Страница 1 от 4
Toyota corolla японска сглобка
Публикувано на: 22 Яну 2007 23:09
от krasikalchev
Здравейте приятели.
От 1 месец проучвам пазара на автомобили на старо в
www.mobile.de,
www.autoscout24.de и
www.mobile.bg. Твърдо съм решен да си купя Тойота Корола модел Е11 хечбек с 5 врати и 1,3 двигател. Само че от всичко най-много държа да бъде японска сглобка. Знам че през 2000 г. от фирмата извършват някои козметични промени по външния вид на Е11 ( напр. предната маска и фаровете) и по двигателя ( 1,4 VVTI), но не съм сигурен дали може да се намери Е11 1,4 от 2000 или 2001 г. японска сглобка. Знам със сигурност, че Е11 с двигател 1,6 за този период са сглобявани в Англия. Някой може ли да ми даде абсолютно точна, проверена и надеждна информация по този въпрос?
Интерисува ме също дали Е11 с двигател 1,3 за периода 1997 - 1999 г. са изцяло японска сглобка или има също и Английска или друга европейска сглобка?
Благодаря предварително.
С уважение Краси Калчев
Re: Toyota corolla японска сглобка
Публикувано на: 23 Яну 2007 00:10
от sluchaen_fen
krasikalchev написа:Интерисува ме също дали Е11 с двигател 1,3 за периода 1997 - 1999 г. са изцяло японска сглобка или има също и Английска или друга европейска сглобка?
Тези Короли са произвеждани в Япония и Англия.
Първата буква от номера на рамата означава място на производство:
J - Япония
S - Англия
N - Турция (Каросерия седан)
Външно имат незначителни разлики. Например дръжките на вратите на английската сглобка са стърчащи дръжки като на Ровер. При японската сглобка дръжките на вратите въобще не изпъкват над плоскостта на ламарината на вратата.
Публикувано на: 23 Яну 2007 16:15
от krasikalchev
Здравейте
Благодаря за информацията.
А как стои въпросът с Е11 ( 1,4 VVTI) за периода 2000 / 2001 година - с новата маска с двойни фарове. Има ли японска сглобка или всички автомобили са английска сглобка. Интерисува ме по конкретно моделът хечбек с 5 врати.
Благодаря предварително
Поздрав
Краси
Публикувано на: 23 Яну 2007 18:34
от sluchaen_fen
krasikalchev написа:А как стои въпросът с Е11 ( 1,4 VVTI) за периода 2000 / 2001 година - с новата маска с двойни фарове. Има ли японска сглобка или всички автомобили са английска сглобка. Интерисува ме по конкретно моделът хечбек с 5 врати.
Този модел у нас е предимно английска сглобка.
На много места сме писали за проблема с маслото при първите VVT-i двигатели, сглобени в Англия заради немските компресионни сегменти KOLBENSCHMIDT.
По-добре си потърси японска сглобка на Корола 1998-1999 год. лифтбек с 5 врати и двигател 1587 куб. см. (4А-FE) или в краен случай по-слабия 1332 куб. см. 86 коня (4E-FE).
Публикувано на: 23 Яну 2007 19:36
от krasikalchev
Здравей sluchaen_fen,
много благодаря за изчерпателната информация. Относно двигателя кои са мотивите за 1,6 двигателя срещу 1,3 л. модфикация. Мисля, че за мен 1,3 л мотор е по добрия вариянт. Той няма ли достатъчен ресурс и мощност да задвижва liftback - а с 5 врати. По големият мотор ме притеснява с това че преминава границата от 101 к.с. и данъка на автомобила е по - голям. Освен това средния разход на гориво на 1,6 л. мотор е 8 л. ( по паспорт) срещу 6,9 на 1,4 л. модификация. Какви са отзивите за по малкия двигател- достатъчно мощност и ресурс ли има ? Аз по принцип не съм привърженик на спортното каране. За мене по важни са надежността и разбира се разхода на гориво.
И последно - предлагат ми от една автокъща корола 1,4 /2000 година / хечбек с 3 врати/ ABS / Servo / черна / японска сглобка / за климатика не съм сигурен за 7800 лв. Считаш ли че цената е добра? Автомобила е нов внос от Италия. Какво мислиш за варианта с монтаж на газова уредба ( може и метанова).
Благодаря предварително
Поздрав
Краси
Публикувано на: 23 Яну 2007 20:49
от sluchaen_fen
Метановата уредба ще изкриви тънките стебла на 1.4 vvt-i
Вече те посъветвах да не се заглеждаш по vvt-i 1999-2000 година. Неговия предшественик 4Е-FE издържа на метан и пропан-бутан. Усещам го като слабичък мотор (86 коня на големия лифтбек), но другата ми Корола е 1.6 vvt-i 110 коня на по-малкия хечбек.
Ресурса на моторите е по-голям от ресурса на каросерията.
Поне десетина пъти съм писал за плюсове/минуси за тези Короли. Използвай търсачката на форума.
Публикувано на: 24 Яну 2007 08:21
от ToyotaFan
sluchaen_fen написа:krasikalchev написа:А как стои въпросът с Е11 ( 1,4 VVTI) за периода 2000 / 2001 година - с новата маска с двойни фарове. Има ли японска сглобка или всички автомобили са английска сглобка. Интерисува ме по конкретно моделът хечбек с 5 врати.
Този модел у нас е предимно английска сглобка.
