Страница 1 от 1

Съвет относно рейка

Публикувано на: 23 Дек 2012 22:56
от stamenov
Здравейте,от скоро карам Corolla E12 2003g. и вече почват проблемите. Рейката се разтропала приятел монтьор казва че има разбити втулки.Някой със подобен проблем сблъсквал ли се е?Плашат ме че нова рейка ако взема ще ме боли главата доста дълго време и не си струва.Фен съм на японските автомобили но този път май уцелих дърво.Имам проблем и със предните подкалници направо се разпаднаха от дълбоките снегове.Падна и една от другите кори и блокира амортисьор на багажника. Взех да се чудя дали до края на зимата ще остане нещо здраво.
МОЛЯ дайте съвети и по отстраняването и на по дребните проблеми.И всяка зима ли ще ги сменям?

Re: Съвет относно рейка

Публикувано на: 24 Дек 2012 09:10
от mafiota
колега, ти направо си се видял в чудо с тази королка...,
по проблема с рейката, не съм сигурен но дали хлопането се дълни на каренцето което свързва кормилния прът с рейката (ако има такова разбира се, дори може да е повече от едно ..).

Re: Съвет относно рейка

Публикувано на: 24 Дек 2012 15:53
от zi_zi_top
99% съм сигурен, че тропането не идва от рейката, а от шлиците на карето на кормилната колонка (пада се над педалите), преди ги сменяваха по гаранция.
По въпроса за корите и подкалниците има няколко прости правила, които трябва да се спазват с колите с пластмасови такива: почистване на буците лед след шофиране, а ако започне стържене на гумите в буците по време на движение, спираш и махаш буците лед и сняг и периодично поглеждаш всички щипки ли са си на място и не ти ли висят кори отдолу.
Виждал съм много автомобили включително от премиум марки с провиснали кори. Въпрос на шофьорска небрежност или грижа е да опазиш автомобила си. Това все пак не е бронетранспортьор. biggrin.gif

Re: Съвет относно рейка

Публикувано на: 24 Дек 2012 16:16
от stamenov
Съгласен съм за пластмасите до някъде,но самия подкалник има нещо като калобран и в преспите е като гребло.С предната ми маздичка макар пак ниска несъм имал проблеми.Относно рейката преди се чуваше в дясно а сега вече сялаш и в ляво.

Re: Съвет относно рейка

Публикувано на: 24 Дек 2012 17:38
от Toyo_driver
Колега Стаменов ако монтьора е приятел е добре wink.gif то може да му вярваш, но ако искаш все пак да провериш сам както колегите са ти казали най-добре е да се наведеш в колата и на място с угасен двигател с едната ръка да хванеш каренцето на кормилния прът, а с другата да разклатиш леко волана. Ако при движение ляво-дясно карето има луфт значи проблема е в него, нооооо ако няма wacko.gif ...провери все пак и втулките на рейката. wink.gif При пълен десен от страната на шофьора можеш да погледнеш рейката, която е захваната с 4 втулки(виждат се само 2), към тъй наречения кросмембър (рамката под двигателя). При работеща хидравлика и мърдане на волана ляво-дясно ако се мърда самата рейка значи тези втулки са разбити... sad.gif тук идва голямата питанка "ко праим" щото Тойота са казали че тази част не се доставя отделното щото е трудно за дисасембъл и асембъл и искат да ти предложат цяла рейка. wacko.gif

П.С.Интересно че това се е случило при теб (според приятеля монтьор) обикновено от тая болест страдат джипките и по-тежките модели ..при мен даже гумата на втулките леко проскръцва ама за сега карам blush.gif

Re: Съвет относно рейка

Публикувано на: 24 Дек 2012 21:53
от stamenov
Ще го накарам да повтори тези пояснения,въпреки че я е гледал,много близък приятел ми е и няма файда да ме будалка просто не мога да повярвам че е възможно да се появи такъв проблем, особено като чета че практически е не проблемен елемент от колата.А кормилото ми не е центрирано ако може това да е белег.
Поздрави!

Re: Съвет относно рейка

Публикувано на: 09 Яну 2013 22:41
от stamenov
И така,рейката е смъкната и разглобена.Проблема е в дясната втулка,която е износена.Между другото те са пластмасови.Стругари направиха нова и утре събираме рейлата и монтирваме.Интересно е че в самата рейка е влизало някога вода,ноо от каде и защо незнам.Наскоро бях сменял и аксеален лагер които също е мокрен.Взех да се чудя дали не е наводнявана нещо колата преди?
Поздрави !

