Страница 1 от 1

Високи обороти при студена кола

Публикувано на: 11 Дек 2006 01:08
от zort
Здравейте Тойота маниаци. Виждам че тук има някои хора които разбират изключително много от автомобили, механика, електроника и са запознати със спецификите на тези неща при много модели на Тойота.

Аз обаче сам много далеч от тези неща, и освен че знам как да си проверя маслото май нищо друго под капака не ми е ясно. Затова реших да поискам помощ/инфо по отношение на следния въпрос:

Когато колата ми е студена, оборотите на празен ход са между 1800 и 2000 об./мин. Това някак си не ми се струва като много нормално, съдейки по поведението на оборотите на коли на мои колеги. Та въпроса ми е нормално ли е това и ако не на какво може да се дължи. Нямам много време да ходя по сервизи, а и съм се понаплашил малко от сервизи измамници които само гледат как да те одерат. Досега за по малко от 6 месеца съм дал към 1000 лева за части и ремонт и пак има много неща за оправяне. Каръщина.

Колата е Тойота корола, двигател 4E-FE, 1322 куб.см, 16 клапана, 75 конски сили, произведена май 1996 година. Внесох от Германия през юли, на 112 хил.км.

А, щях да забравя. Не по малко важен въпрос: Мога ли да карам без ламбда сонда и какви са евентуалните последствия от това, като изключим повишения разход на гориво? Преди може би месец на злобните трамвайни линии Джеймс Баучер си помлях ламбда сондата, предното гърне и други разни поразии. Това поражда още въпроси в мен, като например как мога да променя окачването така че колата да стане по висока. Вече смених задните две пружини, които бяха червени с нормални и сега сам като че ли 2 сантиметра по висок, но все още изтръпвам като видя легнали полицаи.

Що се отнася до ламбда сондата, преди два дни се обадих в ТМ ауто да питам но като ми казаха че е 330лв и се отказах да си купувам, поне не оригинална.

Какво ще ме посъветвате по отношение на тези неща? Благодаря!

Re: Високи обороти при студена кола

Публикувано на: 11 Дек 2006 03:19
от Japanese_fever
Oborotite sa ti normalni za studen dvigatel, pone spored moi nabliudeniq.
Na studen dvigatel oborotite sa okolo 1500-2000, za6toto ba4ka na smuka4, dokato zagree. Sled kato zagree dostatu4no trqbva da padnat na 800-900 oborota v minuta.

Smeni lambdata vuzmojno naj-skoro.
Tova e O2 senzor, kojto izmerva nivoto na kislorod v izgorelite gazove.
Za da razbere6, za6to trqbva da si slijo6 lmbda vuzmojno nja-skoro pro4eti tozi link:
http://auto.howstuffworks.com/question257.htm

Публикувано на: 11 Дек 2006 10:14
от zort
Благодаря за отговора!

Наистина след напълно загряване оборотите падат някъкде към 850-900. Следва да отсъдя че високите обороти при студен двигател не се дължат на липсата на ламбда сонда, но противно на мнението на много самозвани "разбирачи", явно отсъствието и не е толкова безпроблемно и може да замърси или даже увреди двигателя.
Мерси още веднъж.

Публикувано на: 11 Дек 2006 21:49
от tntony
Аз съм със същата TOYOTA , не се притеснявай това е нормално а като стане -20 навън може да ти се качът оборотите до 2500 за около 1 минута :thumbsup:

Публикувано на: 14 Дек 2006 10:14
от dap
Здравейте,
аз също имам подобна питанка.Карам Корола 1.6 16в,при палене на студен двигател ми държи около 2200 оборота,но след като загрее не ми падат на 800-900 а остават някъде на 1500.По шума на двигателя видимо не работи на толкова,дори след като изклуча двигателя стрелката на обортомера не се връща до краи а остава за момент на около 500-600 оборота.от какво може да е това

предварително благодаря

Публикувано на: 14 Дек 2006 10:48
от b_d
1. Може да имаш скъсан вакуумен маркуч и да смуче въздух - тогава приемаме, че оборота е верен

2. Може да ти се бърка комутатора - той подава сигнала за оборотомера;
3. Може да ти се бърка таблото - то визуализира сигнала подаден от комутатора;

Публикувано на: 15 Дек 2006 00:10
от dap
Благодаря ти за отговора,
а възможно ли е да ми е барано таблото и от там да идва разликата.Днес забелязах че още преди да запаля само като дам на контакт и стрелката на обортомера ми застава на 500-600 оборота!!!

Публикувано на: 15 Дек 2006 09:21
от b_d
Възможно е. Даже както го описваш е доста вероятно.

Публикувано на: 23 Дек 2006 18:36
от kristian
провери си температурния датчик на инжекциона(той е с два края за разлика от този който служи за показването на температурата на таблото)
Имах подобен проблем от лоша връзка към датчика. Карам Пикник с двигател 3s-fe.При студен д вигател 1600-1800 об/мин при загрят 700-800 об/мин.А по повод на ландата това заедно с температурния са двата основни датчика оказващи влияние върху количеството на впръсканото гориво.Така че да караш без ланда не е разумно особено ако си с катализ атор (ще му разкажеш играта).След ка то японеца е сжил нещо не го махай-едва ли е излишно .Ланда има на добра цена от BOSH напълно заместима