Страница 1 от 1

За новобранци!!!

Публикувано на: 07 Мар 2013 21:15
от rumen_af
Здравейте,
от 4 дни съм собственик на Тойота Корола 1.4 2004г. японска сглобка. За сега минах 1000км и съм много очарован. Предишната ми беше Хонда Сивик пак японка така че съм пристрастен към японските автомобили.
Поразрових се из форума и за сега се ориентирах, но като новобранец :) ме интересуват някои неща. Надявам се, че няма да се повторя с някой колега.
Пистовия ремък на Королата се е понапукал малко и мисля да го сменя. Видях, че след 105 000км му дават инспекция на всеки 15 000км. Моя километраж показва 127 000км и съм склонен да му вярвам. Решил съм да го сменям, но не знам дали трябва да сменям и обтяжната ролка. До сега знам, че сменя ли се ремък се сменя и ролката, но (тук - http://www.toyota-tech.eu/MaintenanceSc ... /Final.pdf) не видях да пише за ролката. И още един въпрос - пак в този MAINTENANCE пише че Timing belt се сменя на 150 000км - това веригата ли означава (защото аз знам че се пише Timing chain)!
Благодаря ви предварително

Re: За новобранци!!!

Публикувано на: 07 Мар 2013 21:44
от saho
Познавам хора който си карат без да сменят ангренажен ремък на коли нов внос, ти си се закосил за тоя пистов ремък.
Да, може да смениш поне ремъка, другото само по симптоми поне аз съм така, никога няма да хвърля здрави японски ролки и водна помпа и да сложа някакви незнайно какви. Моите като ги пипнах преди три години нямаха никакъв шум, луфт въртяха се като в масло и са си още там и служат и ще служат още дълго :thumbsup: Пък за веригата, ако мислиш, че е на 400 000км я смени и нея biggrin.gif
Да ти е честита и си я караш със здраве, ще останеш доволен сигурен съм.

Re: За новобранци!!!

Публикувано на: 07 Мар 2013 23:36
от dog rics
Здравей,

Скоро взех Корола Версо и днес смених освен пистовия ремък и ролката за него. В сервиза казаха,че е добре да се сменят и двете, а съм склонен да им вярвам защото са мои хора.Моя съвет е като си тръгнал да ремонтираш да го правиш както трябва!

punk.gif

Re: За новобранци!!!

Публикувано на: 08 Мар 2013 10:45
от Оги
Ролката може да се провери след като се свали. Тогава човек, който разбира може да прецени дали е читава или и е дошло времето. И в случая също има някаква вероятност за грешка /заради квалификацията на майстора/ или прецакване /заради това, че на частите им отпущат голям % , някои са склонни да влагат повече/. Но ако правиш това сам- разклати свалената ролка в аксиална посока- трябва да не хлопа, освен това като я врътнеш свободнакато лагер- не трябва да има никакъв шум. Ако двете условия са изпълнени- не ти трябва да сменяш свестна ролка за афтърмаркет.
Честито, колега ! Със здраве да караш и само консумативи да сменяш ! smile.gif

Публикувано на: 08 Мар 2013 17:55
от rumen_af
Благодаря ви колеги!
Надявам се да имам много безаварийни километри и да съм все така доволен!