Страница 1 от 2

Corolla E11 4E-FE - проблем при студен старт

Публикувано на: 04 Фев 2013 10:44
от DMDimitrov
Здравейте колеги,
от известно време колата се държи странно сутрин при запалване... пали без проблем, но в началото като че ли се опитва да угасне, а ако й подам малко газ, оборотите се оправят и са около 1200-1300. Обаче и след това като потегля, при превключване от 1-ва на 2-ра, от 2-ра на 3-та и т.н. има едно замисляне, прекъсване или придърпване да го наречем, само в първия момент, първата секунда и после си ускорява нормално... чак когато мотора загрее напълно изчезват всички тези симптоми. Сменил съм скоро горивен филтър (2000км), свещите са оригинални, на около 10 000км, кабелите също смених преди година.

Ще бъда благодарен за всякакви идеи.

Re: Corolla E11 4E-FE - проблем при студен старт

Публикувано на: 04 Фев 2013 20:00
от малката
Здр,на какво я караш?Моята е такава и много ме дразни сутрин. пали на бензин и като прехвърли на метана се чуди дали да изгасне ,дали да върви!като загрее вече не придърпва,свещите са на 3000км,но кабелите са оригиналните.номера го прави при първото палене сутрин и особенно ако е -10градуса.знам,че кабелите са за смяна,но 160лв нямам.интересно ще бъде мнението на специалистите,благодаря им предварително

Re: Corolla E11 4E-FE - проблем при студен старт

Публикувано на: 04 Фев 2013 20:51
от DMDimitrov
ами аз я карам само на бензин... никога не е имала газ или метан. сипвам й даже 100октанов бензин, а тоя проблем се появи наскоро. сменям й консумативите често, свещите с оригинални, кабелите също, но не съм сменял до сега само бобините. имам подозрения че може да е от тях, но пък логиката ми казва, че ако е някоя бобина тя ще го прави постоянно и на студен и на топъл мотор.
другият вариант е, компютъра нещо да се шашка ако сензора за температура на въздуха не му подава правилни данни... не знам, нека колегите да кажат мнение?

Re: Corolla E11 4E-FE - проблем при студен старт

Публикувано на: 04 Фев 2013 23:02
от PESHO OT MARS
Единия вариант е температурния датчкик нещо да се е бъгнал, това е доста досаден проблем който обикновено води на какви ли не други места преди да се стигне до този тъп датчик. Но като бъгяса обикновено прави проблеми и с празния ход на загряла кола.
Другия възможен бъг е проблем със ситемата за "ускорен празен ход". Трябва като се видя с баща ми (Королата е негова) да погледна при този мотор как е реализирана.

Re: Corolla E11 4E-FE - проблем при студен старт

Публикувано на: 05 Фев 2013 08:34
от memorex
VSS или така наречения сензор за скоростта.Намирасе на трансмисиата .Провери го ако не знаеш как се замерва питай някой запознат.Другото е МАР сензора мери абсолютното налягане на въздуха на входа.
Силна миризма на бензин усеща ли се?

Re: Corolla E11 4E-FE - проблем при студен старт

Публикувано на: 05 Фев 2013 09:12
от DMDimitrov
При мен не се усеща миризма на бензин изобщо. Явно ще я карам на диагностика някъде.

Re: Corolla E11 4E-FE - проблем при студен старт

Публикувано на: 21 Фев 2013 10:46
от DMDimitrov
Проблема след почистване на дроселовата клапа до някъде изчезна, но и не напълно.... оказа се шиб@на свещ! изчезна напълно след смяна на свещите с нови NGK BKR5EKB11. Старите бяха на сравнително малък пробег (около 10-12к), Denso, оригинални.

Re: Corolla E11 4E-FE - проблем при студен старт

Публикувано на: 25 Фев 2013 20:25
от alalexll
DMDimitrov написа:Проблема след почистване на дроселовата клапа до някъде изчезна, но и не напълно.... оказа се шиб@на свещ! изчезна напълно след смяна на свещите с нови NGK BKR5EKB11. Старите бяха на сравнително малък пробег (около 10-12к), Denso, оригинални.
Та какво кат са оригинални свещите да не са вечни!Между другото живота на оригиналните свещи е 20к нищо че понякога ги караме и 60к.Препоръчват 20-30к да се сменят точно поради този проблем който се е появил при теб,е малко раничко се е проявил но се случва.Браво че си открил бързо и евтино проблема.

Re: Corolla E11 4E-FE - проблем при студен старт

Публикувано на: 25 Фев 2013 20:36
от DMDimitrov
разбира се че не са вечни :) исках да кажа че изкараха на половина че и по-малко от NGK, преди тях карах със същите NGK и ги сменях на около 20к (без да имат някакъв проблем - профилактично), ама нали да пробвам и с оригинални как е :)

Re: Corolla E11 4E-FE - проблем при студен старт

Публикувано на: 25 Фев 2013 22:23
от alalexll
DMDimitrov написа:разбира се че не са вечни :) исках да кажа че изкараха на половина че и по-малко от NGK, преди тях карах със същите NGK и ги сменях на около 20к (без да имат някакъв проблем - профилактично), ама нали да пробвам и с оригинални как е :)
Ако не е тайна от къде са закупени тези оригинални свещи.Да не се працакваме и ние.

Re: Corolla E11 4E-FE - проблем при студен старт

Публикувано на: 21 Мар 2013 13:45
от DMDimitrov
Радостта беше кратка, явно не е и свещ... проблема пак се появи и вече се изчерпах... някакви други идеи колеги?

Re: Corolla E11 4E-FE - проблем при студен старт

Публикувано на: 21 Мар 2013 20:48
от alalexll
DMDimitrov написа:Радостта беше кратка, явно не е и свещ... проблема пак се появи и вече се изчерпах... някакви други идеи колеги?
Провери ли прословутия топлинен датчик.

Re: Corolla E11 4E-FE - проблем при студен старт

Публикувано на: 25 Мар 2013 12:01
от DMDimitrov
alalexll написа:
DMDimitrov написа:Радостта беше кратка, явно не е и свещ... проблема пак се появи и вече се изчерпах... някакви други идеи колеги?
Провери ли прословутия топлинен датчик.
Датчика за температура на входящия въздух ли имаш предвид, или за температура на водата, който е под бобините?

Re: Corolla E11 4E-FE - проблем при студен старт

Публикувано на: 25 Мар 2013 12:48
от alalexll
DMDimitrov написа:
alalexll написа:
DMDimitrov написа:Радостта беше кратка, явно не е и свещ... проблема пак се появи и вече се изчерпах... някакви други идеи колеги?
Провери ли прословутия топлинен датчик.
Датчика за температура на входящия въздух ли имаш предвид, или за температура на водата, който е под бобините?
Температурата на антифриза.

Re: Corolla E11 4E-FE - проблем при студен старт

Публикувано на: 25 Мар 2013 13:26
от DMDimitrov
alalexll написа: Температурата на антифриза.
Заради него, я закачаха на диагностика (т.е. закъсяват се 2 пина и се дава на контакт да се види дали ще изплюе някакъв код за грешка чрез примигване на check engine), но компютъра не рапортува грешки.