Страница 1 от 4
Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (LPG)
Публикувано на: 14 Дек 2012 16:39
от PESHO OT MARS
Въпроса ми е прост и лесен и е към тези които имат ТАП и го ползват на LPG уредба (не ме касае CNG-тата).
Струва ли си инвестицията от около 100 кинта за един адванс процесор (например A.E.B. Puma 515N) като за моята Карина (тази в подписа последната)?
Искам нещата да са болт-он и затова съм се спрял на A.E.B. макар че може би трябва да се запита и все пак кой е точния модел който ще ми свърши работа.
Ще има ли разлика в мощността и разхода? Колата е с Ловато изпарител ако това има някакво значение и хубав смесител с 34 мм диаметър.
Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L
Публикувано на: 16 Дек 2012 11:27
от Vokil
Ако имаш така нареченото "делоко" задай си от него 5-7 градуса аванс спрямо нормалния и си свиркай

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L
Публикувано на: 16 Дек 2012 13:57
от mitoko
питай Басс ман

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L
Публикувано на: 16 Дек 2012 22:40
от Me4oKyX
Пешо, адаш - за Тойота BOLT ON надали ще намериш... За мерцедес и Фиат няма за всичките, камо ли за японци... А АЕВ са италианци. Ти и да искаш други, тези са най-добрите явно, а тия луди италианци правят не само аванс процесори. Ефект - не мога да кажа за пропан, но метана направо избухна, но си играхме с Бассмана към два часа да сложим на моите коли, а за японците не вярвам да е по-лесно.

Но Басчо ще ти каже най-точно и най-добре. А и СЛЕД като го сложиш, ще ти трябва наново нагласяне на горивната таблица май май... Поне при метана си оказа ОГРОМНА разлика и настройката беше наложителна. Май и при пропана ще е тъй...

Но сам и без да се среже някой кабел - надали

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L
Публикувано на: 17 Дек 2012 00:01
от PESHO OT MARS
Адаш няма горивни таблици баце, аз съм с обикновена газова на Карината. Трябва си пренастройка на изпарителя.
Да наистина като се поразрових няма болт-он за джапанаец. Дават F кита кабел и оттам нататък се оправяш сам. За капак съм и комплектацията на мотора при която бобината е интегрирана в делкото и нещата стават още по-весели. По принцип чакам един агент да ми продаде един BRC BLOS ама не е ясно кога и нещо искам да си подобря работата на Карината както и разхода. В момента е около 13.5/100 смесено.
Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L
Публикувано на: 17 Дек 2012 01:06
от PESHO OT MARS
След прочитане на това онова излиза че най-лесно и универсално се монтира A.E.B. Wolf N модела. Който си има всички възможни екстри които ми трябват. Оказа се че има и как да се имплементира в системата на Карината. Единствения проблем обаче е как по дяволите да изкарам две жила от делкото, защото комутатора е там. Трябва да прекъсна връзката между комутатора и бобината (която е вътрешна в делкото с един проводник) и да я закарам и върна до кутийката на ТАП-а. Това без да нарушавам "херметизацията" на делкото.
Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L
Публикувано на: 17 Дек 2012 11:36
от desotodorov
Здравейте колеги, Пешо какво е предисмтовото на тоя Wolf ? Аз съм с AEB 515N и същата интегрирана в делкото бобина, но ТАП-а не е вързан към комутатора, а към TPS сензора , при празен ход ТАП-а не работи...и в момента в който се качат оборотите - сработва - т.е. диодчето му светва, а къде прави комуникацията и сменя момента на искрата не съм много наясно, ефекта от ТАП е осезаем да не кажа доста голям...карал съм и без него - бабата е като спънат кон, макар че съм с инжекцион...
За разхода не знам дали влияе много, но мисля че е добър - средно около 4кг метан/100км...извънградско, за вървежа - не мога да се оплача - пълна по стръмното на Витиня подържа 110-120, което за мен е достатъчно.
Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L
Публикувано на: 17 Дек 2012 16:04
от PESHO OT MARS
Десо няма как да не е вързан към комутатора. Идеята на ТАП-a е да промени момента в който идва сигнала от комутатора към бобината. За целта кабела който е от комутатора към бобината се прекъсва през ТАП-а. Сигнала от TPS-а се взима за да се изключи ТАП-а при условие че намаляваш или в така наречения режим на ППХ/моторна спирачка. Просто схемата на WOLF-N е най-простата за другите се използват приготвени кабели като няма варианти за японските коли и трябва да знаеш кой проводник за какво е. Е мисля да си ги спестя тия мозъчни терзания и хвърляне на боб. Отделно на това има откъде да взема един WOLF-N за проба и да не го плащам веднага.
Ето как изглежда схемата на свързване на WOLF-N:
http://www.aeb.it/products/timing-advan ... ttachment1
А ето как изглеждат нещата при PUMA (515N) с кабелен комплект 410F:
http://www.aeb.it/products/timing-advan ... ttachment1
Вижда се че трябва да се гледа точно коя жица е за прекъсването на комутатора, отделно на това PUMA-та се донаглася за максимален ефект с комп и софт който нямам.
А и за капак Десо ти си на метан, там съм сигурен че ефекта е сериозен.
Ще го взема WOLF-N-ката тия дни по празниците и ще седна с моя газаджия да си поиграем. Той твърди че ще постигна същия ефект и с делкото само но незнам защо съм останал с впечатление че ECU-то компенсира промяната която можеш да направиш с делкото. При неговата Хонда си я е нагласил така, но при Тойотата не знам дали ще се получи а и не ми се разбазиква делкото защото в момента само като и подам ключа и пали при -15 без ядове.
Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L
Публикувано на: 17 Дек 2012 21:06
от saho
Като зачекнахте темата, имам ли и аз нужда от тап за моята 1,4 vvt-i. С разход проблем нямам, с вървеж също, то няма и как да имам biggrin.gif
Ясно, че настройката е направена в завода за бензин, и няма как да е точна, но въобще има ли нужда от предварение или е пренебрежимо малко и няма смисъл. То настройката на ги-то ми е добра даже леко обогатена, защото бензиновия има трайна корекция от -3%
Пешо, много здраве на Ники

