[quote="JapCar"][quote="Kiki"]
И при мен преди да включи турбото няма мощност. biggrin.gif[/quote]
Сори за малкото отклонение от темата:
Понеже за пръв път имам дизел, когато взех да чета форумите, често срещах този термин "включване на турбото" и мислех, че наистина след някакви обороти се "включва", примерно както климатика, чрез ел. магн. съединител. Даже някои "специалисти"твърдят, че се чувало когато се "включи"...
Оказа се, че незнайно защо това е измислен термин. Наистина след около 2000об дърпа по-добре, особена на 2-ра и 3-та ск., не знам дали на 4,5 и 6-та е толкова изразено...,но няма някаква рязка граница, че да се говори за включване. Струва ми се, че прехода е твърде плавен и ако човек не знае, че има турбо, може и да не разбере...
Турбината се върти при всички обороти,а компютъра променя наклона на лопатките плавно в зависимост от много параметри, така, че да поддържа налягането след турбото в определени не широки граници(предполагам 1 до 2 бара, не съм сигурен). Искам да кажа, че не е пропорционално на оборотите, а може и да не е линейно, не знам теориите, т.е. ако оборотите се променят 4 пъти (от п.х. до 4000об), то налягането вероятно се променя под 2 пъти.
Ако някой е по-наясно с горните мои предположения нека сподели.[/quote]
+1
И най-вероятно ако има проблем той е в променливата геометрия на турбото.Или е натрупан нагар и пречи на лопатките да се завъртат до необходимото положение или управляващия механизъм не работи правилно.При някой турбини е вакуумен контрола при други електро мотор стъпков .