На много места сме писали за проблема с маслото при първите VVT-i двигатели, сглобени в Англия заради немските компресионни сегменти KOLBENSCHMIDT.
По-добре си потърси японска сглобка на Корола 1998-1999 год. лифтбек с 5 врати и двигател 1587 куб. см. (4А-FE) или в краен случай по-слабия 1332 куб. см. 86 коня (4E-FE).
По информация от ТМ Ауто (не се знае колко е достоверна!), проблемът с харчене на масло на VVT-I през първите години засяга не само автомобилите, произведени в Англия, но и тези японско производство, т.е. би трябвало да се касае за конструкционна грешка, а не бива да се прехвърля вината САМО върху някакви немски компоненти... Ако бяха виновни само немските сегменти, защо се налага смяна и на буталата при ремонта?!...
Публикувано на: 25 Яну 2007 22:30
от krasikalchev
А някой ще ме светне ли какво представляват различните подмодели: Linea terra, Cool Line, Luna, linea terra limited, Compact, Sol. Какво оборудване включват всяко едно от тези имена и има ли разлика в типа на самото купе? Също Verso и комби едно и също нещо ли е?
Въобще не мога да се оправя с тези имена
Няой знае ли нещо повече за системата LeanBurn и на кои точно двигатели и през кои години е била монтирана?
Благодаря предварително.
С уважение
Краси Калчев
Публикувано на: 26 Яну 2007 10:51
от bobsn
krasikalchev написа:А някой ще ме светне ли какво представляват различните подмодели: Linea terra, Cool Line, Luna, linea terra limited, Compact, Sol. Какво оборудване включват всяко едно от тези имена и има ли разлика в типа на самото купе? Също Verso и комби едно и също нещо ли е?
Въобще не мога да се оправя с тези имена
Няой знае ли нещо повече за системата LeanBurn и на кои точно двигатели и през кои години е била монтирана?
Благодаря предварително.
С уважение
Краси Калчев
Това най-общо казано е нивото на оборудване на автомобила (салон и малко отвън като джанти например), или колко и какви екстри има колата.
Публикувано на: 26 Яну 2007 11:03
от krasikalchev
Ако някой може малко по-подробно ще съм благодарен.
Поздрав
Публикувано на: 26 Яну 2007 21:08
от plpenov
krasikalchev написа:Ако някой може малко по-подробно ще съм благодарен.
Поздрав
Няма ли да ти е по лесно, ако отидеш до представителството на "Toyota" в Русе? Предполагам, че ще ти дадат по изчерпателно инфо, от всеки тук във форума!
Публикувано на: 26 Яну 2007 21:12
от krasikalchev
За съжаление все още нямаме такова, по точно ще имаме но в момента е в съвсем начален етап на строителство. Не съм сигурен дали до края на годината ще го пуснат.
А между другото някои има ли лични впечътления от маслата Liqui Molly?
Поздрав
Публикувано на: 26 Яну 2007 21:35
от tntony
Ако отидеш до Германия 100% ще си намериш Японска сглобка. Единствения "проблем" който съм имал е вчера спря да ми пръска вода на чистачките след като отворих казанчето за вода се оказа празно. Някой има ли датчик на казанчето за водата на чистачките

Публикувано на: 26 Яну 2007 22:09
от krasikalchev
Tntony,
какво ще кажеш за твоята модификация на двигателя - имаш ли усещането че е слаба за купето на корола Е11? Аз в момента съм разколебан - мислех че за мен оптималният вариант е 1,3 / 88 коня но след коментариите на sluchen_fen малко съм объркан. Освен това изчетох всичко за двигателите 4А FE и 4E FE от
http://toyota-club.net/files/st-expl.htm
И там пише цитирам:
Двигатели серии A (4А FE) по распространенности и надежности делят, пожалуй, первенство с серией S. Что касается механической части, то вообще трудно найти более грамотно сконструированные моторы. При этом они имеют хорошую ремонтопригодность и не создают проблем с запасными частями.
и за серията Е ( 4Е FE)
Каких-то особо слабых мест у этой серии выделить не получится (ну, пожалуй, характерны очень слабые сальники коленвала и меньший, относительно серии A, ресурс цилиндро-поршневой группы, к тому же, формально не подлежащей капремонту).
Моля изкажи своето лично мнение за твоята модификация на двигателя - имаш ли някакви забележки. Очевидно по-мощния мотор има и по голям ресурс, но пък и преките му експлоатационни разходи са по големи - разход на гориво с около 1,5 л на 100 по голям а също и значително по голям данък 50 лв. срещу към 140 лв. за по мощната версия.
Просто ако трябва да избираш между 1,3 и 1,6 отново какво би взел?
Публикувано на: 26 Яну 2007 22:50
от dap
Здравей Краси Калчев,
Наскоро тази дилема беше и пред мен, в краен случай се спрях на 4A-FE 16 16v 110hp(по скоро случайно). Според мен на който и от двата модела да се спреш няма да съжляваш само гледай да е Японска сглобка че нещо Английската ...... с тая моита рейка biggrin.gif
П.П. мисля че моята модификация е Cool Line (лети джанти с пет лъча+1 резервна също лята,4 ел.стъкла,ел.огледала с подгряване, 2 еър бега, ABS, клима, имитация на метални елементи в купето) не съм сигурен за модификацията но си мисля че е тази
Поздрави Д.Петков