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L
Публикувано на: 17 Дек 2012 22:54
от PESHO OT MARS
Ами да ти кажа имам някаква идея да си поиграем с Хондата с делкото а на Карината да бодна ТАП-че и ще кажа какво се е случило.
Настройката ти е една идея по-богата че на VVTi както и на Мондаджийските мототри ламбдата е доста нервна и пали чека моменталически. И нямаш нужда от пипане там. Като видя на Хондата дали има ефект върху разхода и вървенето ще кажа дали си струва да се пипа Королката.
П.С:Ще му пратя поздравите, в тоя ред на мисли дрънна ли вече едни 10 хил.км. за да се знае че уредбата е изплатена вече.
Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L
Публикувано на: 18 Дек 2012 18:50
от saho
Не съм още. Не карам много, 6000км. но те 2000 са на бензин biggrin.gif Това не пречи да имам газова, лятото скокнах до Бургас и на връщане я зася
кох с една бутилка Бургас-ГКПП Кулата за 44 лв.

Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L
Публикувано на: 18 Дек 2012 23:14
от PESHO OT MARS
Нали това е идеята евтина и читава уредба (без да блести с нещо) и към това по-евтина алтернатива за гориво, вярно не е съвсем като на бензин но малката разлика в полза на бензина не си струва голямата разлика в цените на двете горива.
Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L
Публикувано на: 19 Дек 2012 09:26
от ceko26
Нужната крива за работа на газ не е праволинеина спрямо оборотите.Най-много е на ниски обороти +9гр. и постепенно намалява до около 4000 об/м. след това оства на заводски градуси. Потърси Румен от форума на Рено хвалят го, че много ги разбирал, произвежда и монтира. Май е в Студентски град.
http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=77228.0
Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L
Публикувано на: 19 Дек 2012 09:28
от ceko26
Ето я таблицата
Re: Струва ли си монтирането на ТАП при обикновена газова (L
Публикувано на: 19 Дек 2012 13:38
от PESHO OT MARS
Ти имаш ли му координати защото в темата не е пуснато нищо, а ми се вижда глупаво да си правя регистрация само за да взема един телефон.