Влага в купето Авенсис 2006
Публикувано на: 13 Яну 2013 23:45
Колата я имам от 2-3 месеца и забелязах, че в купето е влажно, струва ми се повече от нормално.Имам предвид, че при студени нощи, освен скреж отвън по стъклата (което е нормално), отвътре стъклата ми са доста изпотени в сравнение с другите колите наоколо. С бутона за изсушаване на пред. стъкло става бързо, но задното с нагревателите, доста бавно. Сложих влагомер вътре и влагата е доста- 70-80%. Проверих за течове из багажника и предните стелки, навсякъде е сухо и въпреки това не ми се струва нормално. Антифриза не намалява, не мирише за да имам съмнение, че радиаторчето на отоплението тече.
За изпотяването може би допринася и големия наклон на предното и особено задното стъкло, тя е хетчбек (в БГ май не се внасят, но тук в UK повечето са такива). Освен всичко, понякога леко се забелязва изпотяване и във фаровете и задните светлини, което също не е нормално, но вероятно няма нищо общо с купето...а и не ме бърка много. За задните теоретично може да се обясни, защото са в купето и не са херметични откъм крушките, но предните...?
Споделям всичко това, защото при същия климат на предишните ми коли не го е имало в такава степен. Не знам как да изследвам и открия източника на влага, защото като се затопли, проблема няма да го има.
Реших, че теоретично са възможни следните причини:
- Предишният собственик е прал тапицерията и все още съхне (не се усеща влага по седалките, но може би във вътрешността)
- Блокирала клапата за входящ външен въздух в затворено положение, при което в купето се върти един и същи въздух.
- Блокирани изходящи клапи за въздуха- на други коли обикновено са в багажника , на задните калници зад бронята (меки, гумени клапи)
Опитах да проверя клапата- при даден контакт натискам бутона за клапата, но освен, че светва бутона не се чува шум от движение на клапата. Не знам на какъв принцип е тя -ако управлението е електрическо би трябвало да се чува, но ако е пневматично, то двигателя трябва да работи, а тогава не бих я чул.
Та въпроса е как да я тествам, че да съм сигурен, че работи? Може би при спрян и пуснат двигател и работещ вентилатор да пръскам някакъв спрей/ароматизатор отвън и при двете положения на бутона вътре да следя за миризма вътре?
Къде са изходящите клапи?
На какъв принцип е управлението на входящата клапа?
Общите положения за борба с влагата в купето ги знам, но всичко по въпроса конкретно за Авенсис би ми било полезно, ако някой знае нещо.
За изпотяването може би допринася и големия наклон на предното и особено задното стъкло, тя е хетчбек (в БГ май не се внасят, но тук в UK повечето са такива). Освен всичко, понякога леко се забелязва изпотяване и във фаровете и задните светлини, което също не е нормално, но вероятно няма нищо общо с купето...а и не ме бърка много. За задните теоретично може да се обясни, защото са в купето и не са херметични откъм крушките, но предните...?
Споделям всичко това, защото при същия климат на предишните ми коли не го е имало в такава степен. Не знам как да изследвам и открия източника на влага, защото като се затопли, проблема няма да го има.
Реших, че теоретично са възможни следните причини:
- Предишният собственик е прал тапицерията и все още съхне (не се усеща влага по седалките, но може би във вътрешността)
- Блокирала клапата за входящ външен въздух в затворено положение, при което в купето се върти един и същи въздух.
- Блокирани изходящи клапи за въздуха- на други коли обикновено са в багажника , на задните калници зад бронята (меки, гумени клапи)
Опитах да проверя клапата- при даден контакт натискам бутона за клапата, но освен, че светва бутона не се чува шум от движение на клапата. Не знам на какъв принцип е тя -ако управлението е електрическо би трябвало да се чува, но ако е пневматично, то двигателя трябва да работи, а тогава не бих я чул.
Та въпроса е как да я тествам, че да съм сигурен, че работи? Може би при спрян и пуснат двигател и работещ вентилатор да пръскам някакъв спрей/ароматизатор отвън и при двете положения на бутона вътре да следя за миризма вътре?
Къде са изходящите клапи?
На какъв принцип е управлението на входящата клапа?
Общите положения за борба с влагата в купето ги знам, но всичко по въпроса конкретно за Авенсис би ми било полезно, ако някой знае нещо.