Страница 1 от 2

Тече масло от 5е-фе

Публикувано на: 26 Яну 2007 00:36
от blue_ocean
Така , значи колата е Пасео 1.5 от 97 година . Карам я от няколко месеца , страхотна е . Преди винаги съм бил на германски коли предимно аудита ама otuk natatyk друга ще е марката . Проблем- губя масло ! :help: Двигателят е 5E-FE . Naprawil sym snimki дано успее някой поне да се пробва да се ориентира по тях . На 1000 км губя по около 1 литър , затова и доливам често. двигателят е силно омаслен , а в гаража по земята има голямо петно от масло. /омаслено е в облстта над под и около апаратчето- помпа за съединителя. ама не сам сигурен дали е сварзано с него. /на снимките се вижда че блокът на долу при скоростите е отчупен точно кудето минава един болт. То се вижда ясно на снимките. Надявам се някой да е минал по тоя път и сега да ми помогне, имаите предвит че съм от провинцията и наоколо няма компетентни маистори , а не ми се дава тук на някой да се учи на нея. Имам средни технически познания . Вие сте :thumbsup:


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Публикувано на: 26 Яну 2007 01:13
от ugabuga
taka znachi ima niakolko varianta.

toia dvigatel obiknoveno teche ot slednite mesta:

1. front main crank seal ili demek darniturata okolo kolianovia val pod koleloto na angrenajnia remak (tova ne ti e problem). Reshene - smenia se uplatnenieto. Sushtoto e kato tova na vala na glavata. Moje i ot vala na glavata da teche poniakoga no mnooogo riadko

2. okolo shtekata za masloto. Reshenie - vadi se, smenia se uplatnenieto , ili se sslaga silikon

3. senzor za naliaganeto na masloto (namira se malko v liavo ot cilindarcheto za saedinitelia). Spored men ot tam ti teche. Reshenie - da se do navie ili da se smeni senzora zavisi kakva e prichinata

4. Moje da ti teche ot valve-cover-a (kapaka na glavata).

5. moje sushto da teche ot distributora

6. moje i ot samata glava no me samniava.

Nai dobre vzemi malko korselin ili niakakav drug sprei za pochistvane na karburatori da rechem i izchisti dvigatelia dobre. Moje i da go izmiesh s razni tam drugi preparati. vajnoto e da se otkrie otkade tochno teche shtoto tolkova e omazan che niama kak da se razbere

Re: Тече масло от 5е-фе

Публикувано на: 26 Яну 2007 08:05
от Japanese_fever
Proveri i garniturata na oil pan-a(na kartera)!

Публикувано на: 26 Яну 2007 08:32
от b_d
ugabuga а абсолютно прав - почисти хубаво и ще си проличи. Също така все пак провери като даваш газ дали не пуши синкаво. Също и при първоначално палене.

Публикувано на: 26 Яну 2007 10:06
от blue_ocean
Добре, така ще направя ще го измия през уикенда и илед това пак ще ви подосаждам :whistle: Аз доста оглеждах , ама от дистрибутора надолу всичко е теч и наслагвания . обаче наистина имам чувството че проблема тръгва като че ли от долу нагоре , защото има и много лек теч на антифриз в горната част на блока точно отляво на дистрибутора , който отстраних вече и тва е съчетано с теч и на масло отнякъде . Ще измия пък да видим дали и сензора за налягане на маслото , гарнитурата на картера или пък дистрибутора unsure.gif
Иначе колата въбще не пуши . На 190 000 е .

Публикувано на: 26 Яну 2007 12:15
от mitiracing
Zdrawei kolega mojat motor e sa6tija samo s malki razliki w zapalwaneto, po princip i az imam te4 no ne mnogo malak pri mene e ot simerinata na koljanovija val kam kutijata i e po4ti nezabelejim drugi problemi s te4ove njamam. taka 4e vsi4ko e popravimo.a kakto ti kazvat kolegite parvo go izmiii i posle vij kakvo stava

Re: Тече масло от 5е-фе

Публикувано на: 26 Яну 2007 15:28
от Japanese_fever
Ako e garniturata na kolqnoviq val, moje6 li da q smeni6 sam?

