Страница 1 от 1
Болт за шарнир
Публикувано на: 09 Яну 2013 18:57
от tuesskok
Здравейте, понеже резбата на единия болт за шарнира нещо не е наред, въпроса ми е мога ли да го заменя с нормален болт с шестостенна глава. Това е болта с развалената резба
http://imageshack.us/photo/my-images/25 ... 85142.jpg/. А тук е схемата на самия шарнир
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199111 ... _4802.html
Re: Болт за шарнир
Публикувано на: 09 Яну 2013 23:24
от max-2
Аз бих сложил друг болт, но само за няколко дни, докато си намеря истински нов или втора употреба, за да съм спокоен. Иначе болтовете на шарнирите са ни много дебели, яки и презастраховани, ако погледнеш на една лада класика са сложили три болта 8мм с гайки, а там колата си тежи само на шарнира...
Всъщност сега видях, че това е един от болтовете, които са неделима част с шарнира (т.е. набити на шлиц в него). Не може ли да се ползва такъв от стария шарнир?
Re: Болт за шарнир
Публикувано на: 10 Яну 2013 09:12
от tuesskok
След като сваля стария шарнир ще видя дали мога да ползвам болта от него. Но малко ме съмнява, понеже при самото му стягане той се врязва в шарнира предполагам. Всъщност такива болтове с шлици продават ли се отделно?
Re: Болт за шарнир
Публикувано на: 10 Яну 2013 19:33
от мехаННика
Човека вече ти каза-не се продава отделно, трябва сам да го прехвърлиш. А, и да му "врежеш" шлиците преди самото стягане.
Re: Болт за шарнир
Публикувано на: 10 Яну 2013 19:35
от tuesskok
Значи може да ползвам болта от стария шарнир, така ли? И какво значи да му врежа шлиците, смисъл как да го направя? За пръв път ще сменям сам шарнирите. Не съм спънат в ръцете, ама все пак е за пръв път.
Re: Болт за шарнир
Публикувано на: 25 Яну 2013 11:35
от Оги
tuesskok написа:...какво значи да му врежа шлиците, смисъл как да го направя? ...
Може и да е късно, но за някои колеги едва ли. Идеята е като набиеш болта в шарнира той да не хлопа, понеже е вече набиван веднъж на такова място. Ако това се случи може да смачкаш шарнира с чук в мястото на болта /дупката/, по тоз начин тя "отеснява". Идеята е таз пресова сглобка да служи за "контра" при стягане и развиване на гайката. Може и по друг начин да се фиксира набития на шлици болт. Японеца го е конструирал така, че да не се хваща контра на главата на болта с ключ за да не се къса маншона на полуоската понеже е близо.