Страница 1 от 2

Газов инжекцион на Приус

Публикувано на: 26 Апр 2013 22:58
от zi_zi_top
Hursa написа:...
A за газов ижекцион на Приус може би трябва да се направи тема. Мисля, че ще има доста предимства пред конвенционален бензинов с газова.
Това наистина ще бъде интересна и полезна тема! Дано се развие в правилната и градивна насока... blush.gif

Re: Газов инжекцион на Приус

Публикувано на: 27 Апр 2013 00:10
от Hursa
За полезна, не знам. Смятам, че газовият двигател е значително по добро решение от бензинов с газова. И че такъв двигател ще подхожда много на всеки автомобил претендиращ да е екологичен, включително приус.
А ако се постави газов инжекцион на приус смятам, че по високата степен на разширение на ДВГто му, ще способства за по добрата му работа на газ. В сравнение с друг бензинов двигател разработен за работа с 95 бензин. Ще се използва по пълно енергията от горенето на газта, тъй като тя изгаря по бавно в двигател за 95 бензин, доколкото знам. Това би трябвало да даде допълнително още малко по добра икономичност на приусовият двигател в сравнение с обикновен бензинов при работа на газ. По голямото разширение в приусовия ДВГ ще способства и за по ниска температура на изходящите газове, от там по ниско температурно натоварване на изпускателни клапани, в сравнение с обикновен бензинов. Това може би ще се отрази добре и на катализатора. Но според мен е добре да се постави инжекцион с впръскване на течна газ. От една страна ще се избегне необходимостта от изпаряване на газта в изпарител, което при приус би ограничило работата на газ, поради честото гасене и палене на двигателя, при градско. От друга страна впръскването на течна фаза би снижило до известна степен температурата на прясната горивна смес, която при приус се подгрява от това, че влиза в цилиндъра и след това, част от нея се изтласква обратно в смукателния колектор. Т.е. впръскването на течна газ ще доближи максимално условията при работа на двигателя на газ до тези за които е разчетен работейки на бензин. А и като цяло работата при впръскване на течна газ е малко по икономична, до колкото знам. Мисля, че се избягва и необходимостта от палене на бензин.
Любопитен съм дали има нещо вярно в горните расъждения.

Re: Газов инжекцион на Приус

Публикувано на: 27 Апр 2013 14:12
от acf_prius
Преди няколко месеца попаднах на следното нещо - http://priuschat.com/threads/toyota-pri ... rid.82168/. Двама румънци си сложили газови уредби на Приусите. Пишат, че са много доволни и т.н. Аз лично за момента съм "пас", а и не знам никакви подробности какво трябва да представлява тая конверсия, ако ме питат как да ми го направят, тъй като съм технически зле и изобщо не разбирам от тия неща. wacko.gif За мен е важно да си карам и да върви biggrin.gif

Иначе в Италия слагат и метанови уредби:
prius1.jpg
prius1.jpg (82.77 KiB) Преглеждано 4359 пъти
prius2.jpg
prius2.jpg (85.18 KiB) Преглеждано 4359 пъти
p.s. Поразтърсих се и видях, че и в Швейцария слагали метан на Приуси. Дават 3,4 кг/100 км, което е много добър разход на метан. Преди това имах Нисан Алмера на метан и горе-долу харчеше 4,5 кг/100 км с яко натискане. http://www.greencarcongress.com/2006/03 ... us_ii.html
6a00d8341c4fbe53ef00e54f4f779f8833-640wi.jpg
6a00d8341c4fbe53ef00e54f4f779f8833-640wi.jpg (147.91 KiB) Преглеждано 4358 пъти

Re: Газов инжекцион на Приус

Публикувано на: 28 Апр 2013 13:57
от Hursa
А дали има реализиран проект освен приус да е на газ да е и тунингован с турбокомпресор, тунинг за още по голяма икономичност?
Загубата на мощност от преминаването на приус на газ също е по малко в сравнено с обикновен бензин, ако някой се бои, че приусът ще остане без мощност.
Не се споменава, че автомобилите на пропан-бутан (с газова уредба, дори не чисто с газов двигател), са по икономични дори от дизеловите автомобили и не като парични разходи. А като разход на гориво мерено като тегло. А това е от първостепенно значение за екологичните автомобили тъй като от масата изгорено гориво зависят най-вече емисиите въглероден двуокис и вредни газове.

