Страница 1 от 4

Избор на тойота с vvti двигател

Публикувано на: 29 Ное 2012 13:05
от KingNothing
Поздрави на всички тойота маниаци,
Харесал съм марката и се оглеждам за кола така че и аз да мога да се присъединя към вас :)
Бихте ли ми помогнали с проучването на следната Corolla комби 2002-2003 1.4vvti, турска сглобка VIN: NMTEM28EXOR013047
Основният ми въпрос е има ли начин да се увери човек дали този двигател страда от проблеми със сегментите.
Първо бях намерил информация че проблема засяга само ранните двигатели, после се оказа че е по-дълъг.
В друга информация пък се твърдеше че страдат само за европейските сглобки в частност тези с турски лицензни сегменти колбеншмит или нещо подобно.
Първоначално бях харесал една корола версо 1,6 японска зглобка (от нея се оказах защото 99% е катастрофирала) и когато звънях в тойота за малко инфо ми казаха че това че е японска не е застраховка и те нямали диагностичен метод по който да установят дали има проблем.
Освен това в самите тм ауто продават две коли на старо авенсис и корола версо и двете 1.8 със сменени бутала, сегменти, шорт блок, което ми говори пак за този проблем.
Накратко колкото повече чета за проблема излиза че няма начин да се разбере дали конкретна кола го има.

Благодаря ви.

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Публикувано на: 29 Ное 2012 13:40
от ss_mitko
KingNothing написа:Поздрави на всички тойота маниаци,
Харесал съм марката и се оглеждам за кола така че и аз да мога да се присъединя към вас :)
Бихте ли ми помогнали с проучването на следната Corolla комби 2002-2003 1.4vvti, турска сглобка VIN: NMTEM28EXOR013047
Основният ми въпрос е има ли начин да се увери човек дали този двигател страда от проблеми със сегментите.
Първо бях намерил информация че проблема засяга само ранните двигатели, после се оказа че е по-дълъг.
В друга информация пък се твърдеше че страдат само за европейските сглобки в частност тези с турски лицензни сегменти колбеншмит или нещо подобно.
Първоначално бях харесал една корола версо 1,6 японска зглобка (от нея се оказах защото 99% е катастрофирала) и когато звънях в тойота за малко инфо ми казаха че това че е японска не е застраховка и те нямали диагностичен метод по който да установят дали има проблем.
Освен това в самите тм ауто продават две коли на старо авенсис и корола версо и двете 1.8 със сменени бутала, сегменти, шорт блок, което ми говори пак за този проблем.
Накратко колкото повече чета за проблема излиза че няма начин да се разбере дали конкретна кола го има.

Благодаря ви.
Отиди в Тойота и там по ВИН номера ще ти кажат историята на колата.Ако е имала смяна на сегменти,бутала или нещо друго.Едвали предишните собственици са я карали с голям разход на масло(има всякакви хора де biggrin.gif ).Но би трябвало ако е имало проблем да е отстранен.

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Публикувано на: 29 Ное 2012 14:24
от KingNothing
Като чета някои съседни теми, май извода е че ако наистина по VIN се види че има гаранционна подмяна си заслужава, в противен случай е по-добре да се стои ДАЛЕЧ от това поколение vvti двигатели.

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Публикувано на: 30 Ное 2012 12:13
от KingNothing
За съжаление единственото което можаха да ми кажат в тойота е че през 2005г. колата е влизала за обслужване на 60 000км и това е последно.
А ако се замери компресията на двигателя студен/топъл дали ще даде някакви отклонения ако сегментите са "запечени"?
Изобщо как мога да си купя бензинова тойота от тези години, веднъж като съм разбрал за проблема някак си не ми се рискува.
А дизелът мисля че не е вариант за мен при до 15 000км на година каране.

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Публикувано на: 30 Ное 2012 17:47
от saho
Аз как се чудих на моята преди три години unsure.gif
Добре, че я взех biggrin.gif

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Публикувано на: 30 Ное 2012 19:49
от lubooo
аз пък разбрах за проблема няколко дни след като я купих , и първите 10 хил км го проверявах след всяко пътуване biggrin.gif , за мое щастие колата ако гори масло то е под 100-200 мл на 10 хил км и реално на щеката много трудно мога да го хвана колко точно е :tongue8:

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Публикувано на: 06 Яну 2013 23:51
от don_pepone
А има ли данни дали само някой серии са излезли с дефект или всички от даденият период са така
. и кои години на производство включва този проблем,само сегментите ли са проблемни и тн. , че се замислям много сериозно за селика 7 генерация и даже клоня към VVTL-I че по бяга ;)

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Публикувано на: 26 Сеп 2014 08:18
от Kiskinoff
здравейте колеги. Заглеждам се по една корола хечбек 2004 година 1,6 vvti. Според вас добър избор ли е или са проблемни и те

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Публикувано на: 26 Сеп 2014 08:32
от slowtraveler
Колега, това е 10 годишен автомобил - иска се много гледане и проверки преди да се каже добре ли е или не...

