Страница 1 от 2
Син пушек при палене, но и при подаване на газ след това
Публикувано на: 11 Мар 2013 16:19
от salt_shaker
Здравейте!
Имам малък проблем, който се появи буквално два дни, след като си купих Тойота Авенсис, Д4Д, дизел, 110 коня, 2000г. Когато сутрин запаля, от ауспуха се забелязва син дим, който е различен във всеки път, в който я запаля - понякога го има, понякога не, понякога е по-гъст от други случаи и т.н. Когато шофирам, като подам повечко газ, също се забелязва този дим, но и сега - не всеки път, когато подам газ. Четох из някакви форуми за смяна на гарнитури, гумички и т.н. Маслото ми е хубаво, сменяно е преди 3 дни заедно с горивния филтър, в сервиз на Тойота в Пазарджик. Въздушният филтър е почти чисто нов. А, и друго - за 3-4 дни, през които си я покарах, не забелязвам никаква разлика в равнището на маслото в мотора.
Мерси предварително за мненията ви!
Re: Син пушек при палене, но и при подаване на газ след това
Публикувано на: 12 Мар 2013 11:43
от Petar
Мини повечко километри 2-3хил км. и тогава провери пак нивото на маслото ако е мръднало доста си гори масло иси за ремонт
Re: Син пушек при палене, но и при подаване на газ след това
Публикувано на: 12 Мар 2013 11:51
от salt_shaker
А има ли някакъв шанс да са износени буталата, или турбината да е изгърмяла? Аз много неща прочетох из нета и съм яко във филма сега, просто не знам откъде може да е проблемът, после ще ходя на диагностика и ще видим.
Re: Син пушек при палене, но и при подаване на газ след това
Публикувано на: 12 Мар 2013 18:30
от vladovg
Ако пушилката е повече след по продължителен период на покои да речем от вечерта и на сутринта я палиш има вероятност да от гарнитура на инжектор.Свали капака на главата и ще разбереш ремонта е 1 час и комплекта гарнитури струва 50 тина лева за 4 те инжектора.
Re: Син пушек при палене, но и при подаване на газ след това
Публикувано на: 12 Мар 2013 18:48
от Toyo_driver
Колега, първо провери дали няма изгоряла подгряваща свещ преди да се впускаш в по-сложни и страшни филми... book.gif
Re: Син пушек при палене, но и при подаване на газ след това
Публикувано на: 12 Мар 2013 20:16
от TATI
Просто е измил добавката от старото масло, предназначена да продаде автомобила. Според мен ще си има заигравка с ремонтче. Синия пушек и изгорялата свещ нямат допирни точки.
Re: Син пушек при палене, но и при подаване на газ след това
Публикувано на: 12 Мар 2013 22:30
от desotodorov
Така е, ако е свещ ще пропушва и прекъсва само 20-30 сек след запалване, щом пуши и загряла, най-вероятно е това, което спомена колегата...новото масло е отмило добавката и сега...дано да е малкия дявол и да са гумички...макар че ако бяха те, щеше да си пуши и преди това...така че, мери компресията - тя ясно ще покаже.
Re: Син пушек при палене, но и при подаване на газ след това
Публикувано на: 13 Мар 2013 11:35
от salt_shaker
Благодаря ви за мненията! 100% с новото масло съм измил добавката, "предназначена да продаде колата". Това го чух и от други хора. Сега съм намерил майстор, но ме интересуват просто информативно следните неща (които 100% ще разбера като отида при тоя човек, ама просто съм любопитен):
1. Колко струва комплект сегменти?
2. Колко струва комплект гумички?
3. Как може да се подобри компресията на клапаните, ако не е на нужното ниво?
4. Колко струва горе долу една подгревна свещ?
5. Колко струва една гарнитура на глава?
Re: Син пушек при палене, но и при подаване на газ след това
Публикувано на: 13 Мар 2013 11:44
от Petar
salt_shaker написа:Благодаря ви за мненията! 100% с новото масло съм измил добавката, "предназначена да продаде колата". Това го чух и от други хора. Сега съм намерил майстор, но ме интересуват просто информативно следните неща (които 100% ще разбера като отида при тоя човек, ама просто съм любопитен):
1. Колко струва комплект сегменти?
