....
Съдейки по моята кола 2.0, D-4D, 1AD-FTV всичко това няма как да е вярно. Тук на магистралите ограничението е 70 мили (около120км) и двете колони се движат с тази скорост и мисля, че обор. са малко над 2000 на 6-а, третата колона е по-бърза, за гъзета с BMW и подобни състезатели, но дори те няма как да са с 588об на 6-та. Не говорим за скорости 200км/ч. За изпреварване на по-ниска предавка може и за кратко да се стигне 3-3500...

Re: Проблем с максималните обороти?

Публикувано на: 28 Апр 2013 16:07
от iovkito
Колегата обаче говори за 2 бензинови коли , а ти говориш за дизелова.

Re: Проблем с максималните обороти?

Публикувано на: 28 Апр 2013 17:27
от slowtraveler
iovkito е прав - няма как да сравняваш бавнооборотен турбодизел с атмосферна бензинка с малък обем...
Автомобил с терминална скорост около 200км/ч, е с около 4200-4300об/мин на 6-та - при 140км/ч мога да ти го демонстрирам когато кажеш...
Най-общо казано, 5500-6000об/мин е при каране с близка до терминалната скорост на бензинка на максимална предавка (освен ако на последна предавка не се постига максимална скорост, а е само 'икономична')...
Това са недостижими за нормалните дизели обороти, а и тяхната сила не е в оборотите.
Само за информация - по-мощното 4е-фе си достига максимална мощност при 6600об/мин - обороти, които повечето бензинки не могат да достигнат, защото са отрязани на 6500об/мин tongue.gif
Съответно в ниските се представя много зле заради малкия си обем и 'печели' мощност само когато се развърти достатъчно......

Re: Проблем с максималните обороти?

Публикувано на: 28 Апр 2013 20:44
от JapCar
Сори, аз съм грешен, наистина е за бензинови...преди това четох тема за дизели...и съм останал с грешно впечатление. В БГ имам Авенсис 1.8, 7A-FE, 5 ск, но не си спомням как бяха там оборотите, защото рядко я ползвам.
А на дизела наистина след 5000 е червения сектор...Преди малко пробвах и потвърждавам - при 70m/ч (по километраж) , на 6-а е 2000об/м (километража показва с 3-4m повече от реалната скорост)
Само искам да вметна- максималната мощност е важна за макс. скорост, а за ускорението е важен въртящия момент, а те двете не са максимални при едни и същи обороти.

Re: Проблем с максималните обороти?

Публикувано на: 28 Апр 2013 21:04
от slowtraveler
JapCar написа:...Само искам да вметна- максималната мощност е важна за макс. скорост, а за ускорението е важен въртящия момент, а те двете не са максимални при едни и същи обороти.
За това има друга добре обсъдена тема от която е видно, че няма нищо по-бързо в ускорението от трактор и дизел biggrin.gif
Но в случая обсъждаме какъв може да е проблема, който да попречи на двигателя да вдигне обороти....

Re: Проблем с максималните обороти?

Публикувано на: 28 Апр 2013 22:29
от VIL
Ако сте се разбрали, ще се радвам да се върнем на въпроса по темата! Иначе проблема го разбрах при изпреварване когато колата спря на 3000 оборота. Останалите обороти съм ги вдигал за проба. Преди проблема като съм пробвал си го е правила същото, но нормално на изключвател 6200 об/мин. Колата е с малък двигател и е доста неприятно да се изпреварва под 3000оборота, мудна си е. Също така ако карам на магистрала си поддържам 4000об/мин (~140км/ч).

Re: Проблем с максималните обороти?

Публикувано на: 28 Апр 2013 22:32
от VIL
А за това че не и достига гориво силно се съмнявам, колата си се режи. Дори имам газов инжекцион и проблема го прави както на гас така и на бензин.

Re: Проблем с максималните обороти?

Публикувано на: 29 Апр 2013 11:18
от slowtraveler
А дава ли някаква грешка като се върже на комп?

Re: Проблем с максималните обороти?

Публикувано на: 29 Апр 2013 12:41
от VIL
Още не съм я вързвал към комп...

Re: Проблем с максималните обороти?

Публикувано на: 30 Апр 2013 00:28
от xtreme
Има голяма вероятност да е Бубинътъ :)