Re: Газов инжекцион на Приус

Публикувано на: 29 Апр 2013 10:34
от Not_active_user_1
В Германия ги правят, но трябва наистина да правиш доста км., за да си струва инвестицията. Цената също е много сериозна: 3000-3500 евро. Слага се ГИ с течна газ. Хората са доволни, споделят разходи в порядъка на около 5,5/100 газ и около 1-2/100 бензин и нямат проблеми с колите. Така, като ги смятам обаче нещата едва ли има голяма файда от цялата работа. Икономията е много малка и просто не си струва инвестицията според мен.
5,5 л. газ х 0,75=4,13 1,5 л. бензин х 1,5=2,25 4,13+2,25=6,38 евро на 100 км общ разход за гориво с ГИ
5 л. бензин х 1,5=7,5 евро на 100 км на бензин. Дал съм максимален разход от 5/100, но ако се кара икономично може да падне надолу и тогава излиза, че на бензин е по-евтино отколкото на газ. Също така на газ, уредбата всеки 2 г. трябва да минава ТЮФ. Там цената е 100-тина евро и сметките ептен не излизат. Да не говорим, че ако се получи някакъв проблем ще се ръсиш допълнително. В Германия е така, а в България сметката може да е съвсем различна. Някой, ако иска да сметне по българските цени, как ще изглеждат нещата. smile.gif

Re: Газов инжекцион на Приус

Публикувано на: 29 Апр 2013 10:39
от Not_active_user_1
Според мен по-добра инвестиция би била да се вземе за 3000-3500 евро допълнителен комплект батерии, да се конвертира колата в плъгин с пробег около 50 км на ток. :whistle:

Re: Газов инжекцион на Приус

Публикувано на: 29 Апр 2013 11:02
от slowtraveler
Бях се загледал по тези конверсии, и там допълнителната батерия не се зареждаше от ДВГ...
Като свършат батериите, ДВГ може да подзареди само оригиналната батерия. Допълнителната можеш да я заредиш само в контакта...
Но ако имаш достъп до контакт по най-често използваните маршрути - наистина това би било по-добър вариант отколкото газта...

Re: Газов инжекцион на Приус

Публикувано на: 30 Апр 2013 16:12
от acf_prius
prius 3 написа:Според мен по-добра инвестиция би била да се вземе за 3000-3500 евро допълнителен комплект батерии, да се конвертира колата в плъгин с пробег около 50 км на ток. :whistle:
Че си прав - прав си. Но аз лично 7 бона нямам за такава конверсия. Иначе за мен тоя вариант е перфектен, тъй като минавам по 5-6 км на посока сутрин и същото в обратна посока. Именно заради малкия преход не мога да падна под 5/100 в София и си държа около 6 - просто не пътувам достатъчно дълго. В момента, в който направя един тигел от единия до другия край на града, вече съм някъде около 3,9 вече. Ама айде да не говорим за разходи, че много хора тук получават сърцебиене и нарамват клавиатурите в битка с лошия Приус tooth.gif
slowtraveler написа: Бях се загледал по тези конверсии, и там допълнителната батерия не се зареждаше от ДВГ...
Като свършат батериите, ДВГ може да подзареди само оригиналната батерия. Допълнителната можеш да я заредиш само в контакта...
Но ако имаш достъп до контакт по най-често използваните маршрути - наистина това би било по-добър вариант отколкото газта...
Така е, слоу, и аз съм гледал такива неща в "белите" държави. ДВГ отговаря само за хибридната батерия, допълнителния комплект батерии се зарежда от контакт.

Re: Газов инжекцион на Приус

Публикувано на: 30 Апр 2013 16:21
от zi_zi_top
Тъй като контактите по улиците в България не са много често срещани, монтирането на ГИ е далеч по-практично (според мен).

Re: Газов инжекцион на Приус

Публикувано на: 01 Май 2013 23:28
от Hursa
Много ми е любопитен цялостен „тунинг” на двигателя и преминаването му изцяло на газ. Тутбокомпресора дава някой предимства в полза на икономичността. За това тунинговане на двигателя с турбо с едновременно преминаване на по устойчивото на детонации газово гориво. Поради по високата компресия с компресора би трябвало да се подобри работата на газ, дори относително да се подобри икономичността. А специално ДВГ на приус би натоварвал по малко термично турбината, според мен, а турбината на бензиновия двигател страда най вече от това. За икономическата ефективност на подобен „тунинг” е смешно да се говори, за надеждността също, затова интереса е само теоретичен.

