Страница 1 от 2

Охлаждане на маслото при Тойота до 1992-ра!

Публикувано на: 29 Дек 2006 07:54
от LordDigital
Абе загледах са тука как е направена системата на Тойотите за охлаждане на маслото покраи темата на горкия Живко (наказан със италианка :whistle: ).

Търсех къде е нашио термостат ,тук термостат - там термостат - епа оно неМало! - и кво излиза ,че има неква пружинка там дето дефакто регулира моменти във които да се укасява пътя на маслото (bleeder)?!? демек помпата почва да работи за тоя що духа?

Нещо неДоумявам как може да сложат толкоз неДомислена система - има ли я при други коли?

Публикувано на: 29 Дек 2006 08:11
от LordDigital
Брей ,така е както си го представях - ByPass/Bleeder система. Убиствено тъпо направена ... единственото за което се сещам е ,че можее би по некви теоритично сметки да е по-рентабилна от некфи Йофтини термостатни.

Както и да е ,явно е масова практика да я изхвърлят таз система ,и да пускат пълно и постоянно налягане към външен термостат. Във тоз момент може и Филтара да се премести и да се сложи некои гигнаски филтар от Lexus V8. Резултатите обикновенно са ПОНЕ 10PSI повишаване на налягането при 3500+оборота.

Публикувано на: 29 Дек 2006 08:15
от ALTEZZA
A? wacko.gif

Публикувано на: 29 Дек 2006 08:29
от b_d
Лордеее,
я разкажи по-подробно, че ме мързи да ровя у книгите :thumbsup:

Публикувано на: 29 Дек 2006 09:11
от b_d
ето една картинка. А как е след 92-ра

Публикувано на: 29 Дек 2006 13:51
от slowtraveler
Ами това което виждам на схемата е само регулатор на налягането, дето го има във всеки автомобил (дори и без маслено охлаждане)....
А това си е нормалната система за поддържане на постоянно налягане на маслената система независимо от оборотите... wacko.gif

Публикувано на: 29 Дек 2006 13:55
от b_d
като излишъкът отива към маслен радиатор преди да слезе в картера, вместо термостат да определя къде какво минава.

Публикувано на: 29 Дек 2006 14:24
от jamie
slowtraveler написа:Ами това което виждам на схемата е само регулатор на налягането, дето го има във всеки автомобил (дори и без маслено охлаждане)....
А това си е нормалната система за поддържане на постоянно налягане на маслената система независимо от оборотите... wacko.gif
Тойотките си имат вграден клапан и в маслената помпа - независимо дали са с тоя адаптер за маслен радиатор или не.

Публикувано на: 29 Дек 2006 15:26
от slowtraveler
Може да са го сложили за да пазят от прекалено високо налягане масленото радиаторче... :thumbsup:

Публикувано на: 29 Дек 2006 15:31
от jamie
По-скоро бих заложил на това че когато маслото е с ниско налягане - не минава през радиатора изобщо.

Публикувано на: 29 Дек 2006 17:29
от LordDigital
bad_dog написа:като излишъкът отива към маслен радиатор преди да слезе в картера, вместо термостат да определя къде какво минава.
Абе маи по-скоро въпросната Клапа ,Укасява масления поток да минава през тръбите ,coolera и после във картера. Понеже тези нямат почти никакви съпротивление за разлика от филтъра ... ми налягането веднага пада. То и без тва не е особенно високо...

Също не може да регулира нищо .понеже не е прогресивно а е On/Off. Не съм сигура кога включва ,ма аз бих я направил да отпушва само на ниски налягания - нали идеята е че зимъска налягането на маслото е мега високо и не изкаме никакво хлаждане.

Публикувано на: 30 Дек 2006 12:29
от NIK_4E
При мен явно нещо не е в час тая система щото като я ръчкам по-дълго време и налягането пада ohmy.gif явно маслото прегрява dry.gif или дедазнам кво :help:

Публикувано на: 30 Дек 2006 18:20
от ilko ivanov
jamie написа:По-скоро бих заложил на това че когато маслото е с ниско налягане - не минава през радиатора изобщо.
Точно така е - при мен започна да свети лампата за маслото като загрее и работи на празен ход - пъвата ми работа беше да проверя да не прегрява маслото.Оказа се ,че при ниско налягане въобще не минава през радиатора.А иначе проблема ми беше по-елементарен - датчика за налягането(спукана мембранка).

Охлаждане на маслото при Тойота до 1992-ра!

Публикувано на: 30 Май 2023 16:01
от Mitcom
За VVTI двигателите някой може ли сподели?

4ZZ-FE например мисля да му сваля картера да го почистя и цедката на засмукващата тръба.
С две дъна ли е, занитено да не мога да стигна долу?
Засмукващата тръба има ли някакво уплътнение при връзката да трябва да купувам? Веднъж като разглобя нямам кола докато не сглобя.
Някой свалял ли е?

Обаче в интернет не намирам да има механичен клапан за масленото налягане. Над 3к оборота ми смуче масло от картерната вентилация, там клапана съм го почистил, той е лесен. Гарнитурата държи, нямам основание да свалям глава да чистя.

Единствено намерих VVTI системата и малкото филтърче отпред на двигателя точно зад алтернатора. Интернет казва да се почистят със спрей за дебитомери заяради пластмасовите елементи. Но не видях в картера да има прост клапан с пружинка да е спекла да речем и да го почистя лесно. А той е с верига, ако е към маслената помпа като в схемата по-горе значи не мога да стигна лесно до него, няма пипап там.

Охлаждане на маслото при Тойота до 1992-ра!

Публикувано на: 30 Май 2023 16:12
от vfr800
Объркал сте темата тук обсъждат маслено охлаждане, а не маслената система. Механичния клапан е на самата маслена помпа. Ако имате разход на масло търсете проблема другаде.