Страница 1 от 3

Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4D

Публикувано на: 14 Мар 2013 11:41
от ivdim
Здравейте колеги,

Извинявам се предварително тъй като темата е разнищвана, изпробвах доста от съветите, но все още проблемът съществува.

Автомобилът: Toyota Corolla 1.4 D4D 2008 г., на 98 000 км.

Проблемът: при ускорение, с доста силно подадена газ, понякога в диапазона 2800 – 3200 оборота има едно леко задържане, след което се отпушва и тръгва нормално. Не го прави винаги и не мога все още да хвана зависимостта. След като се отпуши, почти не се проявява за остатъка от карането.

Прочетох, че това е симптом за задръстен EGR, отворих го онзи ден, да го почистя, имаше прилично количество сажди, почистих го до блясък, раздвижих клапанчето и сглобих. 2 дни не се прояви проблемът и вчера пак го направи. Лошото е, че не винаги е така и не можем да го диагностицираме. Вързахме я на компютър, за да видя дали трупа някаква грешка, още преди да почистя EGR-a, но уви нищо. Също така искам да отбележа, че горивният филтър е сменен преди около 5-6 хил. км.

Ще съм крайно благодарен ако ме насочите какво друго може да причинява този проблем, ако сте имали подобни грижи.

Мерси предварително на всички!

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Публикувано на: 16 Мар 2013 23:16
от NikX
!Имах съшия проблем при екз автомобила на жената А3 99г 1.9 TDI,първоначално почна понякога да се замисля,след това по често,точно в този диапазон,2,5-3к оборота,мислех си че нещо се е позапушила коолата и почнах с добавките,изведнъж чух че турбината станала музикална(буквално подсвирваше ),но все пак автомобила беше на 180к....с турбина намерена от морга проблема се реши,така я кара още 8к км и след това я продадохме

Разбира се това е просто идея,може и от друго да е,но симптомите ми в началото бяха съшите

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Публикувано на: 17 Мар 2013 10:16
от ivdim
Силно се надявам да не е турбината, много неприятно бих се изненадал ако на няма 100К км е за смяна ...

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Публикувано на: 17 Мар 2013 12:27
от Kiki
Колега, провери маркучите към и от турбината дали не са спукани някъде и скобите дали са затегнати добре, защото, ако там има проблем, то той дава симптомите на повредена турбина.

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Публикувано на: 17 Мар 2013 18:43
от ivdim
Супер, мерси за съвета, ще погледна за спукани маркучи и разхлабени скоби! Отделно, днес сложих и една добавка за прочисване на дюзите в слчуай, че има някакво частично запушване. Ползвах ето тази: http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4282

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Публикувано на: 17 Мар 2013 21:49
от Kiki
Дай отзиви след това за тази добавка.
Днес един клиент много ми я хвали.

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Публикувано на: 17 Мар 2013 22:11
от TATI
Аз я слагах тази, както и другата 6+1. Никакви разлики - или колата ми няма проблем, или пък аз не разбирам какво да очаквам. И разхода ми не се промени - все си е около 9 граЦко.

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Публикувано на: 19 Мар 2013 22:25
от ivdim
Наблюденията ми от добавка към този момента са, че със сигурност колата почти не пуши, дори при агресивно ускоряване и също така при високи обороти. Откакто съм я сложил, "задържането" за което писах почти не се е проявявало, хем все още не съм изхарчил 20-те литра, в които се разрежда добавката. Надвам се тази тенденция на прочистване да се запази и да не се налагат други интервенции. Ще пиша отново като мине още малко време, за да съм сигурен, дали влиянието от добавката е трайно.

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Публикувано на: 20 Мар 2013 17:08
от SFINKS
Колега смени бензиностанцията и ще си решиш проблема със "задържането"

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Публикувано на: 20 Мар 2013 17:49
от mirott
Kаквато и нафта да сипеш - се тая. Ползвай добавки редовно, и няма да имаш ядове...!

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Публикувано на: 21 Мар 2013 00:01
от ivdim
Пробвал съм всякакви от известните бензиностанции, но всичкото гориво, или почти всичкото, е от Лукойл. Тъкмо се похвалих, че е по-добре след добавката и хоп пак го направи. Обикновено се случва след като колата не е работила известно време и след това я подкарам. Ще го мъча нещо, ама и аз не зная вече какво. Мисля да отида някъде за механична проверка и/или диагностика...

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Публикувано на: 21 Мар 2013 01:45
от JapCar
Когато става дума за проблеми при високи обороти, не е ли разумно да се отнесе към почистване на SCV или смяна на горивен филтър, т.е. недостиг на гориво при голяма консумация?
Всъщност някой може ли да каже тест дали гор. филтър е за смяна, ако не се знае кога е сменян...? Аз никога не карам с над 3000об, та не знам дали и моя не е за смяна...

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Публикувано на: 21 Мар 2013 08:24
от TATI
Не съм чувал за тест, но аз сменям всички филтри и маслото на 7500 км (те при мен не изкарват и повече де). Не струват хиляди, че да икономисвам от тях. А ако не знаеш кога пък е сменян, за мен си е направо задължително да се смени при първа възможност.

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Публикувано на: 21 Мар 2013 08:47
от Yuli
Фкусирай се върху турбото. 3000 оборота е горната граница на платото в графиката на "ограничения" въртящ момент. До там със сигурност има движение на геометрията на турбината, а след тези обороти геометрията трябва да достигне и остане в крайно положение. Както го описваш е като моментно механично блокиране, като такива проблеми могат да са спорадични в началото и със сигурност няма да изчезнат, а ще зачестяват.

Re: Задържане при ускорение на около 3000 оборота Corolla D4

Публикувано на: 21 Мар 2013 12:07
от JapCar
Yuli написа:Фкусирай се върху турбото. 3000 оборота е горната граница на платото в графиката на "ограничения" въртящ момент.
Малко в страни от темата:
Тази графика съм я виждал и е подобна за всички комън рейл турбо дизели. Интересно е да е насложена и графиката на моментния разход, не знам дали някъде я има...Имам предвид, че ако постоянно се кара с обороти над 2000(където върт. момент и мощността са високи), разхода никак не е малък, съдейки по бордния компютър и едва ли дизеловия двг. би бил толкова икономичен, което се счита за основното му предимство.
За насложената върху тази диаграма графика на разхода имам предвид на място, без товар, както може би са снети и графиките за върт, мом. и мощн., защото разхода силно се различава при движение по надолнище,на равно и баир при едни същи обороти.
На мен ми е първият дизел и нормално карам с малко под 2000об при равномерно движение.(с 6 скор. кутия съм).