Страница 1 от 2

Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d

Публикувано на: 14 Апр 2013 19:17
от mikivladi
Здравейте имам,следният проблем с corolla 2.0 D4D 2002г.От известно време няма мощност преди да стигне 2000 оборота,след това всичко е наред.Почистих EGR-но никакъв ефект,ще съм благодарен ако някой може да ми помогне

Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d

Публикувано на: 14 Апр 2013 21:30
от Kiki
mikivladi написа:Здравейте имам,следният проблем с corolla 2.0 D4D 2002г.От известно време няма мощност преди да стигне 2000 оборота,след това всичко е наред.Почистих EGR-но никакъв ефект,ще съм благодарен ако някой може да ми помогне
Колега, аз съм със същия двигател.
И при мен преди да включи турбото няма мощност. biggrin.gif

Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d

Публикувано на: 15 Апр 2013 01:59
от JapCar
Kiki написа: И при мен преди да включи турбото няма мощност. biggrin.gif
Сори за малкото отклонение от темата:
Понеже за пръв път имам дизел, когато взех да чета форумите, често срещах този термин "включване на турбото" и мислех, че наистина след някакви обороти се "включва", примерно както климатика, чрез ел. магн. съединител. Даже някои "специалисти"твърдят, че се чувало когато се "включи"...
Оказа се, че незнайно защо това е измислен термин. Наистина след около 2000об дърпа по-добре, особена на 2-ра и 3-та ск., не знам дали на 4,5 и 6-та е толкова изразено...,но няма някаква рязка граница, че да се говори за включване. Струва ми се, че прехода е твърде плавен и ако човек не знае, че има турбо, може и да не разбере...
Турбината се върти при всички обороти,а компютъра променя наклона на лопатките плавно в зависимост от много параметри, така, че да поддържа налягането след турбото в определени не широки граници(предполагам 1 до 2 бара, не съм сигурен). Искам да кажа, че не е пропорционално на оборотите, а може и да не е линейно, не знам теориите, т.е. ако оборотите се променят 4 пъти (от п.х. до 4000об), то налягането вероятно се променя под 2 пъти.
Ако някой е по-наясно с горните мои предположения нека сподели.

Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d

Публикувано на: 15 Апр 2013 06:37
от memorex
[quote="JapCar"][quote="Kiki"]
И при мен преди да включи турбото няма мощност. biggrin.gif[/quote]
Сори за малкото отклонение от темата:
Понеже за пръв път имам дизел, когато взех да чета форумите, често срещах този термин "включване на турбото" и мислех, че наистина след някакви обороти се "включва", примерно както климатика, чрез ел. магн. съединител. Даже някои "специалисти"твърдят, че се чувало когато се "включи"...
Оказа се, че незнайно защо това е измислен термин. Наистина след около 2000об дърпа по-добре, особена на 2-ра и 3-та ск., не знам дали на 4,5 и 6-та е толкова изразено...,но няма някаква рязка граница, че да се говори за включване. Струва ми се, че прехода е твърде плавен и ако човек не знае, че има турбо, може и да не разбере...
Турбината се върти при всички обороти,а компютъра променя наклона на лопатките плавно в зависимост от много параметри, така, че да поддържа налягането след турбото в определени не широки граници(предполагам 1 до 2 бара, не съм сигурен). Искам да кажа, че не е пропорционално на оборотите, а може и да не е линейно, не знам теориите, т.е. ако оборотите се променят 4 пъти (от п.х. до 4000об), то налягането вероятно се променя под 2 пъти.
Ако някой е по-наясно с горните мои предположения нека сподели.[/quote]
+1 :thumbsup:
И най-вероятно ако има проблем той е в променливата геометрия на турбото.Или е натрупан нагар и пречи на лопатките да се завъртат до необходимото положение или управляващия механизъм не работи правилно.При някой турбини е вакуумен контрола при други електро мотор стъпков .

Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d

Публикувано на: 15 Апр 2013 12:26
от JapCar
memorex написа: И най-вероятно ако има проблем той е в променливата геометрия на турбото.Или е натрупан нагар и пречи на лопатките да се завъртат до необходимото положение или управляващия механизъм не работи правилно.При някой турбини е вакуумен контрола при други електро мотор стъпков .
Ако случая е такъв, не би ли трябвало чек енджина да светне и запише грешка? Това би трябвало да се отрази на разлика в зададеното (таргет) налягане след турбината и реалното такова и ако разликата е недопустима, да светне лампата...
Например на скриин шота, който съм направил с Techstream, за горивото виждам, че има зададено налягане в рейла и реалното такова (Target Comm. Rail Pressure и Fuel Pressure).Това е на пр.ход и виждам, че има малка разлика, може би е в нормата и нямам проблеми...А колко е допустимата?
Но за налягането на турбината ако зададеното е Target Boost Pressure, къде е реалното? Мисля, че е основен параметър..а го няма.
На няколко пъти съм питал из форумите как да се тълкуват живите данни, какви са нормите за всеки параметър/двг., но отговори няма. Би трябвало във форумите да има механици, които да са наясно, но не казват...Какво да си мислим...освен, че нямат интерес всеки сам да си прави диагностика...Аз поне каквото знам го споделям. Като и да е, с тия мисли едва ли ще променя положението...

Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d

Публикувано на: 15 Апр 2013 14:59
от todor87

Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d

Публикувано на: 15 Апр 2013 16:18
от JapCar
todor87 написа:Заповядай data list- http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... m00gx.html
Благодаря много, ще го разуча по-подробно...накрая на таблицата пише ,че е за двг. 1AD-FTV, което ми трябва, а горе в дясно пише, че е за COROLLA, AURIS / ZZE150 ZRE151,152 NDE150 , което вероятно са модели с този двг...
Не знам дали Target Booster Pressure е това, което си мисля, зададеното налягане на турбото, но пише, че е под атмосферното на пр.ход, както и е, но пак няма параметър за действителното налягане?? И какви ще са параметрите при някакви по-високи обороти??
Въобще линка е много полезен и за други агрегати по колата, жалко, че няма за Авенсис...или аз не знам как да търся mellow.gif

Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d

Публикувано на: 16 Апр 2013 22:45
от georgievvm
MAP сензора мери налягането wink.gif

Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d

Публикувано на: 16 Апр 2013 23:22
от JapCar
georgievvm написа:MAP сензора мери налягането wink.gif
Знам кое какво мери, но мисля, че един двг има или MAP или MAF.И понеже знам, че имам MAF би трябвало да нямам MAP, може и да греша, но ако имам и него къде е?

Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d

Публикувано на: 16 Апр 2013 23:25
от georgievvm
JapCar написа:
georgievvm написа:MAP сензора мери налягането wink.gif
Знам кое какво мери, но мисля, че един двг има или MAP или MAF.И понеже знам, че имам MAF би трябвало да нямам MAP, може и да греша, но ако имам и него къде е?
100% грешиш

Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d

Публикувано на: 16 Апр 2013 23:40
от JapCar
georgievvm написа:
JapCar написа:
georgievvm написа:MAP сензора мери налягането wink.gif
Знам кое какво мери, но мисля, че един двг има или MAP или MAF.И понеже знам, че имам MAF би трябвало да нямам MAP, може и да греша, но ако имам и него къде е?
100% грешиш
Допускам, че греша, но това не е достатъчно за да науча истината. Кажи как е, дай подробности кое как е?

Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d

Публикувано на: 17 Апр 2013 20:40
от georgievvm
Каква е точно колата?

Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d

Публикувано на: 17 Апр 2013 20:47
от JapCar
georgievvm написа:Каква е точно колата?
Avensis 2.0, D-4D, 2006, двг 1AD-FTV

Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d

Публикувано на: 17 Апр 2013 21:25
от georgievvm

Re: Няма мощност преди 2000 оборота corolla 2.0 d4d

Публикувано на: 17 Апр 2013 21:30
от georgievvm
Не е най-доброто изображение ама се надявам да видиш къде се намире wink.gif