Re: Съвет относно рейка

Публикувано на: 10 Яну 2013 21:20
от Toyo_driver
stamenov написа:И така,рейката е смъкната и разглобена.Проблема е в дясната втулка,която е износена.Между другото те са пластмасови.Стругари направиха нова и утре събираме рейлата и монтирваме.Интересно е че в самата рейка е влизало някога вода,ноо от каде и защо незнам.Наскоро бях сменял и аксеален лагер които също е мокрен.Взех да се чудя дали не е наводнявана нещо колата преди?
Поздрави !
Твърде е възможно да е използвана вместо подводница laugh.gif така като гледам проблема при теб е бил във вътрешните втулки, а не в тези които държат рейката към ходовата част..важното е че сте намерили решение и дано да стане :thumbsup:

Re: Съвет относно рейка

Публикувано на: 13 Яну 2013 10:14
от stamenov
Рейката е монтирана и съм много доволен от резултата .Отстраних и другите проблеми,някои със съдействието на колега от форума за което съм му благодарен.
Поздрави !

Re: Съвет относно рейка

Публикувано на: 13 Яну 2013 11:03
от zi_zi_top
В Италия често стават наводнения и наводнени автомобили, които са били тотализирани от застрахователите са любима стока за нашите автоджамбази. Много вероятно да е такъв случая на колата ти.Непременно смени маслото на СК.

Re: Съвет относно рейка

Публикувано на: 13 Яну 2013 23:24
от stamenov
Колата е италианка и сега със този съвет ме вкара във филма.Ще видим маслото,къде да гледам за белязи от наводняване?

Re: Съвет относно рейка

Публикувано на: 14 Яну 2013 15:46
от scorpion
Колега,
допуснете, че колегата Зи-Зи-Топ по-скоро се шегува ...

За автомобил на 10 г., и то в средния клас е нормално да се появят някои проблеми. За рейката проблема може да е всякакъв ... Ето например при мен гаранционно я смениха въпреки, че автомобила не е наводняван или удяван biggrin.gif Водната помпа също ... допускам дефектни части, неправилен монтаж, изнервен английски работник в Петък следобяд (че му се пие вече, а поредния шибан авенсис чака за монтиране на линията ...) biggrin.gif

Изпуснал амортесъор на 5-та врата/блокирал ... За 10 години е добре, че и поне един държи. Това е бял кахър и е нормално остаряване на детайла. Такъв амортесъор за 10-на лева ще си вземеш употребяван от моргите. Виждал съм на далеч по класни автомобили да са изпочупени корите. Зависи как и къде се кара автомобила, дали се катери по бордюри, дали е закачан отдолу и т.н. и т.н. Достатъчно е да падне един или два крепежни елемента и след време, благодарение на вибрации, закачане и т.н. корите се чупят. Ако не си намерите точно същите по моргите, с малко сръчност, инструмени и материали, може да се приспособят кори от друг автомобил или същите да бъдат "закърпени" но и добри на вид. Това са малки ядове за 10 г. автомобил. Големите са проблеми с ДВГ, скорости, сходимост, окачване, електроника, ел. системи, ръжда, и т.н.

Задължително е следвало да вкарате автомобила за обслужване на масло, филтри (всички), антифриз, ремъци (всички) и ролки (ако е с такива за анг.ремък), накладки, спирачни маркучи, свещи и кабели(безнинов ДВГ) и пр.... т.е. при закупуването на автомобил втора ръка следва да се приготвят около 10 % ( а ако включим нови гуми, застраховки, регистрации, козметични ремонти и пр. до 20 % ) от общата сума за закупуване на автомобила за неговото привеждане в състояние да ви служи добре следващите 3-5 години.

Няма белези по които да установите какво е състоянието на автомобила и особено ДВГ, скорости и други агрегати, ако не го разглобите. Брат ми има сервизче за коли и вервайте ми wink.gif знам за какво става дума. Знам и защо гореизброеното обслужване следва да се направи независимо и как ви е уверявал джамбазина, че колата е обслужена и т.н (освен ако не предостави неоспорими доказателства от оторизиран сервиз, фактури с номера на автомобила и т.н.).

Стана дълго но написах това да не се притеснявате, а спокойно да си карате автомобила, да не мислите, че всичко се дължи на качество (а просто на стареене) и ако умеете и имате сръчност и ръце ... ще си намирате чудесно извинение пред съпругата и приятно хоби да си "ровичкате" по колата biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif ... макар, че брат ми се шегува, че един автомобил трябва да може да тръгва, спира и завива wink.gif

Re: Съвет относно рейка

Публикувано на: 14 Яну 2013 19:53
от zi_zi_top
scorpion написа:Колега,
допуснете, че колегата Зи-Зи-Топ по-скоро се шегува ...
За съжаление изобщо не се шегувам! Това е положението.
Нямам предвид обаче, че се внасят САМО такива автомобили. :thumbsup:

Re: Съвет относно рейка

Публикувано на: 14 Яну 2013 20:15
от Rudy
Точно на нас не ни отива да се сравняваме с италианци и да твърдим, че кола купена и карана само в БГ е по-добра от техните. Нито климата ни е по-добър, нито пътищата, пък дори и цените на пазара предразполагат към "гаражни" майстори и ментета части. Всичко зависи от конкретния собственик - не отричам, че там има доста мърлячи, обаче затова и цените на колите докарвани от там са по-ниски от немските. Така, че не се "филмирай", че колата ти е наводнявана, само защото е италианка.