Страница 1 от 2
Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Публикувано на: 15 Дек 2012 14:30
от jim_beam
много интересна и функционираща модификация,може би достойна за ВАЖНА ТЕМА,вижте сами >
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... 38581&st=0
това е всъщност >...on the cilinder head side i blocked of the exhaust gasses , and on the egr side i used a 25mm air filter.

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Публикувано на: 15 Дек 2012 23:06
от memorex
За мен това е пълна простотия и безхаберие.
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Публикувано на: 16 Дек 2012 22:45
от Me4oKyX
Джим - прав си. Ефекта също е много приятен от това, да НЕ си бухаш всичките тия буклуци в горивната камера.... Колкото до намаляне на ЕКО нормите - не е особено фрапираща разлика.
Меморекс - кое по-точно не ти допада !?!? Кое по-точно е простотия !? Да не си тровиш колата !? Да и даваш чист въздух, за да работи както трябва ??? Това единствената реална цел му е да прецаква маслото бързо, да дави колата, да вдигне разхода..... да не изброяваме натам колко още минуси излизат от тази "гениална" рециркулация.... Като не можеш да го спреш тотално хардуерно или софтуерно - това си е правилното решение. Всички коли заработват по-меко и по-леко БЕЗ тази джаджа - странно защо...
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Публикувано на: 17 Дек 2012 00:10
от memorex
Ами не знам този филтър за какво го е сложил.Казва че му омръзнало да чисти ЕГРа .Толкоз е лесно при РАВ да се почисти веднъж там на 30000км.После не ми стана ясно през този филтър от къде на къде ще минава въздух .Да не вземе да е от двигателя към атмосферата.За забавеното загряване и после пък по-високата температура на горене,повишения разход,детонациите,конденза и със сигурност повишеното износване и т.н май не се е замислил колегата.
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Публикувано на: 17 Дек 2012 01:15
от jim_beam
memorex какво не ти е ясно,въздуха ще се засмуква през този спортен филтър в двигателя,но просто ще е чист вместо изгорелите газове.ако се затапи тръбата вместо да се сложи филтър ще даде грешка ECU-то,а така си работи според тоя пич.прост начин за генерално избягване на този тип грешки,които са доста често срещани и водят до превключване в авариен режим.сигурно има някакви малки разлики в работата,но надали са фатални.хората от GB форума говорят за х10к изминати безпроблемно.
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Публикувано на: 17 Дек 2012 05:10
от Japanese_fever
jim_beam написа:memorex какво не ти е ясно,въздуха ще се засмуква през този спортен филтър в двигателя,но просто ще е чист вместо изгорелите газове.
През този филтър въздуха или по-тчоно газовете не влизат в двигателя, а излизат. (после отиват във вход. колектор и пак изгрят повторно - recirculation)
Филтърът е сложен уж да не замърсява околната среда или по-точно да няма дупка там, за да не влезе нещо в двигателя.
Другото, което трови двигателя, но повишава екологичността му е CCV-то, което също може да се изведе в атмосферата, вмсето в колектора.
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Публикувано на: 17 Дек 2012 19:36
от jim_beam
Japanese_fever мерси за обяснението!
интересно ако оттам излизат изгорели газове и сажди няма ли да се затлачи този филтър за отрицателно време?освен това би било възможно да се запали.аз си мислех,че точно обратно циркулират газовете...това излиза все едно да махнеш аспуха и на негово място да набиеш един спортен възд. филтър,ще стане мазало според мен.

жалко,че не съм наясно с англ. иначе щях да питам в този форум как действа схемата.
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Публикувано на: 17 Дек 2012 19:58
от memorex
Схемата е продукт на нечие безхаберие.Съмнявам се гения да е британец.по-скоро някой мижав папагал емигрант.възхищавам се на последния пост който е наистина британски .Тези люде те убиват с култура на въздържание и прикрита ирония.
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Публикувано на: 17 Дек 2012 21:22
от Me4oKyX
Xaxaxaxaxaxaxaxxaaaaaa Japanese ti ubi vsichko detsko v men xaxaxaxaxaxaxaxaxaxa
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Публикувано на: 17 Дек 2012 22:06
от Me4oKyX
меморекс - сега прочетох предния ти пост - това НЕ го казвай пред никой повече брат!!!

От това, че НЯМА вече мръсни газове, а ЧИСТ въздух горивния процес ще се влоши !?!? Ще вдигне разход!?? Повишено износване!?!? Защото маслото остава по-чисто ВИДИМО ли !!??? Конденз !?!? Щото няма при момента на смесване на охладения от кулера въздух, със газове с има-няма 200 до 500 градуса !?!???? Хахахаха , вие определено преопределихте и термодинамика и физика .... Абе зарежи, според тая логика, братче меморекс, колкото по-малко чист въздух, толкоз ПО-ДОБРЕ!!! Само дето далеч не е така при дизела... то при бензина не е .... детонации - немам думи за това вече....
Japanese - а ти сериозно ли тоя филтър ще е да НЯМА изгорели газове в атмосферата !? Щото ако е така, значи катализатора ми чисти въздуха, преди да влезе през интейка.... интересна логика ... плийс, експлейн

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Публикувано на: 17 Дек 2012 23:05
от memorex
[quote="Me4oKyX"]меморекс - сега прочетох предния ти пост - това НЕ го казвай пред никой повече брат!!!