Re: Газов инжекцион на Приус

Публикувано на: 02 Май 2013 13:44
от slowtraveler
Не виждам смисъл от турбиниране - трансмисията на приус е ограничена заради чисто електрически лимити (при всички случаи предадената мощност е ограничена от възможностите на мотор/генераторите)...
А относно батериите имах предвид следното - ъпгрейд може да ти вдигне ел-пробега до 20-40км...
Имам контакт вкъщи... Не ми е проблем да направя и в службата, докъдето най-често ми е маршрута... Т.е. електриката би ми покрила в 99% от случаите ежедневни нужди...

Re: Газов инжекцион на Приус

Публикувано на: 02 Май 2013 23:04
от петър
И в Бг има газифицирани Приуси,до преди месеци имаше един за продажба в мобиле.Собственика е слагал уредбата в Ловеч,Брц е марката.Каза че е доста доволен,не е имал проблем с автомобила.
Говорих с него покрай моя интерес към Приуса.

Re: Газов инжекцион на Приус

Публикувано на: 02 Май 2013 23:32
от Not_active_user_1
zi_zi_top написа:Тъй като контактите по улиците в България не са много често срещани, монтирането на ГИ е далеч по-практично (според мен).
Никъде по света не съм виждал контакти по улиците и заради това не мисля, че в БГ сме по-различни от другите, които повече купуват електромобили, макар да не е чак толкова изгодно. В БГ примерно е доста по-изгодно за тях по простата причина, че цената на ел.енергията е просто смешна. Веднага давам за пример Германия. Най-евтиният ток, който може да плащаш е 0,25 евро и то при много голяма консумация на година. Иначе цената е около 0,30 евро за 1 киловат. Нощна енергия не съществува. Цената 24 часа е една и съща. Като удариш чертата, разликата между разхода на ток и бензин е горе-долу една. Около 20 клт са нужни на ток за 100 км при електромобилите или плъгин хибридите и 4 л на 100 км са нужни бензин. 0,30х20=6 евро или 4 л.бензин х 1,5=6 евро. Де го Киро на кирия питам аз. Така са ги направили работите, че на ток, бензин, нафта, газ, метан да ти е почти едно и също. Единствено хибридите за сега са най-добре, като разход на км., както и хората са го изчислили тук:
http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... -iaponska/

Re: Газов инжекцион на Приус

Публикувано на: 02 Май 2013 23:36
от Not_active_user_1
Hursa написа:Много ми е любопитен цялостен „тунинг” на двигателя и преминаването му изцяло на газ. Тутбокомпресора дава някой предимства в полза на икономичността. За това тунинговане на двигателя с турбо с едновременно преминаване на по устойчивото на детонации газово гориво. Поради по високата компресия с компресора би трябвало да се подобри работата на газ, дори относително да се подобри икономичността. А специално ДВГ на приус би натоварвал по малко термично турбината, според мен, а турбината на бензиновия двигател страда най вече от това. За икономическата ефективност на подобен „тунинг” е смешно да се говори, за надеждността също, затова интереса е само теоретичен.
Теоретично, турбинираните мотори дават по-добра икономия, но на практика изобщо не е така. Всички тестове до сега, които съм гледал на мотори с принудително пълнене с умопомрачаващо ниски заводски данни са показвали на реалните тестове доста повече разход на гориво.

Re: Газов инжекцион на Приус

Публикувано на: 02 Май 2013 23:42
от Not_active_user_1
slowtraveler написа:Не виждам смисъл от турбиниране - трансмисията на приус е ограничена заради чисто електрически лимити (при всички случаи предадената мощност е ограничена от възможностите на мотор/генераторите)...
А относно батериите имах предвид следното - ъпгрейд може да ти вдигне ел-пробега до 20-40км...
Имам контакт вкъщи... Не ми е проблем да направя и в службата, докъдето най-често ми е маршрута... Т.е. електриката би ми покрила в 99% от случаите ежедневни нужди...
Пробега след ъпгрейда може да се вдигне до 90 км., но там цената разбира се е малко по-различна. Въпросът е че има вариант според нуждите на човека да си сложи такава допълнителна батерия, която на него ще му пасне най-добре. Има една американска фирма, която продава по-добри батерии от оригиналните на хибридите и оптимизира тези с които си в момента. ReInVolt е фирмата и е много хвалена навсякъде. Също така не е съвсем вярно, че допълнителната батерия е сама за себе си и с нея можеш да караш само на електричество без да се зарежда. При пренастройване на софтуера на колата нещата си идват на мястото и двете батерии бачкат в синхрон. smile.gif