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Публикувано на: 26 Сеп 2014 09:25
от saho
Kiskinoff написа:здравейте колеги. Заглеждам се по една корола хечбек 2004 година 1,6 vvti. Според вас добър избор ли е или са проблемни и те
Проста логика: Никакъв избор в сайтовете на бензинови короли след 2004-5 , за авенсис пак така, в същото време доста срещани по пътищата. Извода --- оставам на теб за тези "проблемни автомобили" :whistle:

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Публикувано на: 27 Сеп 2014 11:35
от steich
KingNothing написа:За съжаление единственото което можаха да ми кажат в тойота е че през 2005г. колата е влизала за обслужване на 60 000км и това е последно.
А ако се замери компресията на двигателя студен/топъл дали ще даде някакви отклонения ако сегментите са "запечени"?
Изобщо как мога да си купя бензинова тойота от тези години, веднъж като съм разбрал за проблема някак си не ми се рискува.
А дизелът мисля че не е вариант за мен при до 15 000км на година каране.

В повечето случай при проблем с разхода на масло, при замерване на компресията тя е една идея по висока от максималната по каталог. Затова това може да е ориентир, но не е на 100% сигурно че ще има такъв проблем. Специално при Авенсис 1.8 знам че до средата на 2005-та шанса да има такъв проблем е 80-90% и ако не се е проявил досега и не е отстранен ... е възможно в близко бъдеще да се прояви, предимно при дълъг път и високи обороти.

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Публикувано на: 27 Сеп 2014 17:24
от gimara
Разход на масло: Максимум 1,0 л на
1 000 км.
Когато преценявате разхода на масло, не забравяйте, че маслото понякога може да се е разредило, при което ще ви бъде трудно да прецените точното му ниво.
Ако например автомобилът се използва за чести къси пътувания и изразходва
нормални количества масла, масломерната щека може да не покаже никакво
спадане на нивото на маслото, даже след 1 000 или повече километри. Това е така,
тъй като маслото постепенно се разрежда от погълнатото гориво или влага, кое-
то води до погрешния извод, че нивото на маслото не се е променило.
Съставките, разреждащи маслото, се изпаряват, когато автомобилът се кара с
висока скорост, например по магистрала, което от своя страна изглежда като
прекомерно голям разход на масло след каране с висока скорост.
РАЗХОД НА МОТОРНО МАСЛО
Нормално е двигателят да консумира известни количества двигателно масло
по време на обичайната работа на двигателя. Причините за разход на масло
при двигател в нормално състояние са както следва:
Маслото се използва за смазване на буталата, буталните пръстени и ци-
линдрите. Върху стените на цилиндрите остава тънък слой от масло, когато
буталото се движи надолу в цилиндъра. Високото отрицателно налягане
(подналягане), което се създава, когато автомобилът забавя скорост, води
до всмукване на част от това масло в горивната камера. Това масло, както и
масленият слой, останал върху стените на цилиндрите, изгарят от високата
температура на газовете по време на възпламеняването на работната смес.
Маслото се използва също така за смазване на стеблата на всмукателните
клапани. Част от това масло се всмуква в горивната камера заедно с постъпва-
щия въздух и изгаря заедно с горивото.Нагретите до висока температура отра-
ботили газове също така изгарят маслото, което се използва за смазване на
стеблата на изпускателните клапани.
Разходът на двигателно масло зависи от неговия вискозитет, качество и от
условията, при които се шофира автомобила.
Повече масло се изразходва при каране с високи скорости и при често ускорява-
не и забавяне.
Цитатите са от инструкцията на Корола Версо от 2007 г.
Преди карах Зафира с всеизвестния с горенето на масло ДВГ 1.6 Екотек. При моят стил на шофиране за 10 000 км доливах между 0,7 - 1 литър. След като я продадох, разбрах, че новият собственик долива също толкова, но на 3 000 км.

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Публикувано на: 27 Сеп 2014 20:04
от steich
Кой каквото и да ми говори, разход на масло при атмосферен двигател повече от 1л. за 10 000 км си е извън нормите ... да не говорим че и това е много.

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Публикувано на: 28 Сеп 2014 18:42
от ffsolutions
Колегата най-добре да търси кола, за която в Тойота могат да му потвърдят, че е отстраняван този проблем. В противен случай не си струва рискът да се вкара във филма. Те би следвало да могат да кажат по ВИН номера, нали все пак е гаранционно отстраняван проблем (имат recall на автомобили). :thumbsup:

Re: Избор на тойота с vvti двигател

Публикувано на: 29 Сеп 2014 00:35
от Bass_Man
Че 1,4 въобще имат ли проблем със сегментите? Там не подрънкваше ли колкетора само?