От това, че НЯМА вече мръсни газове, а ЧИСТ въздух горивния процес ще се влоши !?!? Ще вдигне разход!?? Повишено износване!?!? Защото маслото остава по-чисто ВИДИМО ли !!??? Конденз !?!? Щото няма при момента на смесване на охладения от кулера въздух, със газове с има-няма 200 до 500 градуса !?!???? Хахахаха , вие определено преопределихте и термодинамика и физика .... Абе зарежи, според тая логика, братче меморекс, колкото по-малко чист въздух, толкоз ПО-ДОБРЕ!!! Само дето далеч не е така при дизела... то при бензина не е .... детонации - немам думи за това вече....
Ме4о обяснявам мойта логика:
1.Горивния процес няма да се влоши от 4истия въздух а от нарушената пропорция която се определя от ЕКУ то
2.Разхода ще се вдигне от бавното загряване и нарушената пропорция отново
3.повишено износване от ниската температура на въздуха защото се образува конденз който в реакция със сярята в горивото и т.н образува киселини които са агресивни към металните повърхности.Маслото не го мисли толкова то е с достатъчна алкалност и не е толкова уязвимо от газовете.
4.Точката на конденз в смукателния колектор зависи от температурата и налягането .А ти кажи кога ще е по зле
5.детонациите или т.нар.тракане при дизела се появява при по високи температури на изгаряне на горивото/свързано е с това че няма да има ЕГР/.Кое ти е странно .
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Публикувано на: 17 Дек 2012 23:40
от Me4oKyX
Странно ми е, че си имаш някаква логика, само че в реалност нищо такова не се случва.... На никоя кола .... А маслото щом няма ко да му мисля.... доообре... А нарушената горивна смес - хептен .....
За бавното загряване - ще му предам, само дето разлика - никаква - нито на Тойоти, нито на европейските - италиански, немски.... Разхода интересно защо не се вдига също.... Абе общо взето, като се махне тая рециркулация колата заработва по-МЕКО, по-ЛЕКО и по-ИКОНОМИЧНО.... И това не е от една или две коли опит правено.... Иначе може би си прав .... ама не точно

Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Публикувано на: 19 Дек 2012 10:20
от ceko26
Инжинери с очилца правят проект за няколко стотин хиляди двигателя в подължение няколко години на чертеж със някакви параметри - одобрява се. След това се произвежда прототип, който се тества и оптимизира за да издържи определен ресурс от разбиращи хора избрани заради умения и знания.Слага се двигател във тестов модел за да се изпробва във реална пътна обстановка при различни температури на околния въздух. След като всичко се нагласи оптимално се пуска в производство. Обаче се оказва, че някакъв си ирландец разбира повече и набързо им оправя грешката и безплатно си пуска идеята в интернет.Повече от половината шофьори да не кажа повечето се самоубеждават, че след като направят някаква модификация дори и лепенка има подобрение във вървенето разхода или мощноста. Ето ви едно четиво за процесите в двигателя, а пък после затапвайте каквото искате .
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=136918
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Публикувано на: 19 Дек 2012 13:00
от Me4oKyX
Бат Цеко, ти личен счетоводител да си им, пак няма да знаеш колко пари им е излезла реално една такава "разработка" ..... Я щом искаш, вярвай си, че световните лидери работят за твоето добро и хубаво... а като прочетеш какво е написал производителя за своя защита е ясно. Но това не го прави по-реално..... в крайна сметка брат, всеки си има глава на раменете, ползва си е АКО иска и си вЕрва в квото му душа сака..... ама тия приказки с мултимилиярдните разработки са вярни, ама във формула1 и WRC, NASCAR и други подобни... а не в ДВА двигателя да има над 50% еднаквост и да си говорим за бясна скъпотия.... едното логично изклюючва другото ... по пътя на чистата логика, АКО искаш да я ползваш де....
Re: Модификация на EGR при 2.2D4D и D-CAT!
Публикувано на: 19 Дек 2012 14:23
от slowtraveler
Вярно е, че EGR има негативи от рода влошено КПД на двигателя и намалена максимална мощност...
Затова за да се избегнат тези негативи в съвременните двигатели ЕГР клапана се командва от комшютъра, а не е една обикновена тръба от изпускателния към всмукателния колектор.
Но и според мен лъженето на компютъра (като изолирането на ЕГР клапана) може да докара и негативи - компютъра си знае, че при отворен EGR клапан трябва да има по-малко кислород в сместа, и съответно ще подготви друга смес...