2. Колко струва комплект гумички?
3. Как може да се подобри компресията на клапаните, ако не е на нужното ниво?
4. Колко струва горе долу една подгревна свещ?
5. Колко струва една гарнитура на глава?
За моя Авенсис излезе:
1.Комплект сегменти на ТР японски 140 лв.
2.Комплект гумички на клапани /оригинални / 80 лв. други по 40 лв.
5.Гарнитура глава 70 лв.
Re: Син пушек при палене, но и при подаване на газ след това
Публикувано на: 13 Мар 2013 12:05
от desotodorov
цените доста варират в зависимост от марката и модела, аз мога да споделя за моята бивша кола:
- Комплект сегменти беше около 100 - 150лв...някаква известна немска марка бяха, ама забравих името.
- Комплект гумички от същата марка беше към 30лв, за 8клапанов ДВГ...за 16 - би трябвало да е х2.
- Подгревни свещи 15-25лв едната ... NGK примерно.
- Гарнитура глава - пак от немската марка - 80-100лв
Компресията я създават буталата + сегментите докато се движат нагоре към ГМТ, клапаните само я "удържат"
За да я подобриш - сменяш сегменти (недай боже нови бутала на ремонтен размер + шлайфане на блока) и напасваш клапаните към леглата им...самите легла също са сменяеми.
Ако държиш на оригинални части , цената ще излезе височка, като се сложи и труда...отива доста. Освен това майстора е желателно да е добър, за да не се наложи после повторно отваряне на ДВГ...абе филм си е това... и дано да мине успешно при теб.
Re: Син пушек при палене, но и при подаване на газ след това
Публикувано на: 13 Мар 2013 12:10
от salt_shaker
Благодаря за информацията. Майсторът е специалист, така че се надявам всичко да мине добре. Братче, преди 5 дни е купена колата, а гледай за какви ремонти става въпрос... Наистина, филмът си е голям.

Re: Син пушек при палене, но и при подаване на газ след това
Публикувано на: 13 Мар 2013 18:38
от memorex
Обади се на този от който я купи и го накарай да плати половината ремонт.Ако не се съгласи и ти се примириш с това го накарай да си признае дали е слагал такава добавка.Ако не е пълен боклук трябва да си признае и без това нищо не губи а ти ще си сигурен че това е проблема
Re: Син пушек при палене, но и при подаване на газ след това
Публикувано на: 13 Мар 2013 23:03
от desotodorov
мхм...това е добра идея, но засъжаление ми се струва малко вероятно да стане...най-вече защото предполагам че колата е "нов внос" от Италия, още една кола на мой колега мина по същия сценарии, външно и вътрешно много запазена, върви...да, ама след второ масло спря да върви... и компресията се оказа под уравне реки Дунай...и те така. Дано всичко при колегата мине с минимум финансии, че комбинацията току що купена кола + скъп ремонт е пълн а отврат.
Re: Син пушек при палене, но и при подаване на газ след това
Публикувано на: 14 Мар 2013 12:03
от salt_shaker
Честно да ви кажа, предпочитам да си оправя количката и да си завърви безпроблемно, вместо да търча да се разправям, че в последно време много неща ми се насъбраха на главата - имам държавни изпити, ще се женя

, пък сега и тая кола...
@Memorex - братко, аз така или иначе съм 100% убеден, че от това е проблемът - след смяната на маслото колата си показа магариите ;)
Re: Син пушек при палене, но и при подаване на газ след това
Публикувано на: 15 Мар 2013 14:33
от salt_shaker
Колеги, според вас, ако проблемът е например, че:
1. Трябва някаква шлифовка на главата; или
2. Гумичките са за смяна; или
3.Нещо в самия мотор не е наред, някакво желязо там чука някакво друго и затова и двигателят трака малко по-силно от по принцип.
Може ли колата да се кара още известно време, искам да кажа 1-2 дни, докато я закарам на майстор, защото човекът се намира на 300 км от тук biggrin.gif