Страница 1 от 1

Дребен ремонт на моторчето за ниво на фаровете.

Публикувано на: 09 Мар 2013 15:20
от lederman
Здравейте,
преди няколко дни си монтирах реле за дневни светлини. Докато пробвах фаровете на загасен двигател ми направи впечатление, че моторчето на левия фар не може да намери коректна позиция и зацикля без да спира, когато двигателя работи чегъртането не се чува.
Днес се хванах да сваля фара и да вида дали ще мога да ремонтирам повредата. Оказа се, че предната броня се сваля много лесно и демонтажа на фара не е голяма трудност. При демонтиран фар на гърба му се сваля една капачка, която открива прост червячен механизъм, моторче като от детска играчка tooth.gif и най-важното в случая един линеен потенциометър, вързан за механизма. Измих потенциометъра с хубав контактен спрей, който изсъхва без да оставя следи (G-22 Dry Contact Cleaner Puliscicontatti Secco има го в магазините на Конрад) и след това всичко обратно на колата.
Сега вече фара се позиционира нормално, намира си позицията и спира.
Съжалявам, че не направих фото-репортаж но не знаех как се сваля бронята и фара, и докато се ровех, и гледах клипа публикуван в друга тема (http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=2&t=23635), и напълно забравих за фотото.
от цялата процедура най-много трябва да се внимава при отварянето на капачката на моторчето. закрепена е с доста тънки щипки и аз за съжаление успях да счупя една. Не фатално но разбира се не желателно. за да не влиза прах там където е счупената щипка и уплътнението не е притиснато както трябва го покрих с изолирбанд (сложих бял да ми напомня за невниманието tooth.gif )
Пуснете си фаровете при загасен двигател и се заслушайте, не е страшна беля ама ако изгори моторчето ремонта ще е по неприятен ($$$).
Колата е от подписа.