Re: Тече масло от 5е-фе

Публикувано на: 26 Яну 2007 17:36
от ugabuga
Japanese_fever написа:Ako e garniturata na kolqnoviq val, moje6 li da q smeni6 sam?
mojesh ama e guzobruk.

Smiatai kato smeniane na angrenajen remak + oshte malko shtoto triabva da se izvadi koleloto na koeto se slaga angrenajnia remak.

Re: Тече масло от 5е-фе

Публикувано на: 26 Яну 2007 19:51
от blue_ocean
Japanese_fever написа:Ako e garniturata na kolqnoviq val, moje6 li da q smeni6 sam?
Ами ако получа преварителна точна информация ше се заема а и имам мануала ,ще го разуча и него и тогава вече ще преценя дали бих започнал сам такав ремонт. Иначе честно казано нямам засега идея как седи гарнитурата на колиановия вал но ако се намира откъм страната на ангренажния ремък то моя теч не е в тази част на двг. Утре ще се опитам да обезмасля проблема и да видим пробива.

Я някой от братята хамериканци да даде хинт за термини на английски свързани с колянов вал и гарнитурата на коляновия вал да потърся инфо. tongue.gif

Публикувано на: 26 Яну 2007 21:00
от agent dust
аз доколкото виждам от снимките тече от О-пръстена на дистрибуторната капачка и от семеринга(или лагерът) на коляновият вал откъм скоростната кутия. О-пръстенът на дистрибутора се сменя лесно, но за другия трябва да се свали кутията, съединителя и маховика - процедурата се извършва за един ден и излиза към 100лв за труд. има и теч откъм предния край на коляновия вал, но е малък - може просто да е мръсотия. отчупеното парче от блока не е фатално, може лесно да се оправи когато се сменя семеринга към кутията.

Публикувано на: 26 Яну 2007 22:23
от blue_ocean
Ето още един страдалник някъде из мрежата проплакал :

Hi you have a never ending oil leak in your 92 automatic paseo you have changed the crankcase gasket the crankshaft seal and the block valve cover gasket the leak seems to come from behind the engine?


Answer

try replacing the rear main seal on your engine


Try observing the source of your leak. Use a can of brake clean and spray it over all the areas where you see oil leaks built up. Make sure to clean the areas thoroughly so that no oil is left. Run your vehicle for your normal commute to and from work and when you get home, look underneath the motor and observe where the oil has leaked from. This should be easy to see since you have cleaned the areas underneath the motor. Wherever the most oil is present after this should be the main source of your leak. If it(the leak) is at the junction of the trans and the motor(rear main seal as mentioned above)take it to a shop to get it reapired if you wish to do so. It's not a DIY unless you have a lift, trans jack and necessary tools. If your vehicle has high mileage, you may see seepage(small leaks) from many areas. Clean those off as well to best determine your worst oil leak. Good Luck!!!!

Публикувано на: 27 Яну 2007 01:37
от ugabuga
ne viarvam da e rear main seal

tova se namira m/u bloka i saedinitelia, pod transmisiata. I ne mi se viarva taka da ti omaje dvigatelia chak do glavata. masloto niama kak da izleze ottam i prosot shte teche m/u bloka i transmisiata ama niama kak da hvurlia nagore.

Публикувано на: 27 Яну 2007 10:26
от blue_ocean
дано да си прав защото това " It's not a DIY unless you have a lift, trans jack and necessary tools. " хич не ми се харесва biggrin.gif

Публикувано на: 27 Яну 2007 15:51
от ugabuga
hehe be i bez lift stava ama mnoooogo gadna rabota (prosoto poradi lipsata na lift).

ponachalo masloto ne teche NAGORE i tam niama i remaci koioto da go metnat nagore, taka che izmii dobre i vij koia e nai visokata tochka otkadeto pochva da teche i si gotov.

Публикувано на: 27 Яну 2007 20:38
от agent dust
ми аз като гледам снимките кутията е омазана с масло - това се получава точно от задния семеринг или лагер. най-лесно се разбира като се свали тенекията на маховика и се погледне под нея