Страница 1 от 1
Интересна статия за видовете горива и икономиите
Публикувано на: 23 Ное 2012 16:08
от Toyko
Доста интересно и пълно с цифри, дано е сравнително точно:
http://www.cenibg.net/index.php/spesti-pari-kak
Само да допълня от нея излиза , че ако шибна един метан на авенсиса, ще го изплатя за две години и после съм на далавера. Ама като е гаранционен едва ли може, а пък и не знам какви други последствия ще има освен че половината багажник го няма

Re: Интересна статия за видовете горива и икономиите
Публикувано на: 23 Ное 2012 16:39
от Toyko
Re: Интересна статия за видовете горива и икономиите
Публикувано на: 23 Ное 2012 17:01
от slowtraveler
Приятели пробваха с няколко ННО генератора. Ефект - нулев (ако не се смята една взривена клетка и един 'вакуумиран' воден затвор...
Re: Интересна статия за видовете горива и икономиите
Публикувано на: 23 Ное 2012 17:17
от Toyko
хехех значи засега излиза дизелометан е най-добре

?
Без да броим електричките естествено.....
Re: Интересна статия за видовете горива и икономиите
Публикувано на: 23 Ное 2012 19:53
от PESHO OT MARS
Тая статия прочетена по диагоналната схема пак ми се вижда най-малкото не в час с живота.
Давам веднага пример понеже се спомена колко точно печеля от АГУ-то на колата си. Аз съм монтирал ГИ-то срещу 800 лева. т.е. това е разхода за мен като инвестиция. Ако вземем цената на бензина и газта към днешна дата (а имайте в предвид че сега съотношението газ/бензин е най-лошото взъможно поради високата цена на LPG-то) и разхода ми на гориво (който е 8/100 бензин и около 8.5/100 газ) излиза че аз "печеля" около 8 лева на всеки 100 км. Т.е. за 10 хил.км. аз съм си избил цената на уредбата. Аз правя средно по около 18-20 хил.км. на година, дори ако добавим разходите по поддръжката и паленето на бензин тази уредба ще се избие за 3/4 година или казано иначе за 9 месеца. Средния живот на един автомобил в моите ръчички е около 3 год, което на практика означава че слагайки газовата уредба аз си възстановявам инвестицията за колата и уредбата и може би част от ремонтите (без сумите за данъци/винетки/застраховка). При мен се налага да се ползва кола ежедневно и не е лукс, затова съм си купил евтин икономичен и малък автомобил. Евтин (само 2000 лева) икономичен (1.4 мотор с нисък данък и разход) малък (Сивик ако искаме да бъдем точни, лесно се паркира). Ако всеки правеше малко по прагматичен избор откъм МПС-тата си може би и нямаше да има толкова стенания относно цената на горивата и т.н.
П.С: Само като видя от съветите за икономично шофиране един до друг 6 и 7 номер и като добавим приказката за "тънкото" масло малко по долу ми става ясно що за неграмотници редовно списват неща на които хората вярват.
Re: Интересна статия за видовете горива и икономиите
Публикувано на: 24 Ное 2012 11:18
от Toyko
8/100 градско ? брей... може де знам ли
а иначе статията има глупости , но има и верни неща например сметките за климатика са доста правдоподобни от личен опит го разбрах
6 и 7 имаш предвид пълна газ - глупости май е това и кво беше... ниски обороти... хмм спорно е да - точни обороти(диапазон) трябват а не ниски или високи
Re: Интересна статия за видовете горива и икономиите
Публикувано на: 24 Ное 2012 11:42
от slowtraveler
За ниския разход при ниските обороти съм абсолютно съгласен и многократно съм тествал най-вече при градско каране, но само на съвременните инжекционни автомобили...
Който не вярва - да пробва да си кара бензинката в града до 2000об/мин и ще види, че разхода му ще спадне, и то осезателно (при мен при последния тест спадна от 15 на 9.5л/100км, но все пак при градско каране има и доста други фактори, така, че едва ли могат да се вземат за референтни стойности).
За дизелака - не знам. Навярно икономията ще е при обороти под сработване на турбото.
Причината за това според мен не е по-ефективно горене, а далеч по-прозаична:
1. Подаваш по-малко въздух за единица време, и съответно компа подава по-малко гориво. Отдадената мощност също е по-ниска, но това е друг въпрос
2. "Страничните разходи', породени от триене и т.н. също са по-ниски.
Re: Интересна статия за видовете горива и икономиите
Публикувано на: 24 Ное 2012 16:56
от PESHO OT MARS
Toyko написа:8/100 градско ? брей... може де знам ли
а иначе статията има глупости , но има и верни неща например сметките за климатика са доста правдоподобни от личен опит го разбрах
6 и 7 имаш предвид пълна газ - глупости май е това и кво беше... ниски обороти... хмм спорно е да - точни обороти(диапазон) трябват а не ниски или високи
8/100 смесено. Аз не живея в София а около София и на ден минавам по около 50 км. до работа и обратно от които около 50% са си градското.
Чистото градско на тази кола ходи и към 12/100 без проблем (говоря за газ)
за 6 и 7 искам да кажа че хем да напъваме да ускоряваме хем после на тихи обороти нещо не ми се връзва. При не много натоварено движение аз го правя това 1 и втора изцеждам до 60-70 км/ч след което само по инерция. Пести се. И другото е вярно да се поддърат ниски обороти когато е още по рехаво или извън града икономия доволно. Вчера като се прибирах привече по околомръсното на борд компа отчете 5.35/100 среден разход за пътуването (настроил съм го да показва на газ а не бензина) и 60км/ч средна скорост. Това е абсолютния минимум който може да се постигне със около 70-80 км/ч каране. Но двете някак си написани едно след друго изглеждат нелогични.
Re: Интересна статия за видовете горива и икономиите
Публикувано на: 25 Ное 2012 11:19
от Toyko
това изцеждане и после инерция малко ме съмнява, пробвал съм и някак не с компенсира баш....пък и без изцеждане логиката показва, че за да покараш по инерция преди това си натискал газта повечко.... единствената зависимост абсолютно неоспорима е че колкото по -бавно се влачиш, толкова повече пестиш....макар в определени диапазони разликата е малка и има някакви качествени прагове бих казал...
ниски обороти за мене са под 2000 но над 1200 за бензин и газ е друго