Страница 1 от 1

Гарнитура на цилиндровата глава

Публикувано на: 18 Яну 2005 17:42
от hristo_had
Здравейте фенове! То регистрацията се оказа много лесна работа! biggrin.gif
Искам да ви попитам има ли начин да се спре малък теч на охладителна течност към вътрешността на двигателя (имам предвид цилиндрите) , без да се отваря двигателя и сменя гарнитурата на главата. Проблемът не е сериозен засега - нямам загуба на мощност, не изгаря много антифриз, не загрява над нормата, но имам бял налеп по вътрешната страна на капачката на маслоналивния отвор и малко бял дим от ауспуха.
Че е за смяна гарнитурата за смяна е , но ми се иска да знам дали няма и друг начин за действие при такива малки дефекти.
И дали имате идея , къде освен в ТМ Ауто биха ми сменили гарнитурата и шлайфали главата качествено , и разбира се да могат да сглобят двигателя без да им останат излишни части...
От София съм , двигателя е 3S-FE , 2 литра, 16 V.
Благодаря и успех на всички !!! wink.gif

Публикувано на: 18 Яну 2005 18:01
от b_d
НЕ КАРАЙ КОЛАТА ТАКА!!!

Това е евтин ремонт. Почти във всеки сервиз, където не са ИДИОТИ ще го направят. Ако имаш познати, на които имаш доверие и знаеш как работят не виждам причина за притеснение. Не чакай да издуха водата, за да я оправиш.

Публикувано на: 18 Яну 2005 19:02
от jimmmy
siguren li si che ti teche antifriz! Ot kvoto sum chuval tova bialoto pod kapachkata mozhe da se obrazuva ako karash kolata na kasi razstoyania i motora ne se zagriava dostatucno! Ako gubis antifriz obache togava po dobre si smeni garniturata! :thumbsup:

Публикувано на: 18 Яну 2005 19:14
от hristo_had
Не съм съвсем сигурен , че е антифриз , но какво друго може да е бялото под капачката ... Колата я карам на малки разстояния ежедневно , но си загрява до средата и стрелката не мърда от там .

Публикувано на: 18 Яну 2005 19:19
от hristo_had
bad_dog написа:НЕ КАРАЙ КОЛАТА ТАКА!!!

Това е евтин ремонт. Почти във всеки сервиз, където не са ИДИОТИ ще го направят. Ако имаш познати, на които имаш доверие и знаеш как работят не виждам причина за притеснение. Не чакай да издуха водата, за да я оправиш.
Нямам познати монтьори за такъв ремонт , на които да им имам доверие и затова помолих за някакави препоръки - сервиз или майстор . Този двигател е малко сложен за обслужване. В ТМ Ауто ми искат около 500 лв само за труд ohmy.gif .Ще съм благодарен да ми кажете нещо по въпроса.
Thanks !!!

Публикувано на: 18 Яну 2005 19:22
от jimmmy
hristo_had написа:Не съм съвсем сигурен , че е антифриз , но какво друго може да е бялото под капачката ... Колата я карам на малки разстояния ежедневно , но си загрява до средата и стрелката не мърда от там .
Ami az naskoro go chetoh v niakuv amerikanski forum na toyota tozi problem i tova beshe otgovora na mehanica tam! Che kato se kara kasi razstoyania tova nesto bialoto se poluchava pod kapachkata i ne traibva da te pritesniava mnogo! Ne sum siguren dali e ot camoto maslo ili benzina koyto vliza vatre no kaza che se poluchava ot kasite razstoyania! izchakai i drugite mehanici kato punky tuka ad si kazhat mnenieto shtoto az ne sum mehanic wacko.gif no prosto ti kazvam kakvo chetoh naskoro

Публикувано на: 18 Яну 2005 19:28
от jimmmy
znaci tva beshe v foruma na toyota v www.about.com ne mi se tarsi sega tocno shtoto tma ca dosta no eto nesto nadiavam se razbirash angliiski biggrin.gif
Some symptoms of possible head gasket failure are:

White smoke from the tailpipe (caused by steam)
Engine running problem, like an engine misfire
Water in the engine oil or oil in the radiator
Coolant loss with no external signs
Overheating

Ako imas niakoy ot tia symptomi togava mozhe ad ti e garniturata :thumbsup:

Публикувано на: 18 Яну 2005 23:01
от ALTEZZA
bialoto po kapachkata na maslenia otvor ne e ot antifriz, tova e ot kondenzacii(vlaga) v dvigatelia, i kakto veche se kaza, iavno kolata se kara samo na kasi raztoiania i dvigatelia ne moje da zagree dostatachno, pak i za dostatachno dalgo vreme taka che tezi kondenzacii da izcheznat napalno

Публикувано на: 19 Яну 2005 01:53
от punkara
hristo_had написа:Не съм съвсем сигурен , че е антифриз , но какво друго може да е бялото под капачката ... Колата я карам на малки разстояния ежедневно , но си загрява до средата и стрелката не мърда от там .
az puk sum siguren che e antifriz, i naistina, vzemi oshte utre edna garnitura, i zakarai kolata da ti ya smenyat. lesen i burz remont, ne zabravyai da si smenish i angrenzaniyat remuk, nov filtur, i maslo sushto sa zadulzitelni.
uspehi,
punky smile.gif

Публикувано на: 19 Яну 2005 07:43
от jimmmy
Ami spored men susto si e ot condensaciata i shtom i altezza smiata taka a toy si e toyota mehanik znaci ima goliama veroyatnost da e tova! Parvoto obache koeto mozhe da napravis ako se pritesniavash vseoste i imas samnenie e test za naliagane v systemata i ako ima nesto to shte pokazhe che ima tech! Po dobre tova otkolkoto da smenias nesto koeto ne e nuzno! :thumbsup: Za service ti preporuchvam TANY tova e zad kat darvenica malko sled mosta i serviza na Citroen! spri tam na Petrol i pitay kade e i shte tikazhat! Imat moderno oborudvane varshat si rabotata i ne e skapo- pone tova e moeto mnenie za tiah! No pak ti kazvam ne se korkay horata kato se izkorkat i im go nabutvay yako taka da se kazhe rolleyes.gif Tia ot TM auto vmesto da ti iskat 500lv za raboa i te ne znayat za kvo po dobre pone edin test za naliagane da ti biaha kazali da napravis dry.gif

Публикувано на: 19 Яну 2005 09:11
от ALTEZZA
eto na kakvo popadnah dnes(snimkata dolu), tova e ot Tundra V8 s 60K mili, pitah niakolko mehanika i vsichkite kazaha che e kondenzacia

Публикувано на: 19 Яну 2005 19:15
от hristo_had
Благодаря на всички за отговорите !!!
Това под капачката ми много прилича на снимката дето я е постнал ALTEZZA. Обаче се чудя , защо да има конденз в двигателя , като е херметичен и не го карам с вода , а с бензин ( поне така ми казват на бензиностанциите wink.gif ). От къде се взима този конденз ?
От друга страна има макар и много минимален разход на антифриз , т.е. и с punkara съм съгласен. Така, че може би да взема да подходя по-сериозно по въпроса с диагностиката и да взема да се подготвя за смяна на гарнитурата ,че и без това на километража на колата пише
201 500 км.
Благодаря и успехи !!!

Публикувано на: 20 Яну 2005 10:23
от jamie
Двигателя не е херметичен.
Конденза се взема от разлики в температура - и е по вътрешните повърхности на двигателя. При по-дълго каране се изпарява цялата влага и такива "майонези" няма (обаче "майонеза" може да се получи и при пробила гарнитура на главата и смесване на антифриз с масло!).

Публикувано на: 20 Яну 2005 12:39
от Scott
jamie написа:(обаче "майонеза" може да се получи и при пробила гарнитура на главата и смесване на антифриз с масло!).
Да, но тогава и самото масло ще е 'пресечено'.
Ако единствените симптоми, които притесняват колегата са белия пушек на студено и 'майонезата' по капачката, то това си е съвсем нормално, ако колата се кара на къси разстояния през зимата. Ако обаче има и други проблеми - следи от масло в антифриза, следи от антифриз в маслото, 'надува' маркучите, няма мощност, намалена компресия на някой цилиндър, бял пушек дори при загрял двигател - тогава си е за смяна на гарнитура и/или евентуално шлайфане на главата. При всички положения един детайлен преглед на симптомите и определяне на диагнозата ще струва по-малко от 'директно смяна на гарнитурата', което за Пънки и тези дето си правят сами колите е 'половин час работа', но за другите си е пари и загуба на нерви с калпави сервизи.

Публикувано на: 20 Яну 2005 15:50
от jamie
Scott, за мен смяната на глава е поне 2 часа (1/2 ден) реално - и не съм майстор.
Но подкрепям мнението ти - по-добре повечко диагностика отколкото избързване.